• 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
krazz - специалист
Тани написа:
krazz написа:
Аз лично се надявам на ултра кондензаторите! Леки с голям капацитет, почти мигновено зареждане и тенденция да станат по-евтини от литиевите батерии!
Колега, би ли дефинирал "мигновено" ! Колко по-бързо би могло да стане на практика зареждането им, в сравнение с литиев акумулатор от последно поколение?
В десетки пъти да не казвам повече: http://greentech-bg.net/?p=263
Начало / Коли / Електрически автобус се зарежда за 15 секунди
Електрически автобус се зарежда за 15 секунди
от GreenTech.bg на 10/06/2013 Цитат:
Електрическите автобуси са страхотна идея на теория, но на практика продължават да бъдат предизвикателство: създателите им се мъчат да намерят най-добрия начин да ги произвеждат при сегашните технологии за батериите. Много променливи трябва да бъдат балансирани, за да се получат най-добри резултати (баланс между тегло и цена, колко често трябва да се зарежа, по колко време, и т.н.).



Един интригуващ подход идва от ABB – швейцарска компания, която е специализирана в роботиката. Тя е разработила „Светкавично зареждане“ – метод, за който казва, че може да презареди батериите на пътнически електрически автобус за 135 пътници в рамките на 15 секунди по време на редовните спирания, докато пътниците слизат и се качват.
Тани - модератор
krazz написа:
В десетки пъти да не казвам повече: http://greentech-bg.net/?p=263
Компанията работи много тясно със ZENN Motor Company, които ще произвеждат първият електрически автомобил снабден с технологията на EEStor. Колата на ZENN ще се зарежда за 8 часа, като само 4 са необходими за 80% заряд. Цената на едно зареждане ще е около $9 (в Щатите), което ще стига за пробег от 500 мили (около 800кл).
Егати дългия миг - цели 8 часа!!!

А ето ти едно цитатче и от мен как се зареждат литиеви акумулатори! Кликни на него за цялата статия!

Tesla Motors вече с 500 км пробег и зареждане за 30 минути!


Хубаво би било първо да се запознаеш с фактите и да си направиш няколко елементарни сметки, преди да си толкова категоричен! Проблема с бавното зареждане не идва от акумулаторите, а от зарядните устройства

Пропуснал си да цитираш и важната част

Тя е разработила „Светкавично зареждане“ – метод, за който казва, че може да презареди батериите на пътнически електрически автобус за 135 пътници в рамките на 15 секунди по време на редовните спирания, докато пътниците слизат и се качват.
За целта е налице 400 киловата станция (!), разположена над автобусните спирки.


Я да видим как би се справила тази станция с един електромобил с "най-обикновени" литиеви акумулатори, които според тебе се зареждат изключително бавно! Ето ти таблица за времето за зареждане на батерия, събрана в гаража от наличните от години в България акумулатори от сайта на съфорумника ни:

Заряд : 3C (за 100Ач - 300А)

Максимален заряд 5C - сини
Максимален заряд 10C - червени
Прикачен файл:
Акум.png
Акум.png (4.08 KиБ) Видяна 1949 пъти
Както ясно се вижда от таблицата, само на "най-смотаните" акумулатори ще им дойде много тока. За сините е точно по мярка, а за червените батерии, зарядната станция, която толкова те впечатлява, им идва слабичка! Все още ли продължаваш да си мислиш, че са необходими акумулатори с по-бързо зареждане? И къде ще ги зареждаш? Ако спираш по 5 мин. за кафе на всеки 100 км до морето, като стигнеш там, акумулаторите ще са ти заредени над 80%, дори да си купиш най-бавно зареждащите се на ден днешен!
ge6aaaa3 - специалист
Трудно може човек да се сети за по-глупава идея от това да правиш автобуси на акумулатори... :-D Винаги ще е по-евтино да пуснеш жицата и да си накупиш тролеи, вместо такива истории... Освен, ако цените на акумулаторите не паднат поне на половина...
А тези супердупертурбомегаултра кондензатори май са такива само в главите на някои хора и в рекламните им статийки... 40W/h на килограм са меко казано смешни, а при тези цени, ептем... Ако някой слънчев ден достигнат 500W/h на килограм, наистина биха си оправдали името, пък ако ще и един електромобил, оборудван с такива, да излиза 100 бона. :)
Авторе, до къде стигна? :?
Валериус - специалист
Наистина проблема на електромобила е размерите, теглото и цената на батериите. През 1989 година на научната конференция на ТИАТ-Шумен имаше доклад на темата "Капацитивни акумулатори за автономни системи". Докладчик беше един професор от МАДИ (Московский Авто Дорожний Институт). Руснаците имаха добри резултати и съответните проблеми. Теглото за един и същ капацитет спрямо оловните беше над 20 пъти по-лек, размера беше като мотоциклетна гума, а цената е като на изтребител. Другия им проблем беше, че за 3 денонощия имаше пълен саморазряд. Американците бяха стигнали подобна разработка с размери на чиния за хранене, тегло под 5 кг и цената пак някъде в космоса, но саморазряда им беше 3% на денонощие. Не ми се вярва за 25 години тези разработки да не са се усъвършенствали, както и технологиите за производството им. Просто енергийните интереси диктуват пазара на тези силно конкурентни продукти.
Тани - модератор
Призовавам колегите да се върнат в 2014 година и поне тази тема да прочетат! Информацията се актуализира с бързи темпове - почти всяка година, а понякога и по-често. Да си говорим празни приказки от преди десетилетия, няма никакъв смисъл!

В момента ЕДИНСТВЕНИЯ проблем, е цената на акумулаторите. Ясно се вижда, че по почти всички параметри електроавтомобилите превъзхождат класическите автомобили с двигатели с вътрешно горене. Единствения параметър, по който изостават е времето на зареждане. Това обаче не е технически въпрос, а отново финансов. Ако има търсене ще имаме предлагане. Въпроса в момента е кокошката или яйцето. Няма електромобили защото няма къде да ги зареждаме бързо, а няма бързи зарядни станции защото ... няма електромобили.

Ако цените на акумулаторите станат приемливи, никой няма да погледне леките автомобили задвижвани от двигатели с вътрешно горене!
krazz - специалист
Елистромобилите още не могат да се доближат до съвременните постижения на ДВГ-то! Те не могат за сега да бъдат алтернатива! Само помислете това тегло с тази айродинамика с колко енергия трябва да се придвижи. А ми осветление,отопление и климатизация.... забравихте ли?
Да попитам само : - Вие какво карате в момента?



Електромобила в някъква степен става за персонален транспорт най-много двуместно спартанско возило!
Първият автомобил е бил Ел, автомобила печелил първите състезания Париж-Декар е пак Ел обаче....
Обаче драги зрители какво от това? За толкова години са в стойка партер!


Хайде де знаещите сътворете нещо читаво че да му се кефим!
Lisko - майстор
Не ми се рови назад в темата но вярвам че е ставало дума и съответния филм "who killed the electric car" всички сте го гледали. С две думи ще кажа, но който не го е гледал - нека го потърси и гледа - автомобилните компании печелят мноооого от поддръжката. Ако създадат електромобил - голяма част от поддръжката става излишна и все едно си режат клона на който им е г@за. Това вече се е случвало и резултатите са налице.
Хибридът за мен си е пълна кретения - хем да сме много модерни, хем да си останем зависими от девегето.
Мене като потребител какво ме интересува - да ми излизат евтино километрите и поддръжката (батерията да не се скапва за година или ако се скапва да не е скъпа). Ако ще трябва да се зарежда на всеки 100-150км - за болшинството хора (за ходене на работа) си е предостатъчно. Ако не може да дига повече от 120км/ч - също не ми дреме. Не ми дреме и за ускорението, макар че те общо взето ел колите нямат проблем с него.
Тани - модератор
Колега krazz, искрено ме разсмя, като изброи някои "недостатъци" на електромобилите! Помолих те да си свериш часовника, упс.... календара! 2014 година сме!!!
krazz написа:
Само помислете това тегло с тази айродинамика с колко енергия трябва да се придвижи.

Поне за това си прав, наистина доста тежи - над 2 тона! Я да видим обаче как се ускоряват тези над два тона базов модел седан, предвиден да ходиш до магазина със семейството си, в сравнение с олекотен расов спортен автомобил Dodge Viper SRT10 с над 500 коня:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VLCdP6sMN9k[/youtube]

Видяхме, че крета някак си, все ще успее да те придвижи от т.А до т.Б . Нека ти отговоря и по-конкретно, на въпроса КОЛКО.

-Ами около 20kWh /100km.
-Изразено пари - около 4лв., а ако си купиш с тях бензин, около 1,6л/100. Колко ли гори Вайпъра?
- За да изминеш 300 км, ще трябва да чакаш 30 минутно зарежданеА
-Ако почакаш повече, ще минеш 500км, както би трябвало да прочетеш в линка от миналото ми мнение. Явно не си го направил!

krazz написа:
Електромобила в някъква степен става за персонален транспорт най-много двуместно спартанско возило!
Ако под "в някаква степен става за персонален транспорт" имаш предвид този човек, съм абсолютно съгласен!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fTHHOfrWFqs[/youtube]

а за "най-много двуместно спартанско возило" имаш предвид тези седалки, само донякъде съм съгласен, че е спартанско за децата

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BB1jgTdbph4[/youtube]

Нека не забравяме обаче, че все пак дотук говорихме за допълнителни места за пътуване, а имаме и стандартните 5 удобни седалки!
krazz написа:
А ми осветление,отопление и климатизация.... забравихте ли?
Не сме колега, не сме!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fsLMlozXjhk[/youtube]

Клипчето е само 3 минути, но ако не ти се гледа цялото, предвърти на 1:40 и си помисли колко време би трябвало да чакаш, за да ти се размрази стъклото преди да потеглиш с твоя автомобил с ДВГ!
krazz написа:
Да попитам само : - Вие какво карате в момента?
Разбира се че пушляк! Ако имахме финансовата възможност обаче, предполагам, че повечето от нас биха избрали да карат бърз и комфортен електромобил!

Нека те попитам, аз на свой ред. Ако оставим на страна цената и времето за зареждане, кажи ми поне едно техническо предимство на твоя автомобил? Ако не можеш на твоя, кажи някое важно предимство на базовите модели, на масово произвежданите днес, автомобили последно поколение с ДВГ?
colyo - специалист
Относно динамиката.......това, че е комшийско производство

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WX-_azD2vNo[/youtube]

..... или това задокеанско но с двигатели на "Костов-мотърс"

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7rVTIpS5zb4[/youtube]

........15 минутното зареждане

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uHKTTshM0UE[/youtube]
krazz - специалист
Ееее ,то това като гледам всеки може да го ползува! Ами какво чакате ? Яхайте ги!!!
Има наистина ускорено зареждане за сметка на броя зарядки! Скапва батериите ! Или това не се брои? Или след 80 000- 100 000 км смяна на батериите!? Цена?
Хайде друга тема:
Екологично чисто производство на акомулатори с редкоземни елементи!
Рециклиране или унищожение на акомулатори, то полезно даже!

Пак да ви повтора, че не съм против но за момента не са алтернатива!
Всичко на което се възхищавате с такъв пробег са ПРОТОТИПИ !!!!
Няма нищо в серийно производство на цената на нисък или среден клас автомобил!
Да ми кажете в България къде се продава елктромобил нов с всички екстри на цената на такъв от същия клас с дизелов или бензинов агрегат?
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: