Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
alsted - майстор
Такива временно появяващи се дефекти винаги са най-трудни за ремонт. Единия начин е постоянно дебнене и при появяване-мерене до хващане на причината. Това при теб отпада, щото първо трябва да си съвсем на ясно къде трябва да мериш. Втория вариант е елиминиране на евентуалните причини една по една, като е практично да се тръгне от най-лесните и евтини-в твоя случай смяна на прословутия кондензатор. Явно ти е трудно да прежалиш 5лева, но в един момент може да вземе да изгори съвсем двигателя и след пренавиването да се наложи все пак и смяна на кондензатора, което ще трябва да те убеди, че той е бил първопричината.
Master_Kenobi - V.I.P.
Колега, кво стана с тая пералня? Че ни е интересно... :)
Смених кондензатора с 10 микрофарада поради липса на 12,5 микрофарада колкото е оригиналният. Последваха няколко пробни изпирания и от наблюденията си до момента стигнах до следните заключения, които ме объркаха напълно.
Пералнята отново работи нормално известно време, след което започна пак да завърта трудно в определени моменти.Да кажем, че един от проблемите е бил именно този кондензатор, тъй като затрудненото въртене е значително по-слабо изразено.Наблюдава се почти идеално въртене по часовниковата стрелка и затруднено в обратна посока. Но тази ситуация не е константна. Другият експеримент, който проведох е включване на допълнителен консуматор на същия контакт, в който е включена пералнята. Направих го с цел да проверя съмненията си за лошо захранване на къщата като цяло. Замерено напрежението в конакта по време на работа на пералнята е 213V и с включен допълнителен консуматор отново е толкова.Не варира, но все пак е по-малко от 220V. Не знам наистина дали да продължавам да се съмнявам в изправността на пералнята, тъй като отново подчертавам има моменти, в които работи абсолютно нормално или има проблем в основното захранване на къщата като цяло ? Съмненията ми са и поради факта, че при работа със заваръчен апарат, който също не е малък консуматор, се наблюдава ефекта да работи едва ли не като поялник в дадени моменти.Определено не смятам, че замяната с по-малък кондензатор е проблем при разлика от 2,5 микрофарада, като все пак спазих основният ви съвет да не надвишавам 12,5 микрофарада колкото е и оригиналният. Какво да правя оттук нататък ?
:? :?:
petromaniq - специалист
Тази пералня няма ли куплунг на ел. двигателя - само там не сме чоплили... :?
alsted - майстор
Да доуточним нещо: мерил ли си колко е напрежението на същия контакт, когато пералнята върти слабо? Тези 213V при нормално въртене ли са или при слабо? Забелязал ли си дали няма зависимост от това дали е включен нагревателя? Нещо много важно: само обратно на часовника ли казваш върти слабо /понякога/, а по часовника-винаги нормално :?: -ако е така причината със сигурност е лош контакт на пера от програматора :idea:
Мерил съм напрежението и когато върти слабо и когато върти нормално ,няма разлика ,ако си работи добре си работи и при 213 волта.Наистина не съм се сетил да видя при включен нагревател какво и е поведението,но съм проверявал дали затопля водата и всичко е ОК. А относно въртенето по-силно изразен е проблема обратно на часовниковата, но го има и в двете посоки.Разликата обаче се появи след смяната на кондензатора.Най точно казано ,когато има проблем работи по следния начин : например 5 оборота надясно, интервал, 2-3 об. наляво, интервал, опит за въртене или отново 2-3-4 измъчени оборота надясно, интервал, може да последва нормално въртене на ляво и след това на дясно и така.Няма постоянен проблем ,всеки път различни обороти в двете посоки, трудно завърта или само се опитва да върти, след това може да си направи няклко нормални цикъла или изобщо дори да няма проблеми :? . Проверих и барабана дали се върти свободно без да затяга всичко е ОК. :?:
alsted - майстор
Налага се да се премери токът на двигателя. Ако е по-голям, когато върти по-бавно - значи се проявява пробив в намотките му. Ако е по-малък - тенденцията е лош контакт в програматора.
Мисля, че на жичките излизащи от двигателя трябва да имаш номерца от 1 до 6 /без 4/. Ако е така: 5 и 6 са ти за бавните обороти. Точно на тях трябва да се мери тока дали нараства или намалява.
Ако не можеш тока, то замери напрежението на въпросните изводи спрямо "2" как се променя при нормална и ненормална работа.
Всъщност има голяма вероятност да имаш лоша връзка точно в куплунга. Знаеш ли как се вадят кабелните обувки от куплонга?
Ще изпробвам съветите ти alsted. Да знам как се вадят кабелните обувки. При предишните ми проверки в този сектор не намерих нещо нередно ,като например хлабав контакт ,но ще премеря напрежението пък ще видим. Благодаря !
Neno Er - специалист
Ники,
Случайно да се е згубил някой чорап при прането или нещо друго.
Моята "Вятка" има лошия навик от време на време да лапа чорапи или някои други дребни неща, но ги праща във филтъра.
Ако при теб е нещо подобно, може да е намотано по нагревателя и да тормози въртенето на барабана някой път. Има ли разлика при въртене на ръка при нормална и влошена работа на пералнята.
gtg1977 - специалист
Ники,ти отварял ли си си фалтовото табло и да погледнеш дали има нещо нагоряло.И най-вече погледни нулите,защото това вариране на напрежението е признак за това.Виж някоя нула да не е хлабава.И го прави при изключено напрежение. :2thumbs:

Тема "Защо пералнята върти слабо? ПОМОГНЕТЕ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: