Всички имаме коли, нали ?
eurogas - специалист
Няма му нищо на изпарителя, на всички Жигули стои там и няма проблеми с отоплението, освен това електрическото Ловато е най-безпроблемния изпарител на света.

За 15 години работа като диагностик ще ти кажа че центровката на двигателя и изпарителя са отлични щом досега палеше директно на газ, не прави грешката да пипаш центровките, липсва ти или въздух или дебит на газта, съветвам те за всеки случай първо да провериш въздушния филтър, при Ладите почернява за 3000 км., и започват подобни проблеми.

После виж дали кутията на филтъра дали има свободни отвори от които да поема въздух, ако нещо е намотано по входящите тръби го премахни за да осигуриш кислород, половината проблеми идват оттам.

Електрическия изпарител се пробва изключително лесно, откачаш горния маркуч и даваш на "контакт", ако чуваш чукането на синия клапан и започне да съска от изхода над изпарителя значи всичко с ел. вериги е наред, липсва ти дебит поради запушване.

Изпарителя ти е монтиран със стар газов клапан тип Marini, който едва ли е почистен при монтажа, затова най-вероятно дебит на газта ти липсва от запушен газов филтър, понеже е навит директно на изпарителя ще трябва да отвиеш първо гайката зад изпарителя и до го повдигнеш целия нагоре, така ще стигнеш до гайката под клапана и ще я отвиеш лесно.

Смени филтърчето с ново, ако нямаш го почисти хубаво със сгъстен въздух, има един голям О-пръстен който е желателно да се смени, понеже клапана е стар, почти сигурно е че О-ппръстена се е втвърдил, и няма да успее да уплътни при сглобяването.

Най-важно е когато стягаш гайката под клапана, там се стяга много внимателно, ако прекалиш бялата планка над чашката се деформира и хвърляш целия клапан, затова стягаш лекичко гайката и за проба отхлабваш малко крана на бутилката, докато газта започне леко да съскада от клапана, продължаваш да затягаш много умерено докато спре да съска, после проверка с веро, ако не спира да съска не бива да прекаляваш с натягането, по-добре спри и потърси нов О-пръстен който да уплътни. :)
zhivko83 - специалист
Честит Трети Март !!!
Колега , eurogas , мерси , много полезна информация !
Изпарителя е почти в най - горно положение и не зная дали ще мога да го повдигна още , най - много да го извадя от мястото му :lol: Както писах по - горе , когато колата е на контакт , от клапана се изтрелва графит през входа за газовата тръба . Малко се притеснявам да не повредя нещо клапана или връзката към изпарителя , ако приложа много сила , затова вчера се отказах .
:?: Проблем ли е , ако газовия клапан се постави хоризонтално , вместо вертикално или под някакъв удобен ъгъл :?: Идеята ми е да имаме лесен доспъп до болта отдолу , а не всеки път да бутаме изпарител и какво ли не още .
Мерси !
П.П. клапана е марка " MED Technics " , доколкото видях .
ecotronic - специалист
Газовият клапан трябва да е разположен вертикално защото освен всичко останало той действа и като утайник. Боклуците на гравитационен принцип се събират на дъното на чашката.
taran - специалист
:?: Проблем ли е , ако газовия клапан се постави хоризонтално , вместо вертикално или под някакъв удобен ъгъл :?: Идеята ми е да имаме лесен доспъп до болта отдолу , а не всеки път да бутаме изпарител и какво ли не още .
Мерси !
П.П. клапана е марка " MED Technics " , доколкото видях .[/quote]

Вземи си 50 см. медна тръба 6мм,две "лещи" и два щуцера(май не е правилно това название) и ски премести клапана на удобно място,в страни от изпарителя.
eurogas - специалист
Клапана ще работи дори и наоппаки да го монтираш, налягането е движещата сила в него, филтъра ще филтрира всичко защото няма как да пропусне дори прашинка, изпарителя също ще работо ако го завъртъш надолу с главата, само че при него утаяването няма да действа, имаме много такива "самоделни" случаи в практиката и си работят без грешка.

Разбира се колегата е прав, в този голям кош най-добре с една тръба да преместиш клапана на удобно място за обслужване, този монтаж с клапан върху изпарителя е доста "мързелив" и неудобен за обслужване.

Не се притеснявай за късата връзка между изпарителя и клапана която имаш в момента, ако разглобяваш и сглобяваш в този вид, непременно развий нипелчето помежду им, навий му повечко тефлонова лента от двете страни, и го завий здраво като стягаш докрай (неможе да повредиш нищо), както при обикновен водопровод, така никога няма да ти протече. :)
zhivko83 - специалист
eurogas , мерси много !!! Точно това исках да чуя :rock: :-D
Може ли , клапана , да се изнесе с мека връзка / маркуч и т.н. / или е опасно заради налягането и течната газ ?
За момента ще сменим само филтъра , че няма време за друго .
П.П. възможно ли е силен магнит залепен към тръбата с течна газ да доведе до запушване с графит :?:
sian - специалист
zhivko83 написа:
eurogas , мерси много !!! Точно това исках да чуя :rock: :-D
Може ли , клапана , да се изнесе с мека връзка / маркуч и т.н. / или е опасно заради налягането и течната газ ?
За момента ще сменим само филтъра , че няма време за друго .
П.П. възможно ли е силен магнит залепен към тръбата с течна газ да доведе до запушване с графит :?:
Кой го е залепил този магнит? Може би за по малък разход....
Според мен това не е никакъв графит ами нещо като шлак от заварката. Или по точно от температурата при заваряването метала отвътре се отлюспва повърхностно затова и го лови магнита при филтъра който е във вентила.
zhivko83 - специалист
sian написа:
Кой го е залепил този магнит? Може би за по малък разход....
Колега , няма да ме издаваш! :razz:
Графита се съдържа в газта ... Този филтър , нали за това е там .
taran - специалист
zhivko83 написа:
eurogas , мерси много !!! Точно това исках да чуя :rock: :-D
Може ли , клапана , да се изнесе с мека връзка / маркуч и т.н. / или е опасно заради налягането и течната газ ?
За момента ще сменим само филтъра , че няма време за друго .
П.П. възможно ли е силен магнит залепен към тръбата с течна газ да доведе до запушване с графит :?:
Не може с маркуч,затова ти писах за медна тръба.
eurogas - специалист
Магнитите дето си ги налепил по изходящата тръба ги коментирахме вече, само да не си ги сложил "наобратно", че ще започнат да пречат вместо да помагат.....шегувам се, според мен няма да има ефект независимо как си ги сложил, само загрозяваш хубавата колица.

Магнита няма никакво влияние върху неметалния графит, той е подвластен само на филтъра, като разглобиш филтъра ще забележиш едно малко магнитче, то лови металните примеси на газта, именно тези от стружки и заварки по резервоавите, почисти го внимателни, и го върни обратно на мястото му.

Колкото до "маркуча", да вече има такива, многослойни които издържат високо налягане, нарича се термо пластична тръба за пропан-бутан, това е бъдещето и идва от Италия, лично аз съм традиционалист и докато мога да си позволя ще ползвам добрите изпитани медни тръби, виж какво представлява http://fobosgas.com/category/73/termo-p ... steni.html :)

Тема "Газова уредба-проблем" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: