• 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
valqk - специалист
Трябва ми.... за начало ми трябва нов контролер за горелката, който да следи вход-изход на котела и да регулира подаването за да поддържа дадена температура. Тва е ненормална история с твърдото задаване на мощността! Днес около 30 пътти съм тичал от горе до долу да променям времената за подаване/изчакване.
За другия сезон това е първото нещо. В понеделник ще кача нова графика с настроена горелка.
А, да - темп. на изгорелите газове е м/у 120-180 (най-често са 140-160).
Помпа 32-8?!?? Това не е ли по-малко от 25-40? (напора де - нали той ми е важен)?

:partyman:
LazarGanev - "Велик майстор"
Два пъти по-голям напор има от твоята. Ако направиш тези неща, за които говоря - не трябва нов контролер :)
filmatoplo - майстор
Честит празник :rock: .И преди го загатнах - потърсете човека който прави контролера на горелките Ватерланд , името му се крие в ИВГ , та тъпата горелка на Ерато направо ще се изтреля ако се сложи контролера -тоест тя ще започне да модулира .Или ще се ползва желязото ,запалката и вентилатора на ератовската , а акъла ще е контролера от Ватерланската ивг .Блазе му на който си го направи , а човека ако чете -ще направи пари от тази работа :wink: .Колегата Гиздо -дано не греша ,май знае подробности относно електрониката и създателя и , понеже той е с горелка Ватерланд .
valqk - специалист
LazarGanev написа:
Ако направиш тези неща, за които говоря - не трябва нов контролер :)
filmatoplo написа:
Честит празник :rock: .И преди го загатнах - потърсете човека който прави контролера на горелките Ватерланд , името му се крие в ИВГ , та тъпата горелка на Ерато направо ще се изтреля ако се сложи контролера -тоест тя ще започне да модулира .Или ще се ползва желязото ,запалката и вентилатора на ератовската , а акъла ще е контролера от Ватерланската ивг .Блазе му на който си го направи , а човека ако чете -ще направи пари от тази работа :wink: .Колегата Гиздо -дано не греша ,май знае подробности относно електрониката и създателя и , понеже той е с горелка Ватерланд .
Аз софтуер ще си напиша сам и контролер ще си напоя, просто ми трябва време, а до тогава трябва да работи (на лятооо).

Аз това се чудя, защо ако може да се регулира подаваната мощност динамично, ми е нужен буфер, който да обира ненужната??
Ако контролера може да си гледа изхода и вижда кога има повече от нужната мощност и намали горивото - за какъв ми е 500-1000лв за буфер да давам, втора помпа преди него и т.н. и т.н.? Или някъде греша в размислите?
Според мен е тъпо, при условие, че може да се направи лесно, да се инвестира в нещо, което е мислено за инертна система, която не може да си регулира мощността в толкова големи граници (ГП20 вчера, мисля успях да я смъкна до към 3-5КВ, защото Темп. почна да пада само от консумацията на подовото, но може да се избримчи на 25КВ 100% - от ерато потвърдиха, че разликата м/у гп20 и гп25+ е само контролера)...
п.п. днес разбрах какво е шлака и гадни прашни пелети - вчера незнайно защо горелката спря, и нали не съм при нея днес видях, как се беше задръстила.
п.п.п. успях да пъхна термо-двойката в комина - темп: 140-190 градуса. основно е около 160-180. :-) след шлаката котела беше почернял, ама като влезе в режим пак си побеля. много съм доволен :)
:partyman:
filmatoplo - майстор
:) няма полза от буфер ли -ха ха :-D
LazarGanev - "Велик майстор"
При добре оразмерен пелетен котел няма нужда от буфер, но друг е въпроса, че в повечето случаи котелът е преоразмерен. От всичките Пелетерми, дето ги монтирах тази зима в жилища между 150 и 400м2, никой не е работил на повече от 20кВт (от 30кВт номинал), повечето работят на 9-15кВт(около минимума).
valqk, от опита ми с газовите котли ще ти кажа, че от модулация по температура на водата почти няма никаква нужда, иначе звучи внушително. Ако успееш да направиш контролер, който да модулира мощността на котела по стайна температура - виж от това има по-голям смисъл.
valqk - специалист
filmatoplo написа:
:) няма полза от буфер ли -ха ха :-D
питам и мисля на пост... но наистина, защо ако се регулира много прецизно (до колкото може според това, че падат пелети различно всеки път, но примерно на 5мин осреднената мощност е приблизително еднаква) мощността, ще трябва буфер, който да събира излишната? Всъщност - да заради не-еднаквото подаване на пелети ще има не-много прецизно (колкото газов котел) регулиране, но в този случай буфера ще трябва да е в пъти по-малък - да обира примерно 1-2КВ изпуснати пелети в повече, а не 10-15КВ набити пелети заради статичната мощност, която е зададена. Или нещо, някъде изпускам? Ватерланд-а по какво следи и какво регулира, някой знае ли?
LazarGanev написа:
При добре оразмерен пелетен котел няма нужда от буфер, но друг е въпроса, че в повечето случаи котелът е преоразмерен. От всичките Пелетерми, дето ги монтирах тази зима в жилища между 150 и 400м2, никой не е работил на повече от 20кВт (от 30кВт номинал), повечето работят на 9-15кВт(около минимума).
valqk, от опита ми с газовите котли ще ти кажа, че от модулация по температура на водата почти няма никаква нужда, иначе звучи внушително. Ако успееш да направиш контролер, който да модулира мощността на котела по стайна температура - виж от това има по-голям смисъл.
Все пак говоря теоритично. При мен сметната грубо мощността е към 8-12КВ, а котела е 24ка с гп20, но както казах - успях да намаля горелката до толкова, че да почне да пада температуратаа в котела, въпреки, че гори. Поддържаше си стабилно горене и намаляше...
В моя случай с подово, ако меря температура по стаите?
Май доста трябва да се осредняват стойностите заради акумулацията... все пак зависи какво топлоотдава - подово, радиатор, конвектор. Има и друго де, ако има датчици по всички стаи и някой забрави отворен прозорец... абе става доста сложно в този случай, но съм съгласен, че все пак нас си топлим, не радиаторите :)
Christo - майстор
Здравейте майстори! (признати и непризнати) :)
Колега Валяк, щом се каниш да правиш контролер, значи си на "ти" с програмирането. Сигурно си наясно, но и аз да кажа :? Трябва да можеш да регулираш оборотите на турбината за въздуха, защото по-малко пелети изискват по-малко въздух и обратното. Колко да е въздухът?(за различни пелети, за различни марки котли) Ами трябва да се минимизира съдържанието на СО в пушека, тоест ти трябва ламбда сонда във фукса на котела. Така горелката ще гори различно качествени пелети приблизително еднакво добре. По малко пелети изгарят по-бързо и трябва да се пипат и двете времена: време за подаване на пелети и време на пауза. За следене на температурата трябва да си напишеш PID регулатор, който да може да се самообучава, защото за всеки конкретен случай инертността на системата е различна. Трябва да мериш доста температури: на пушека, изходяща от котела, в някоя от стаите, външната на въздуха, връщащата се към котела, ако имаш бойлер за топла вода, и неговите температури също. Ще трябва честотно управление за вентилатора, четене на ламбда сонда и няколко температурни сензора. Разбира се, това може да се направи с промишлени контролери, но там хиляда лева ги нямат за нищо и няма да ти стигнат. Отделно ще трябва да правиш продължителни експерименти за да си изгладиш софтуера. С цел да намалят себестойността, асовете в бранша са си поръчали специализирани контролери, всичко е оптимизирано и изпилено до край, произвежда се в големи количества и пак искат баща си и майка си за крайния продукт. Без да обиждам никого, за тези неща производителите на горелки и котли по нашите ширини или не са чували, или не им се дават пари за разработки и внедряване. Ако имаш буфер, той ти позволява да компенсираш грешките в недоброто регулиране от лош софтуер или липса на контрол на някой параметър. Тази стъпка е по лесна и достъпна и тя се предприема по-често. Един буфер 800-1000 литра е по-евтин от добър контролер със всичките му датчици и неща около него. Пък и не всеки може да си пише софтуера. Желая ти успех в начинанието и ще чакаме да се похвалиш с резултатите!
valqk - специалист
Christo написа:
Здравейте майстори! (признати и непризнати) :)
Колега Валяк, щом се каниш да правиш контролер, значи си на "ти" с програмирането. Сигурно си наясно, но и аз да кажа :? Трябва да можеш да регулираш оборотите на турбината за въздуха, защото по-малко пелети изискват по-малко въздух и обратното. Колко да е въздухът?(за различни пелети, за различни марки котли) Ами трябва да се минимизира съдържанието на СО в пушека, тоест ти трябва ламбда сонда във фукса на котела. Така горелката ще гори различно качествени пелети приблизително еднакво добре. По малко пелети изгарят по-бързо и трябва да се пипат и двете времена: време за подаване на пелети и време на пауза. За следене на температурата трябва да си напишеш PID регулатор, който да може да се самообучава, защото за всеки конкретен случай инертността на системата е различна. Трябва да мериш доста температури: на пушека, изходяща от котела, в някоя от стаите, външната на въздуха, връщащата се към котела, ако имаш бойлер за топла вода, и неговите температури също. Ще трябва честотно управление за вентилатора, четене на ламбда сонда и няколко температурни сензора. Разбира се, това може да се направи с промишлени контролери, но там хиляда лева ги нямат за нищо и няма да ти стигнат. Отделно ще трябва да правиш продължителни експерименти за да си изгладиш софтуера. С цел да намалят себестойността, асовете в бранша са си поръчали специализирани контролери, всичко е оптимизирано и изпилено до край, произвежда се в големи количества и пак искат баща си и майка си за крайния продукт. Без да обиждам никого, за тези неща производителите на горелки и котли по нашите ширини или не са чували, или не им се дават пари за разработки и внедряване. Ако имаш буфер, той ти позволява да компенсираш грешките в недоброто регулиране от лош софтуер или липса на контрол на някой параметър. Тази стъпка е по лесна и достъпна и тя се предприема по-често. Един буфер 800-1000 литра е по-евтин от добър контролер със всичките му датчици и неща около него. Пък и не всеки може да си пише софтуера. Желая ти успех в начинанието и ще чакаме да се похвалиш с резултатите!
Благодаря.
С горе-написаното съм абсолютно съгласен. Не съм казал, че не е сложно и че няма да има проблеми.
За инвертор на вентилатора е ясно, че ще има. Без него няма как да се регулира процеса на горене(мощността), който зависи от 4те параметъра: качество на пелетите, количество въздух, време за подаване, време за изгаряне.

Ламбда сондата за ниско-температурни газове е ужасно скъпа, а и до колкото съм чел тук котлите с такава правят проблем след определен период експлоатация, защото сондата спира да мери вярно и качват разхода (както при колите с повредена такава). Според мен тя може спокойно да се избегне с уговорката, че този сезон ще се горят пелети само от тази партида - т.е. човека трябва да е презапасен или ще иска нова настройка, ако иска да гори добре.
Относно датчиците, меренето на температури и т.н. - засега мисля да се огранича само до вход/изход, за да е по-просто. В последствие, ако ми се занимава ще си играя още.
Идеята ми е, че се издразних как ходя нагоре-надолу да пипам като луд времената, а искам да мога да ги следя отдалеч - най-малкото затова ще си го направя - все пак е направи си сам, а аз мога. :-)

Предполагам, че хората с опит (визирам Филма и Лазар) са прави и пак ще имам нужда от буфер и джаджи покрай него (не оспорвам, просто мисля) и ще сложа. Сега просто обсъждаме, а и аз съм малко тома неверни :cool:. Иска ми се да пробвам това, което си мисля. Затова и първо споделям какво е то, защото ще кажат дали правя пълна глупост или може и да стане. :weedman:

Има и друго, ако имаш буфер и т.н. си напълно подготвен за преминаване на твърдо гориво, без замисляне - което е голямо предимство! Слагам скарата и вратата за въглища и хоп... Най-малкото заради това ще го направя това с буфер, но ще е след неопределен период от време (като останат свободни финанси или излезе изгоден буфер, като този, който изпуснах от Филма).
6osi6 - майстор
Интересува ме, човек, който ползва такъв или има наблюдения да каже при какво гориво какви са интервалите на зареждания. Основно ме интересува, като е около нулата и се горят сухи брикети колко пъти се зарежда в денонощие. Може и за домБасИ :)
По спецификация гледам, че дават 4.8кг/ч. Това сигурно е при пълна мощност. При 60литра обем на камерата и горене на черни въглища, трябва да събере 60кг, ако се понатъпче... т.е. на пълна мощност ще изкара 12часа! Супер, ама това е на теория :) Въпроса е на практика как е?


Имам такъв котел от 10 год. с пет секции. Ползвам го за отопление на 200 кв. с 104 глидера по 156W и бойлер 150 л. свързан веднага сред котела. Зарежда се на 24 часа. В големите студове тази година, при минус 22 градуса, темп. на изходящата вода беше 67 гр. и харчеше четири кофи - тип ракети, при температура в помещенията 23 гр. Побира най-много три кофи, три лопати и няколко цепеници от горе. Инсталацията е съвсем обикновена. Без четирипътни вентили, термостати за помпи, буферни съдове и други излишни усложнения. В момента, при температура около нулата, харчи две ракети и половин кофа дърва. Водата към бойлера е с температура 46.5 гр. На инсталацията е, входяща 44.5, изходяща 38.5. Образува се нагар, който обаче толкова не е проблемен за чугунените котли. За това време съм сменил три вентила Honeywell.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22

Тема "Съвети за избор на котел на твърдо гориво на старо." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: