Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
vnedel4ev - помощник
koveslav написа:
Тези мотори,дори и топли палят със по-сериозно отворена дроселова клапа и смукач.Провери дали правилно си регулирал рамото на центробежния регулатор-при покой на двигателя,като подадеш дори и малко газ,пружината трябва да придърпва дроселовата клапа на макс. отворено положение,а чак след като двигателя развие някакви обороти регулатора е този,който трябва да притвори клапата.Ако си превъртял в момента на закачане външното рамо на регулатора не към максимална а към минимална газ и след това си стегнал фиксиращия болт, може да се окаже въобще невъзможно отварянето на дроселовата клапа,колкото и газ да си мислиш,че подаваш.
Също така честа грешка е неволното изкривяване и опирането на външното рамо на регулатора в резервоара или пък в корпуса на двигателя и съответно обездвижването,блокирането му.То трябва да е абсолютно свободно в движението си.

Прегледах ги тези неща. Тази вечер прегледах клапаните спрямо гмт и дмт в какво положение застават. Ами както си му е реда са нещата. Пак прегледах карбуратор, клапи.... Стигам до единствения извод, че всичко е заради рехавата искра - ту има, ту няма, като я има е ту силна, ту слаба. Като дърпам стартераното въже на моменти ми се струва как почти ще запали(има характерно отпускане на въжето), но не...
Изображение[/img]
Изображение
Какви са нещата в червеното и в жълтото кръгче и каква функция изпълняват? Тръгвам от тях, като и до бобината ще стигна може би.
koveslav - майстор
Изключи черния кабел,който върви нагоре към двигателя,от буксичката.Така ще отделиш цялата система за гасене(ключ,датчик за ниво на масло) от бобината и ако причината е някъде в тях искрата ще се стабилизира и ще запали.Датчика или ключа когато се активират просто свързват този кабел на "маса" към корпуса и бобината престава да дава искра.
На въпросните кабелни обувки които ти казвам да изключиш виждам че изолацията е паднала и се разхожда по кабела.Да не опират в корпуса,защото резултата ще е точно такъв- прекъсване или промяна на искрата.Изолирай.
koveslav - майстор
Колега,сега се сетих за още един случай от практиката.На един генератор беще се откачил така регулатора.Но при откачането му противотежестите избутват буталцето върху което натискат и то пада долу в картера.Пичовете само бяха наклонили мотора,без да точат маслото и сглобили лостовата система без да забележат че буталцето липсва,а то естествено пада в най-ниската точка и сенавира около датчика на дъното....Да не повтаряш същия филм и ако го правиш дано не запали,че регулатора на практика няма да действа,следват свръхобороти и....
vnedel4ev - помощник
koveslav написа:
Изключи черния кабел,който върви нагоре към двигателя,от буксичката. Датчика или ключа когато се активират просто свързват този кабел на "маса" към корпуса и бобината престава да дава искра.
На въпросните кабелни обувки които ти казвам да изключиш виждам че изолацията е паднала и се разхожда по кабела. Изолирай.
Да, прав излезе. Направих го и мотора запали. Интересно, че след това свързах кабелните обувки както си бяха и си палеше без никакви грижи от половин дръпване. Но излезе друг проблем - оборотите не се увеличават посредством жилото за газта или самото лостче, което то управлява. Опотах с регулиране на лостчето закачено на центробежния регулатор, но не става нищо. Реших, че нещо не е наред от вътре и пак отворих мотора. Прилагам снимки в сглобен и не вид, както и чертеж как би трябвало да бъде. Мисля, че няма какво да се обърка, а и по центробежния няма много за разглабяне, но все пак питам "бъркам ли някъде?"
Изображение
Изображение
Изображение
koveslav - майстор
На първата снимка виждам буталцето на регулатора затиснато под лоста,не се лъжа,там е нали? Регулатора се сглобява правилно по следния начин:1.Всички външни рамена и пружини трябва да са по местата си.2.Поразхлабваш фиксиращия болт на външното рамо на регулатора,така че вътрешното рамо да може да се превърта спрямо външното. 3.Поставяш буталцето на място върху лопатките и прибираш регулатора навътре да затвори лопатките.След това притискаш вътрешното рамо върху буталцето,държиш го притиснато и в същото време издърпваш външото рамо на максимална газ(макс отворен дросел). При това положение на вътрешното и външно рамо се стяга фиксиращия болт,като внимаваш да не ги разместиш.После правиш проба-отваряш лопатките(противотежестите) с пръсти или с отвертка,те избутват чрез буталцето лостовата система и дросела трябва да се затваря напълно,а между буталцето и вътрешното рамо на регулатора не трябва да има луфт или да е минимален и буталцето трябва да няма шанс да излезе от оста си.Достягаш здраво фиксиращия болт,затваряш двигателя и палиш.Успех! На много китайски мотори тази центровка е лошо направена още фабрично и или не искат да им паднат оборотите на минимум и на свободен ход работят на доста високи обороти или пък постоянно си ги менят.
Щом при изключване и включване на този кабел нещата са се променили,провери цялата кабелизация за напуквания,които вероятно неволно си разместил и временно си решил проблема.Има шанс пак да се замасят някъде.
koveslav - майстор
Колега,запали ли машината?Хайде,че селскостопанския сезон напредва и не чака :D
vnedel4ev - помощник
Днес вече сглобих всичко отново и според инструкциите ти. Дословно. И изпробвах на сухо центробежния регулатор. След това обаче като запали и нещата са същите - като върна смукача с жилото/лостчето не успявам да управлявам двигателя. Поогледах малко и си мисля, че пружината между дроселовата клапа и рамото на центробежния е много слаба. Опитах с друга, но тя пък е много стегната. За друго нямах време. Може би утре пак.
koveslav - майстор
И това лесно се пробва.Опитай да управляваш двигателя направо с лоста на регулатора и ако от там няма проблем,значи наистина проблема е само в пружината.Пружината и регулатора работят на кантар.И със слаба пружина ще подава някаква газ,но малко.Със по-силна от стандартната пружина регулатора престава да действа на практика и става опасно.Трябва да е близка до оригинала.
vnedel4ev - помощник
Само с лоста не става... Добре, че имам още една такава фреза,по-нова.... Опитах с пружината от нея и всичко си дойде на мястото...
vnedel4ev - помощник
Благодаря на всички, които се включиха в темата и най вече на "Ковеслав" за безценните съвети. Кой знае колко щяха да ме обръснат на сервиз..... Живи и здрави да сте!

Тема "Мотофрезата не стартира" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: