• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
vessselinov - специалист
Здравейте, искам да си направя локално парно отопление. Панелен апартамент среден на втория етаж, изложение запад, външна изолация, както и гипскартон с вата на външните стени от вътре, PVC дограма. МОЛЯ ЗА СЪВЕТИ И ПРЕПОРЪКИ. Значи положението е следното:

1. стая (вътрешни стени лесно отопляема)- камина с водна риза 10+4 кW, помпа
2. от камината до банята с полиетиленови тръби с алуминиева вложка ф20 до колекторите с по 6. извода.
3. от колекторите тръгват ф16 тръби до другите 3 радиатори и лирата в банята както и до разширителния съд.

Моля разгледайте схемата правилно ли съм разположил всчико и ако нещо не е като трябва споделете.
Благодаря

Прикачен файл

parno1.jpg
parno1.jpg (146.02 KиБ) Видяна 25250 пъти
Последна промяна от vessselinov на пет апр 30, 2010 3:49 pm, променено общо 1 път.
tysonlkr - специалист
Нещо не се е получило с качването на снимка.
viko01 - специалист
Няма ли да ти е малко захранването с този пекс ф 20.Според мен трябва да е с мед ф28 или ф32 стаби за да си няма6 ядове после
vessselinov - специалист
viko01 написа:
Няма ли да ти е малко захранването с този пекс ф 20.Според мен трябва да е с мед ф28 или ф32 стаби за да си няма6 ядове после
Не е проблем ще сложа по дебели захранващи тръби. Но защо медни те лепят ли се ? Няма ли с такъв диаметър полиетиленови тръби има ли, или има друга подробност която пропускам? И като цяло добре ли са разпределени нещата?
AntonBM - специалист
Сметнах му хидравличните загуби с тази тръба (Ф20). Участъкът е натоварен, но става. Само в този участък загубата на налягане е над 1 m. воден стълб. Помпата ти трябва да дава дебит 500 литра на час при напор 5,2 m. воден стълб. Ако е Grundfos става с модел UPS 25-60 (на 3-та скорост).
Мощността на радиаторите ти е 7,5 kW, а на водната риза е 10kW. Това означава, че ако камината се разгори добре радиаторите няма да могат да поемат цялата мощност и температурата на водата ще прехвърли 100°С. Лесно можеш да оправиш нещата, като добавиш още един радиатор 2,5 kW или смениш най-големият радиатор 3472W с вентилаторен конвектор с мощност 6 kW при 70/50/20°С (това май е по-евтино). Ако минеш на този вариант до него докарай тръба Ф20.
Ако не прекаляваш с дървата и си сложиш един термометър да следи за температурата на водата, може и да не слагаш друг радиатор. Когато температурата доближи 80°С – спираш да слагаш дърва. Все пак това е рисковано! По-добре помисли за увеличаване на мощността на радиаторите. Най-добре смени и тръбата между камината и колектора с по-голяма.
отворена или затворена ти е системата
vessselinov - специалист
[quote="AntonBM"]Сметнах му хидравличните загуби с тази тръба (Ф20). Участъкът е натоварен, но става. Само в този участък загубата на налягане е над 1 m. воден стълб. Помпата ти трябва да дава дебит 500 литра на час при напор 5,2 m. воден стълб. Ако е Grundfos става с модел UPS 25-60 (на 3-та скорост).
Мощността на радиаторите ти е 7,5 kW, а на водната риза е 10kW. Това означава, че ако камината се разгори добре радиаторите няма да могат да поемат цялата мощност и температурата на водата ще прехвърли 100°С. Лесно можеш да оправиш нещата, като добавиш още един радиатор 2,5 kW или смениш най-големият радиатор 3472W с вентилаторен конвектор с мощност 6 kW при 70/50/20°С (това май е по-евтино). Ако минеш на този вариант до него докарай тръба Ф20.
Ако не прекаляваш с дървата и си сложиш един термометър да следи за температурата на водата, може и да не слагаш друг радиатор. Когато температурата доближи 80°С – спираш да слагаш дърва. Все пак това е рисковано! По-добре помисли за увеличаване на мощността на радиаторите. Най-добре смени и тръбата между камината и колектора с по-голяма.[/quote]

1. За тръбата (Ф20) ще я сменя с по дебела няма проблем, не разбрах само с медна ли трябва и колко по голяма?
2. За мощносттана на радиаторите и камината оставил съм си аванс защото четох че производителите на камините с водна риза се "поизхвълят" с обозначенията особенно "ПРИТИ". Може още радиатор да сложа или да заменя с по голям някой но ако се стигне до там че да прегрява мисля че ще е най-добре да сложа един бойлер със серпентина.
3. За вентилаторен конвектор не съм запознат с него трябва да попрочета плюсовете и минусите от него.
Нищо още не е купено от системата, така че може да правя промени всякакви. Предстои ми ремонт на едната стая (с големия радиатор) и ще започна с полане на тръбите в гипскартона и отвеждане до мястото където ще бъдат колекторите.

БЛАГОДАРЯ МНОГО НА AntonBM за съветите.

P.S. отворена система в банята е разширителния съд
До колекторите можеш да пуснеш и черна 3/4 и от там ф20 с ал.вложка,но най-добре мед ф28
LazarGanev - "Велик майстор"
Med ф28 отговаря на 1", а не на 3/4". Най-добре е от камината да се тръгне с метална тръба, а най-лесно и естетично е с медна тръба ф22, което отговаря на 3/4". Бойлера не го смятайза консуматор, тъй като той дърпа топлина само докато се загрее половин-един час и точнокогато камината прегрява ще се окаже че той не е консуматор. Моето мнение е да увеличиш малко радиаторите или да вземеш по-малка камина, ако още не си я взел.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "СХЕМА ЛОКАЛНО ПАРНО АПАРТАМЕНТ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: