Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
vlax - майстор
Ако решиш да сменяш О пръстена на ускоряващата помпа,тука съм писал и сложил клиповете на един руснак.
пон окт 24, 2016 9:34 pmturbocharged написа:
vlax написа:
vlax написа:
Машината вече много рядко се ползва.Тази година ми трябва да нарежа 2-3 кубика дърва.Тъй като знам,че има проблем и все отбягвам да я ремонтирам.....докато не попаднах на един клип на брата руснак.


На клипа резачката се държеше също като моята,при подаване рязко на газ умираше.Реших да направя същото като в клипа,да сменя тази "щучка" за копейки.Резачката беше цялата в пепел и стърготини и вътре и отвън.Винаги по време на работа и след работа отвънка съм я почиствал с четка,но въпреки това за три години беше се затлачила с мръсотия отвътре и от вън.Затова подходих кардинално -разглобка на цялата машина и почистване с водоструйката.Частите станаха като нови.

Изображение

Предварително бях затапил ауспуха и карбуратора стабилно да не влезе вода.
Карбуратор ZAMA HUSQVARNA 236.Проблем беше намирането на тази "щучка" за копейки О- пръстен вътрешен диаметър 3 мм и дебелина 1 мм който измерих с шублера.Купих го от една фирма за пневматика.
Изображение
Според руснака това е ускоряешева насасоса - ускоряваща помпа,някъде в клипа ми се стори ,че казва за този проблем негови колеги сменяли целия карбуратор,а не този О - пръстен защото не разбирали.
Стария О-пръстен беше станал на дърво,никаква еластичност.
И така сглобяване и тестване.
На болта на клапата на карбуратора сложих каноколит да не се саморазвие.
И така.Машината не дава да и подадеш газ.Реагира веднага. :-D
Брата руснак се оказа прав.
Да подчертая ,че не съм пипал настройките на карбуратора H, L и празен ход.
Помпичката за подкачване на гориво вече не прави балони и се пълни цялата.
Искренни благодарности vlax. Благодарение на теб и руснака си оправих моята Husqvarna 236 от същия проблем с подмяна на о-пръстенчето за 20 ст. на ускорителната помпа.
Резачката ми е почти нова. Ползвам я много малко като гледам да я държа без бензин м-ду ползванията. Гаранционна ми направи подобен номер. Палеше и гаснеше. Казаха ми че се е задръстил карбуратора от налепи от бензина. Не било гаранционно. Не беше някаква сериозна сума. Запалих я във къщи да я пробвам. Запали лесно. Не рязах нищо. Само я изфорсирах. Викам си оправили са я. Прибрах я и не съм я ползвал. Вчера ми потрябва да отрежа едни сухи дървета. Пали лесно. Форсира се вяло. Като я доближа до дървото и угасва. Подлудях. Намерих една друга резачка от приятел и си свърших работата.
От сервиза изглежда нищо не са направили. Намерих си документите и гледам съм взел фактура за нея. Гаранцията в такъв случай е 1 година и е изтекла. Пък и хич не ми се занимава с тях. Поръчах си един карбуратор от AliExpress който след успешния ремонт по идея на vlax и рускака от YouTube ще остане за резерва. И отвертка за регулировка си поръчах от Китай. И тя не ми трябваше. Резачката стана супер.
Индианец - специалист
Май вярно им е често срещан проблем на 236-ците.
Няколко съм засичал в олх с тези симптоми, мина ми на ум да взема една да пробвам дали ще стане с О пръстен само, после пак обратно там със някой лев отгоре (към 80/90 лева беше едната).
miro2210 - помощник
Колеги здравейте!
Колко време резачката работи нормално след смяна на о-пръстена?
Аз трябваше да потърся нещо по-различно от обикновените черни пръстени. Бързо се скапват. Поръчах от материал Viton/FKM, защото освен, че притежават всички качества на черните, също издържат на много по-висока температура.
vlax - майстор
вт окт 10, 2023 10:35 pmmiro2210 написа:
Колко време резачката работи нормално след смяна на о-пръстена?
Не мога да кажа.Моята е Husqvarna 236. Имам я от 2013 година,купена нова от представител.Първия път го смених през 2016 год,писал съм по-нагоре ,даже и в няколко различни теми.Купих го от Пневматик Плевен,спомням си че беше Viton. Това FKM не знам какво означава.Тази година го смених за втори път.Пак от там го взех,поисках Viton, но служителя ми каза че това е до-добро и на пликчето пише NBR което също не знам какво означава.

Изображение

Тука съм писал за втората смяна със снимки ЦЪК

Взимам ги от Пневматик Плевен ,би трябвало да си разбират от работата,нямам контакти с тях.

Не мога да кажа,защото вече от доста години малко я ползвам,един два пъти ми се налага през годината,даже като се замисля има години в които не съм и я палил. :)
:partyman:
kr1100 - майстор
ср окт 11, 2023 9:51 amvlax написа:
...Тази година го смених за втори път.Пак от там го взех,поисках Viton, но служителя ми каза че това е до-добро и на пликчето пише NBR което също не знам какво означава.
NBR маслоустойчива гума. Колко ще е маслоустойчива материала е ?? Масово китайски. Обикновенна гума на листслед 1 г започва да се цепи . Малсоустойчивата кара повече. Абе божа работа с материал - какви съставки слагат и колко е маслоустойчив и бензиноустойчив е ????
На късмет.
То и с пластмасите е така рециклиран материал и бързо старее.
Офф 2017г сменях 19 г. радиаторче парно и 2 цевката- е сега пак - 2 цевката цепната леко по снадката на 2 те тръби - малко цепнатина, ама гадна и запотява предно стъкло. Всичко ново като резервна част е от боклук по- зле
vlax - майстор
ср окт 11, 2023 9:51 amvlax написа:
... и на пликчето пише NBR което също не знам какво означава.
ср окт 11, 2023 4:40 pmkr1100 написа:
NBR маслоустойчива гума. Колко ще е маслоустойчива материала е ?? Масово китайски. Обикновенна гума на листслед 1 г започва да се цепи . Малсоустойчивата кара повече. Абе божа работа с материал - какви съставки слагат и колко е маслоустойчив и бензиноустойчив е ????
На късмет.
Просто не съм се интересувал.Отивам при тях,нали са професионалисти,обяснявам къде ще го слагам,плащам и тръгвам. Сега ти ме накара да прочета малко. :buch:

NBR маслоустойчива гума

FKM / Viton витонови листи

Viton® is a registered trademark of DuPont Performance Elastomers



:partyman:
Това е от тяхния сайт на Пневматик Плевен

Прикачен файл

6.PNG
liverpool-64 - специалист
Общоприето е мнението ,че Хускварна 236 е най-големия боклук на марката. Моята е такава,почти не работя с нея и все има някакви проблеми. :x
miro2210 - помощник
Аз моето вече го смених за четвърти път от както я имам, но сега сложих FKM, което си е еластичен материал и издържа на триене. Докато витона е повече за статични уплътнения и не издържа на много триене, поне така разбрах. Но NBR въобще няма място тук, няма издръжливост на висока температура която при двутактов въздухар стигала до 180/200°С, поне така прочетох в интернет.
vlax - майстор
ср окт 11, 2023 10:18 pmmiro2210 написа:
Аз моето вече го смених за четвърти път от както я имам...
На колко години е и колко често я ползваш?
И какъв бензин?
:partyman:
miro2210 - помощник
На колко години е и колко често я ползваш?
И какъв бензин?
:partyman:
[/quote]

2017 мисля, че я купих. Първата година нямаше проблем и после се почна носене за реглаж в сервиза/магазина. Но ми писна и реших да търся сам решение и попаднах на клиповете дето руснака показва как се сменя. Бензин ползвам от Лукойл по препоръка на дилъра/майстора с масло Хускварна. Ползвам я всяка есен по така стабилно за около 30 кубика. Иначе и през другото време от годината се намира по нещо.
А по между другото освен моята ремонтирах още една 236, 135 и една Mcculoch със абсолютно същите симптоми. Майсторите все още упорито казват, че трябва замяна на карбуратора. Конкретно при мен докато беше в гаранция казваше реглаж, като изтече гаранцията каза - ааа ама ти си за карбуратор. Обаче аз вече си я бях ремонтирал.

Сега видях, че не съм в правилната тема, мисля че имаше друга където се дискутираше само за 236.

Тема "Моторна резачка Husqvarna-проблем" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: