• 1
  • 2
Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
angelfilev - специалист
gogo7777 написа:
Не е желателно разстоянието между лагерите да е по-малко от 150-200 мм
Хм....може ли да попитам защо? Според мен именно сила на усукване се прилага при въртящ момент върху вала. Не напразно назовах тая част от вала "вретено" и то играе рорята на баласт. 2Z е напълно достатъчна защита на лагера от дървения талаш.
Отговарям. Понеже не ми се правят схеми ще опиша с думи три възможни случая за нагледност.
Нека наречем силата върху вала, която се получава при рязане на циркуляра Р и приемем условно, че е 100 N.
А и В да са силите, които трябва да поемат лагерите.
1. Вариант: Разстояние между лагери 25мм, между първи лагер и циркуляр 50мм.
А=200N , В=300N

2. Вариант: Разстояние между лагери 50мм, между първи лагер и циркуляр 50мм.
А=100N , В=200N

3. Вариант: Разстояние между лагери 150мм, между първи лагер и циркуляр 50мм
А=33N , В=133N

Вижда се защо препоръчвам по-голямо разстояние между лагерите.
Не значи, че ако лагерите са на 50 мм непременно ще се повредят. Просто препоръчвам.
angelfilev - специалист
estorm, в техниката няма шаманство, има изисквания. Когато тези изисквания се изпълнят, резултата е точно очаквания.
Ако приемем, че сте оправили шийката на мотора /концентрична е на шийката на лагерите/, ако циркуляра е прав, ако са изпълнени условията от картинката, твоя циркуляр не може да "бие" повече от 0,05 , които не можеш да забележиш.
Твоят вал след като сте го струговали не е ф20, а нещо друго. Хлабината с шайбата не бива да е повече от 0,02, ако целим качество.

Прикачен файл

2014-02-07_212124.jpg
2014-02-07_212124.jpg (38.84 KиБ) Видяна 2033 пъти
estorm - специалист
Като последен опит ще намеря или направя други шайби и на вътрешната ще съобразя тези 0,02, но се опасявам, че няма да я бъде тъй като сега залагам на опирането в челото. Ако шайбата е толкова плътна може да не опре на 100% в челото и ще си бие пак. При фиксиран вал на струга само се челоса местото където опира вътрешната шайба. Не е намаляна и изправяна тази част с резбата. Там бях минал с пила на пуснат двигател колкото да влиза шайбата свободно. Като гледам само с други шайби ще разбера къде е проблема. Вътрешният им диаметър е 20мм. Продават ли се такива готови някъде?
  • 1
  • 2

Тема "Питане за направа ос за циркуляр" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: