Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
dub
Здравейте,
На колегата ми се повреди струг СУ 251 - износени са детайли от ремъчната предавателна кутия.
Някои от тях вече са сменени, но той не може да намери детайла, чиито снимки прикачам долу.
С червените стрелки са посочени изтритите повърхности. Същата повреда има и на датайла,
който се зацепва с него.
Някой да има идея, къде могат да бъдат намерени/купени/поправени тези части?

Изображение

Изображение

Изображение
lov - майстор
Оказва се детска болест на тези стругчета вариатора. Аз в момента се боря с един почти близнак СУ203. Предишния собственик е видял зор и е махна изцяло вариатора и диреткно е зацепил един двускоростен двигател.
Иначе за намиране на резервни части е мисия невъзможна. Иначе съм правил кърпежлък на подобна система с наваряване със стоманени електроди и после на ръка се оформя профила. След това не знам да се е налагало пак да се ремонтира но после дълги години работеше поне докато бях в тази фабрика.. А и са дърти машинки и колкото изкара.
А и като гледам от снимките износването не е толкова голямо. За да не зацепва феродото също е намаляло. И от там имате по голяма хлабина и за това вероятно приплъзва. Трябва да има начин и тя да се обира след износване.

Попитай твоя приятел дали няма документация за това стругче че и тя също се оказа дефицит.
dub
lov написа:
Оказва се детска болест на тези стругчета вариатора. Аз в момента се боря с един почти близнак СУ203. Предишния собственик е видял зор и е махна изцяло вариатора и диреткно е зацепил един двускоростен двигател.
Иначе за намиране на резервни части е мисия невъзможна. Иначе съм правил кърпежлък на подобна система с наваряване със стоманени електроди и после на ръка се оформя профила. След това не знам да се е налагало пак да се ремонтира но после дълги години работеше поне докато бях в тази фабрика.. А и са дърти машинки и колкото изкара.
А и като гледам от снимките износването не е толкова голямо. За да не зацепва феродото също е намаляло. И от там имате по голяма хлабина и за това вероятно приплъзва. Трябва да има начин и тя да се обира след износване.

Попитай твоя приятел дали няма документация за това стругче че и тя също се оказа дефицит.
Благодаря за бърз отговор. Утре ще се видя с него и ще го попитам.
dub
dub написа:
lov написа:
Оказва се детска болест на тези стругчета вариатора. Аз в момента се боря с един почти близнак СУ203. Предишния собственик е видял зор и е махна изцяло вариатора и диреткно е зацепил един двускоростен двигател.
Иначе за намиране на резервни части е мисия невъзможна. Иначе съм правил кърпежлък на подобна система с наваряване със стоманени електроди и после на ръка се оформя профила. След това не знам да се е налагало пак да се ремонтира но после дълги години работеше поне докато бях в тази фабрика.. А и са дърти машинки и колкото изкара.
А и като гледам от снимките износването не е толкова голямо. За да не зацепва феродото също е намаляло. И от там имате по голяма хлабина и за това вероятно приплъзва. Трябва да има начин и тя да се обира след износване.

Попитай твоя приятел дали няма документация за това стругче че и тя също се оказа дефицит.
Благодаря за бърз отговор. Утре ще се видя с него и ще го попитам.
За съжаление, никаква документация няма, а основният проблем е в това, че вариаторът заклинва малко след пускането.
lov - майстор
Точно със такъв вариатор от струг не съм се занимавал но принципа е същия и си спомням че имаше и една много яка пружина и тя като омекне става това. В началото заклинва и после почва да прескача и износва това което си показал. При нас се беше отчупило даже и парче. Огледалния диск връща на зад и тоя ексцентрик преминава точката на зацепване с вала. То тогава беше голяма борба докато разберем какво става и как се регулира щото като ги зацепиш нищо се не вижда, защото при нас беше и усложнено и с един електромагнитен съединител. И целия този чугунен чутук заедно с двигателя се сваляше на ръка и то на много ограничено пространство.
Имаше също и регулиране май и наклоните на двете оси. Преди повече от 20 години беше ако е пред мене ще се сетя кое какво.
Дай още някоя снимка и на другите неща пък може и да решим проблема дистанционно.
Кажи и къде е стругчето макар че по закона на ''Мърфи'' сигурно си на срещуположния край на България.
dub
lov написа:
Точно със такъв вариатор от струг не съм се занимавал но принципа е същия и си спомням че имаше и една много яка пружина и тя като омекне става това. В началото заклинва и после почва да прескача и износва това което си показал. При нас се беше отчупило даже и парче. Огледалния диск връща на зад и тоя ексцентрик преминава точката на зацепване с вала. То тогава беше голяма борба докато разберем какво става и как се регулира щото като ги зацепиш нищо се не вижда, защото при нас беше и усложнено и с един електромагнитен съединител. И целия този чугунен чутук заедно с двигателя се сваляше на ръка и то на много ограничено пространство.
Имаше също и регулиране май и наклоните на двете оси. Преди повече от 20 години беше ако е пред мене ще се сетя кое какво.
Дай още някоя снимка и на другите неща пък може и да решим проблема дистанционно.
Кажи и къде е стругчето макар че по закона на ''Мърфи'' сигурно си на срещуположния край на България.
Стругът е в София. Повече информация мога да дам само в понеделник.
dub
dub написа:
lov написа:
Точно със такъв вариатор от струг не съм се занимавал но принципа е същия и си спомням че имаше и една много яка пружина и тя като омекне става това. В началото заклинва и после почва да прескача и износва това което си показал. При нас се беше отчупило даже и парче. Огледалния диск връща на зад и тоя ексцентрик преминава точката на зацепване с вала. То тогава беше голяма борба докато разберем какво става и как се регулира щото като ги зацепиш нищо се не вижда, защото при нас беше и усложнено и с един електромагнитен съединител. И целия този чугунен чутук заедно с двигателя се сваляше на ръка и то на много ограничено пространство.
Имаше също и регулиране май и наклоните на двете оси. Преди повече от 20 години беше ако е пред мене ще се сетя кое какво.
Дай още някоя снимка и на другите неща пък може и да решим проблема дистанционно.
Кажи и къде е стругчето макар че по закона на ''Мърфи'' сигурно си на срещуположния край на България.
Стругът е в София. Повече информация мога да дам само в понеделник.
Засега проблемът временно е решен. Колегата ми успя да намери друг подобен струг, също така не работещ, но с друга повреда. Стопаните му са се съгласили да дадът вариатора за временно ползване. Сега той, се занимава основно с натрупалата се работа, а ремонтът на вариатора е отложен.
Когато видя съобщението, той каза, че описаните горе проблеми на 90% са като неговите.
За всеки случай, на него му сега е ясно, какво трябва да бъде направено за ремонта на вариатора.
И аз и той благодарим за ценната информация и отделеното време.

Тема "Ремонт на струг СУ 251" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: