Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
reingar-x - специалист
Има търговци които,не дават проба да направиш или пък няма условия за такава,а пък за отваряне на кутия да не се говори.Питах принципно,за модели които вече е известно,че са двутактови.От прочетеното се разбра,че fronius transpocket 1500 е такъв,говорим за малките и мобилни.При по-големите машини сигурно всички са такива,ако е възможно кажете още някой известен на вас модел.
pansim - майстор
И каква е идеята?
Вече написах че и трифазен Фрониус има еднотактен...И какво от това...не разбирам :?
reingar-x - специалист
Във всяка тема,рано или късно се стига до спора,(това е прост едно тактик или това е добро,че е двутактик)и за това.Понеже в никой от сайтовете на производители кое от кой вид е,реших да попитам.Все пак тук има хора които правят и произвеждат електрожени.
dragozow - майстор
Има търговци които,не дават проба да направиш или пък няма условия за такава,а пък за отваряне на кутия да не се говори.
Повечето добри търговци ще ти дадат да пробваш, все пак на машината не и личи че е изгорила няколко електрода. За второто е малко спорно, ако дойдеш при мен ще ти отворя сините машини и Gys, но не всички, защото някои нямам право да ги отварям. Та вероятно поради тази причина ще ти откажат на много места. Много машини имат гаранционни стикери също. От друга страна не е много нормално да се отварят машини. Като си купуваш бормашина не я разглобяваш в магазина за да и видиш карантиите.
pansim - майстор
reingar-x написа:
Във всяка тема,рано или късно се стига до спора,(това е прост едно тактик или това е добро,че е двутактик)и за това.Понеже в никой от сайтовете на производители кое от кой вид е,реших да попитам.Все пак тук има хора които правят и произвеждат електрожени.
Никой не пише защото е безмислено:
1. Малко хора вдяват за какво иде реч.
2. Това е заваръчен апарат и неговата роля е да заварява. Кой как и защо е произведен е друг въпрос който не вълнува 99% от хората работещи с инвертора.
3. Както и преди писах - читаво направен инвертор нямаш никакъв шанс по заваряването да прецениш какъв е.
Дано съм обяснил. :partyman:
aig_welding - специалист
reingar-x написа:
Във всяка тема,рано или късно се стига до спора,(това е прост едно тактик или това е добро,че е двутактик)и за това.Понеже в никой от сайтовете на производители кое от кой вид е,реших да попитам.Все пак тук има хора които правят и произвеждат електрожени.
Ако позволите и аз да добавя няколко реда по темата.

Казано като за не-специалисти, еднотактовата инверторна схема използва ефективно по-малък процент от консумираната от захранващата мрежа мощност в сравнение с двутактовата.

Погледнато от друг ъгъл, за постигането на определен заваръчен ток двутактовата схема консумира по-малко мощност в сравнение с еднотактовата и има по-висок КПД.

В материално отношение еднотактовата схема се реализира с доста по-малко елементи, т.е. машината реализирана по тази схема има по-ниска себестойност.

От гледна точка на потребителя е по-добре инвертора да бъде изпълнен на двутактова схема.
От гледна точка на прозводителя е по-изгодно да прави еднотактови инвертори. Практиката на големите производители за ниския клас машини потвърждава това твърдение.

За да разберем по каква схема е изпълнена конкретна машина, при положение че не сме специалисти, че не ни дават да отваряме капаци и прочие бих предложил лесно решение - питаме продавача!

За сведение всички наши изделия са реализирани по двутактовата схема.

Поздрави,
Георги
pansim - майстор
aig_welding написа:
Погледнато от друг ъгъл, за постигането на определен заваръчен ток двутактовата схема консумира по-малко мощност в сравнение с еднотактовата и има по-висок КПД.

В материално отношение еднотактовата схема се реализира с доста по-малко елементи, т.е. машината реализирана по тази схема има по-ниска себестойност.

От гледна точка на потребителя е по-добре инвертора да бъде изпълнен на двутактова схема.
От гледна точка на прозводителя е по-изгодно да прави еднотактови инвертори. Практиката на големите производители за ниския клас машини потвърждава това твърдение.


Поздрави,
Георги
Ще си позволя да не се съглася с всичко по-горе написано:
1. За постигане на един и същи заваръчен ток /например 200А/ са необходими еднакъв брой ИГБТ и мощни изправителни диоди. Няма разлика и в мрежовия изправител и филтровите кондензатори.
2.Ако в еднотактната схема се използува регенеративен снубер КПД-то е практически еднакво с двутакта.
Та така ...мога да подкрепя тези си твърдения с примери.

За да не се спекулира:
Инверторите които аз произвеждам, също са по двутактна схема. :partyman:
Здравейте на всички. интересуваме вашето мнение за инверторните електрожени с марката roen и по специално модела roen-mma180. ще се ползва асмалъци огради някоя порта общо взето за домашна употреба . в тубата има клип и поне това което видях ми хареса.https://www.youtube.com/watch?v=CSkhLlJPYi0
koveslav - майстор
nikitopuzov написа:
Здравейте на всички. интересуваме вашето мнение за инверторните електрожени с марката roen и по специално модела roen-mma180. ще се ползва асмалъци огради някоя порта общо взето за домашна употреба . в тубата има клип и поне това което видях ми хареса.https://www.youtube.com/watch?v=CSkhLlJPYi0
Абе,пич! Ти направо разцепи мрака! Как можа,тук в електрожените има форумна религия,не четеш ли старите мнения?! Инакомислещите еретици ги разпъват на кръст,някои от нас все още ближат рани. Вземи си думите назад,докато все още можеш! :D :D :D
gogo7777 - майстор
тук в електрожените има форумна религия,не четеш ли старите мнения?!
А ти като ги чете, файда намери ли. Твоята тритактова играчка работи ли още :lol:

Тема "Избор на инверторен електрожен" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: