Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
baretata_7_62 - специалист
По високата температура, благоприятства по бързото натрупване на котлен камък. Чистих преди 1-2 години теси 80 литра, използван 3-4 години. Предимно пясък по дъното (около 5см) почти нулев котлен камък. Аноден протектор на 70% здрав. Но средната температура на работа е била 50-55 градуса. Скоро ми предстой чистене на +20 годишен стибел елтрон 100литра made in west germany :) Ще снимам да видим кви животни ще излезнат от там.
mien - специалист
Само да вметна една дребна на вид настройка,на градусите...

Ако ремонтирате по стар модел,с вграден термостат(по новите са изведени от вън)регулирайте го така,че да е една идея преди максимала.
Случвало ми се е,термо-защитата сработва преди термостата.Не е проблем.После има реплики "Абе майсторе скоро го ремонтирахме,какво му стана пак???"
Свалям капака - щрак защитата,леко назад термостата и готово.
hidrazin - майстор
Още едно устройство за пестене на електроенергия? :lol: :lol: :lol:
За тази цел хората слагат в бойлерите анодна защита.
А и погледнал ли си цената - 102лв. За 150лв ще си вземеш нов бойлер с анодна защита.
:partyman:
baretata_7_62 - специалист
Всеки си слага и купува каквото иска и може, има хора който си слагат борнирани стъкла на прозорците ;) Има и такива без прозорци.
Да се отбележа в тази археологическа тема...

По малко котлен камък се натрупва когато бойлера се ползва на най-ниската степен. Когато бойлера се управлява от часовник, по бавното загряване не е проблем. :)
stan73 - майстор
И аз като колегата преди година и 8 месеца след изтичане на гаранцията на 60 литров бойлер Теси, се наложи да го отворя, защото много шумеше. (това след ползване от около 6 години)
Оказа се пълен с котлен камък буквално до средата !
Почистих го, сглобих го но след няколко месеца пак почна да шуми (макар и слабо). Вече обаче шумеше доста силно и пак реших да го разглобя и почистя. Имаше около 5 или десет литра котлен камък (половин леген, но все пак много по-малко от предният път). Сега почнах да го сглобявам, но почна да ме гложди с какво затягащо усилие да притегна болтовете на фланеца, за да не ги скъсам (имам и динамеметричн ключ), попаднах на тази тема (през гугъл), но не можах да намеря данни с колко нютона (Nm) трябва да затягам. Някой дали има идея ?
П.П. Иначе като температура - бях го регулирал на около 58 градуса, с цел по-малка амортизация и по-малко натрупване на котлен камък, но при нас водата е много варовита...
П.П.2 Стегнах ги на усет. Не скъсах нищо. "Надух го" с водата. Изчаках - не тече. Всичко е наред засега.
fikata - майстор
но не можах да намеря данни с колко нютона (Nm) трябва да затягам. Някой дали има идея ?
Чалъма е в стягането - натягаш до скъсване и връщаш четвърт оборот!
:-D
stan73 - майстор
Лафа е як, но го знам от седем годишен. Важни са ми истинските данни. ( то и така като го затягах ми се стори, че има провлачване (не изглежда много солиден, но поне се разглобява и сглобява много лесно, единстввено затягането ме безпокои...))
gogo7777 - майстор
Абе там има гумено уплътнение, стяга се равномерно и на усет. За 10мм шпилка да речем 6,8 якост по бумаги е 70-80 нютон метра /по спомен/, ама на тебе ти е необходимо по-малко усилие, 60 примерно. Като го напълниш и загрееш не трябва да тече :wink: Гумата винаги ще подава и динометричният ще те лъже.

Тема "Профилактика и ремонт на бойлер Теси." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: