• 1
  • 2
Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
estorm - специалист
Цел- лека и компактна ос за прецизно рязане на пдч. Знам, че без подрезвач не става, но поне да не ми бяга 300мм диск с почти мм както досега. Кажете как би изглеждала като изпълнение една такава ос. Каква дължина, какви лагери, какъв материал и къде да бъде ремъчната шайба. Между лагерите или извън. Имам двигател който фабрично носи диск за рязане, но уви предишния собственик е затягал гайката с чук и сега на двама стругари носих оста няма и няма оправяне. Ще слагам явно ремъчна предавка с нова ос.
gogo7777 - майстор
Оста трябва да се изработи на една установка. Ремъчната шайбата и диска максимално близо до лагерите. За предпочитане е лагерите да се в една черупка, а оста изработена от стомана 45. Двигателя го смени, защото ще ти създава излишни вибрации. Ремъка не много опънат. Циркуляра да е качествен и остър. Оборотите близо до максималните. Да се пребори 1мм. отклонение е доста висока летва за дърводелска машина, ама пробвай.
estorm - специалист
През ръцете ми минаха 3 фабрични оси и на нито една нямах тази прецизност на диска каквато имам например на пендулата за алуминий. И на трите лагерите бяха в едно тяло. Все си мисля, че проблема е в шайбите ли да нарека или тазовете това което притиска диска от двете страни. Такива като на снимката ще мога ли да ползвам? Ако я направя максимално къса оста дали ще е добре?

Прикачен файл

лагер.jpg
лагер.jpg (74.64 KиБ) Видяна 3438 пъти
gogo7777 - майстор
Притискащите шайби са от съществено значение, както и челото на оста. Стругара трябва да е майстор, той ще знае как да изработи детайлите. Лагерите в една черупка, но не един до друг. За 300мм диск, разтоянието между тях да е около 50-60мм., като диаметъра на "вретеното" между тях не по-малко от диаметъра на вътрешната черупка на лагера.

ПП...лагерите да са 2Z без да се слага допълнително грес.
angelfilev - специалист
estorm написа:
През ръцете ми минаха 3 фабрични оси и на нито една нямах тази прецизност на диска каквато имам например на пендулата за алуминий. И на трите лагерите бяха в едно тяло. Все си мисля, че проблема е в шайбите ли да нарека или тазовете това което притиска диска от двете страни. Такива като на снимката ще мога ли да ползвам? Ако я направя максимално къса оста дали ще е добре?
Лагерът, който си показал е от типа UCP205 и е много подходящ за целта. Този лагер е самонагаждащ и има вградени уплътнителни пръстени.
Лагер с означение след номера Z, 2Z има само защитни шайби и има по-голяма вероятност да се замърси.
Не е желателно разстоянието между лагерите да е по-малко от 150-200 мм.

Ос е нещо, което не е натоварено на усукване. Правилно е темата да се казва "Питане за направа вал за циркуляр". Не е важно, но за обща култура.


Не мога да повярвам, че моторът ти не може да се възстанови. При необходимост се наварява и престъргва отново. Ако не те затруднява покажи снимка да видим как е деформирана шийката.
gogo7777 - майстор
Не е желателно разстоянието между лагерите да е по-малко от 150-200 мм
Хм....може ли да попитам защо? Според мен именно сила на усукване се прилага при въртящ момент върху вала. Не напразно назовах тая част от вала "вретено" и то играе рорята на баласт. 2Z е напълно достатъчна защита на лагера от дървения талаш.
estorm - специалист
Утре ще снимам вала на двигателя и без туй станах спец по сваляне и слагане :? днес пак разглобих всичко. Лагерите на двигателя са ок, но като пусна снимките ще обясня какво е човъркано в напразните опити да се оправи. В общи линии между два центъра престъргаха вътрешната шайба която влизаше плътно с набиване и на струга след престъргването биенето от 3 десети изчезна. Ама като я сложих на двигателя диска пак си криволичеше с 1мм. /Диска е перфектен проверен на пендулата/. Днес отчаян на монтиран вал и извадена шайба пуснах двигателя и минах с пилата по вала за да влиза шайбата без набиване. Надявах се така да опре на челото и да компенсира евентуалното биене ама резултата е 0. Пак си криволичи с 1мм. Като снимам утре ще стане по ясно какво се опитвам да обясня.
crez - майстор
Ето ти по избор готови валове, които можеш да доработиш http://prodavalnik.com/ads/?q=%D0%B2%D0 ... 1%8F%D1%80
estorm - специалист
Crez първо в продавалника проверих. Ама от запитаните никой не бе слагал диск за да провери за изпълнението. Освен това фабрични ми минаха през ръцете и не бих казал, че някоя ми хареса. Както и да е днес направих трети опит на струга. Челоса човека челото на вала където опира шайбата /задната част където лежи лагера я хвана на патрона там където е другия лагер сложи нещо като триножник да фиксира/ Снимките са отпреди интервенцията . Челоса и шайбата сложена на дорник. Резултата не го разбирам. След всяко затягане на шайбите показва различно. Пак от 1мм до съвсем незначително отклонение. Но не мога да схвана принципа за да затягам всеки път та да не бие.

Прикачен файл

07022014946.jpg

Прикачен файл

07022014944.jpg

Прикачен файл

07022014939.jpg
MrMurdjo - майстор
Ако самият диск има някакво леко измятане, то стягането в средата ще предизвика измятане в периферията. Това също трябва да се провери.

Ако не ме лъже паметта, виждал съм шайба за циркуляр от две части, чиито повърхнини са наклонени. Когато на-изпъкналата повърхност на едната част легне в най-дълбоката на другата общо се получава паралелна равнина. Когато се разминават една с друга постепенно се внася наклон. Даже май имаше някакви отметки за отбелязване на положението. И така би могло да се търси най-малкото биене. Не съм дърводелец, но понякога известно биене май е желателно.
  • 1
  • 2

Тема "Питане за направа ос за циркуляр" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: