Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
gogolisec - напреднал
Въпроса не е точно за раздел металообработване, но не намерих друго подходящо място да го задам. Лично аз се занимавам повече от 20 г. с металообработка и не би трябвало да има тайни за мен в тая сфера.
Става въпрос за вал на фуражомелка: може ли да се монтира и от 2-те страни със самонагаждащи лагери. Лично аз смятам, че може и не би следвало да има проблем при експлоатация. Да, обаче възникват съмнения в някои колеги, до които се допитах и затова задавам въпроса си тук, надявайки са на компетентен отговор. Също така ако смятате, че не може, то моля да се обосновете защо?!

Става въпрос за действаща вече повече от 20 г. машина, на която се наложи да сменим вала и при монтажа се получи не-добро съосие, при което обикновения лагер грее доста и за да не се демонтира наново всичко, дали ще стане ако само сменим въпросния лагер със самонагаждащ. (другия също е такъв)
:?
mcm - специалист
На село имаме една фуражумелка, купувана е готова заводска, имам смътни спомени че е с такива лагери, за единият съм сигурен, за другият към шайбата на ремъка 50/50.
Последна промяна от mcm на пет окт 31, 2014 4:27 pm, променено общо 1 път.
Валериус - специалист
Слагай спокойно и двата лагера да са самонагаждащи, няма да имаш проблем, стига да станат леглата, да няма някаква разлика в ширината на лагера. По принцип самонагаждащите лагери точно това им е предназначението - да компенсират ъгловите измествания на вала. При теб може да се е получило деформация на леглото или някакви радиални хлабини при монтажа и от там да имаш несъосието между двата лагера. Само като ги купуваш накарай търговеца да погледне в каталога дали имат същото динамично натоварване като тези които си ползвал до сега. Успех в ремонта!
gogolisec - напреднал
Фуражомелката е на тъста, не моя, та нямам преки наблюдения върху всички монтажни дейности. Оригиналния вал е изкривен, след като с течение на времето единия лагер е бил "малко" блокирал и впоследствие превъртяла лагерна шийка. Пишман майстор го е наварил с електрожена, след което е струговал наварката, без да се постави вала между центри, а само на универсала. В резултат на това вала е изкривен и започва да бие много. За кратко време срива лагери, а и твърде е вероятно от вибрациите да се е получило посукване, или разместване на носещата рама и положението на лагерните черупки. Направих нов вал според всички изисквания - струговане и шлайф на междуцентрие и би трябвало да няма проблем. Понеже оригинално е била с един обикновен и един самонагаждащ, затова пак така е монтирана, но първия грее, дори пари след няколко минути работа. Има възможност да се центрова пак, но по-лесно е да се сложи и от 2-те страни самонагаждащи лагери, та затова питам. При първия вариант трябва наново да се демонтират барабана и турбината и вала да се центрова както е "гол".
Благодаря за отговорите! За натоварването му казах да вземе най-скъпите лагери, което предполага, че ще държат на по-високо натоварване.
Валериус - специалист
Щом загрява толкова бързо, значи и ще му изтича смазката бързо, а на сухо нямам дълъг живот. Сменяй и двата да са самонагаждащи и ще си решиш проблема. Разбиването на лагерите се получава и от разбалансирването на ротора с чуковете (неравномерно износване, счупване). Затова най-простия начин да се провери баланса е като се свалят чуковете от осите както са с дистанционните втулки самата ос и се замерят на кантар. Трябва срещуположно монтираните групи да са с еднакво тегло или да имат разлика не повече от няколко грама.
валкиса - специалист
Сложи един самонагаждащ и един обикновен. :partyman:
БайТанас - специалист
Не можеш ли да подложиш под черупката на лагера някоя тънка ламаринка и да вкараш оста в съосие .Така си реших същия проблем с циркуляра.
Andri01 - майстор
Сложи и двата самонагаждащи се.Личен опит от ремонта на една вибро сонда.Тя е с с тежести,но не дифазирани/ трябва да създават вибрации/ и са по 2,2 кг.Само такива лагери изкарваха повече време.
koveslav - майстор
При употреба на самонагаждащи двуредови съчмени лагери трябва да се има впредвид,че те не издържат на аксиално натоврване. Радиуса на леглото на съчмите във външната гривна е много по-голям от на едноредовия лагер и се получава затягане на съчмите дори и при малко натоварване в аксиална посока.Това е причината да се използва комбинация от един стандартен и един самонагаждащ в заводски проектираните констструкции-едноредовия лагер поема евентуалните странични натоварвания на вала. Т.е.-всичко зависи от конструкцията и вида на натоварването,иначе самонагаждащия лагер е добро решение и улеснение.

Тема "Вал за фуражомелка" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: