Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
П. Петков - специалист
Имам плах въпрос (от лаическата гледна точка на електричар)?
Преди много години си купих ново стругче C210Т с пълна окомплектовка, (За което още се хапя за задника!).
Тъй като проходният отвор е 21мм, възможно ли е чрез свредло 22мм (с престъргана опашка), което да е закрепено на патронника на задното седло, да разпробия отвора така, че да могат да влизат в него тръби 1/2" (неръждаемите са 21,3мм)? Разбира се "универсала" и двата супорта ще ги сваля, за да не се налага ползването на дълго свредло! Дали вътре детайлът е закален? Някой правил ли е такава идиотщина и как? Интересното е, че проходният отвор не е цилиндричен, защото отзад тръбата (1/2") влиза до някъде, а след това спира. Откъм универсала е същото. Детайлът е оксидиран, но дали е и закален? Не съм го пробвал с пила, но не знам по принцип дали трябва да има закалка.

P.S.
Този, който е конструирал това стругче да си препикае дипломата! А тези които са го изработили ("Машстрой" - Троян) - да им изсъхнат ръцете! За да натъманя сменните зъбни колела ми трябва половин ден! Да се нарежат резби с метчик и плашка, след като задното седло не е на паралели, а на лястовича опашка, си е направо еквилибристика. А трискоростният, фрикционен самоход е уникална простотия! Двигателните резби на напречния и кръстатия супорт са дъвкани със зъби (Сигурно троянската сливова е била в повече!)! Господи, какво ти сторих, че ме наказа така?! Троян вече го заобикалям отдалече! И да Ви подаряват такъв "Троянски кон", не го взимайте (може и "вземайте", което е дублетна форма :) )! Timeo Danaus et dona ferentes! :-D

P.P.S
За достоверност и сведение на Данайците, номерът на струга е 621. :)
Прикачен файл:
Picture 213.jpg
Picture 213.jpg (39.42 KиБ) Видяна 1734 пъти
Прикачен файл:
Picture 212.jpg
Picture 212.jpg (53.46 KиБ) Видяна 1734 пъти
gogo7777 - майстор
Тъй като проходният отвор е 21мм, възможно ли е чрез свредло 22мм
Ползвай супорта и нож, в место свредлото и седлото /а то няма нужният ход без да го преместваш/. Виж дали няма конус за цанги, макар и 5 десети радиално да отнемеш не е се тая :) макар конуса да си остане.
шоп - майстор
И да е правил някой тактъв "тунинг" шанса да прочете това и да ти отговори е като да уцелуш 6-ца от тотото.

Нищо не ти пречи да разпробиеш проходният отвор. Едва ли е със закалка или цементация.

За мен единственият струг с подобни параметри, който си заслужава парите и с него се работи и пее е чешкото ТОС 80MN
Прецеизно е направено...направо часовник

Внимание! има и ментета на ТОС - овете: без самоход ( подозирам че са китайски)
П. Петков - специалист
Стругът има отделно носач за цанги и цял комплект към него, но опашките им са с диаметър 25мм и въобще не влизат в отвора. По скоро има някакво стъпало, но то е вътрешно и с по-голям диаметър. Идеята за престъргването с нож е много добра, но толкова дълъг и източен нож за вътрешно престъргване, при това за диаметър 21мм - това надминава моите умения. Мисля, че със свредлото ще е по-просто.
Прикачен файл:
Picture 214.jpg
Picture 214.jpg (57.62 KиБ) Видяна 1658 пъти
Прикачен файл:
Picture 215.jpg
Picture 215.jpg (47.49 KиБ) Видяна 1658 пъти
Това са цангите с носача, а също и чертежът, който милостиво са ми дали. На чертежа се вижда загатнат някакъв конус (на опипване е шлайфан, а вътрешното стъпалото сигурно е технологично (за шлайфането)). Тръбата май блокира в конуса. Защо са го направили този конус - Господ знае! Ако тръгна да го престъргвам, със сигурност конусът ще си замине. А след като е шлайфан, вероятно преди това е и закален. Май ще си го оставя така. Един ден, (като "подам нос между карамфилите"), "американецът" да си го носи струго у Калифорния, (ако не го изхвърли още тук) - там ще му се дивят като на "Москвич" (Добре е, че поне са му направили и инчови скали!). :-D
Благодаря за отзивите!
П. Петков - специалист
шоп написа:
За мен единственият струг с подобни параметри, който си заслужава парите и с него се работи и пее е чешкото ТОС 80MN
Прецеизно е направено...направо часовник

Внимание! има и ментета на ТОС - овете: без самоход ( подозирам че са китайски)
Имам му документацията - "три пъти в манджа туряна - два пъти на боклук фърляна" и порядъчно омърляна, но ако някой е закъсал, мога да я преснимам и да я пратя.
Прикачен файл:
Picture 216.jpg
Picture 216.jpg (42.84 KиБ) Видяна 1654 пъти
gogo7777 - майстор
Посъветвай се със стругар. Друго не мога да ти кажа. Не съм спец в тая област, макар да имам струг и да работя успешно с него.
П. Петков - специалист
Още веднъж благодаря за отзивите!
П. Петков - специалист
След толкова години най-после втасах и разбрах!
Ако универсалът се махне, на негово място може да се сложи морзов конус.
Прикачен файл:
Picture 219.jpg
Picture 219.jpg (52 KиБ) Видяна 1606 пъти
Конусът е МК3, за разлика от задното седло, където в пинолата се набива само МК2.
По този начин може да се регулира задното седло. То е на плъзгаща се плоскост и може да се мести с +/-10mm напречно на лястовичата опашка (напречно на паралелите, които ги няма).
Прикачен файл:
Picture 220.jpg
Picture 220.jpg (45.18 KиБ) Видяна 1606 пъти
Същевременно, освен невъртящ се МК3 за регулиране, отпред може да се набие и патронник с МК3, а също и тризъбец (с МК3). По този начин стругчето се превръща в дърводелско - с бързо закрепване на детайлите.
Позицията на тризъбеца не е съществена по отношение на главната ос, защото той само предава въртящия момент на детайла, като оставя следи в страничното му чело, което е несъществено.
Неволята е голяма работа! Човек трябва по-често да я вика! :)
П. Петков - специалист
Ами то в техническите параметри си било написано (за морзовия конус МК3), ама кой да чете! :?
Прикачен файл:
Picture 221.jpg
Picture 221.jpg (47.88 KиБ) Видяна 1605 пъти
Ако беха го направили с МК4 всичко щеше да е точно, ама не би!
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0 ... 1%8B%D0%B9

Тема "Въпрос за стругче C210Т." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: