Всички имаме коли, нали ?
Domashen_maistor - специалист
:? Кво имаш предвид под случайно съвпадение? :? Иначе става въпрос за следното - към края на зимата реших да доливам с вода и теча спря. Сега отлях малко течност, сложих концентрат, и почна да губи пак. Доливам концентрат, то пак губи.
Takezo Sensey - модератор
Domashen_maistor написа:
:? Кво имаш предвид под случайно съвпадение? :? Иначе става въпрос за следното - към края на зимата реших да доливам с вода и теча спря. Сега отлях малко течност, сложих концентрат, и почна да губи пак. Доливам концентрат, то пак губи.
Зависи колко си отлял ...системата на пасаторите се обезвъздушава сама , за около 24 часа .

Ако си отлял 1 литър ...ще успееш да долееш 1 литър антифриз в продължение на 2-3 дена на по малко .

Доливаш , караш ...започне ли да мига лампата , чакаш да истине , пак доливаш пак караш ...
pagoda - помощник
смени си капачката щом охлад. течност не тече, не ти е в картера и не пуши бял пушек от ауспуха.
BanoTheWolf - специалист
Според бащата щом ти тече през радиатора значи си спукал главата или нещо от гарнитурата на главата.
Пиши да кажеш какъв е проблема след като го разрешиш (ако не си го разрешил вече) .
sek.1 - специалист
Антифриза е изключително гадна течност винаги намира най слабото място на системата и от там протича особено ако колата е карана преди това с вода или слаб антифриз особено ако колата е нов внос от Италия там поне нямат студове и антифриза им е почти вода за около -5 градуса кото почнеш да наливаш концентрат и налягането на системата се повиши става страшно(личен опит).
докера - специалист
И аз съм имал подобни проблеми - оказа се микродупчица на една от тръбичките , на които се нахлузва маркуч /тази от капачката на термостата към радиатора/
Става въпрос за друга марка автомобил !:wink:
Течността се губеше само понякога - основно зимата .
Причината за това епизодично течене се оказа това , че поради други ремонти през лятото я карах с вода , която , образувайки ръжда и други батаци , има свойството да запушва подобни микротечове , но когато се налее антифриз , той "измива" отлаганията и отваря дупчиците :wink:

Сигурно много колеги ще потвърдят , че след като са карали известно време с вода , а след това са налели антифриз /особено на по-старички автомобили/ , са им се появили течове по охладителната система :wink:

Най вероятно и в твоя случай причината е подобна :wink:

Като допълнение да разкажа за мъките на мой познат да открие къде , по дяволите , му се губеха по 20-тина литра вода , която всекидневно наливаше в охладителната система на автобуса , без да капне и капка на земята :shock:
Най случайно , при зареждане на бензиностанция , беше отворил задния капак / на двигателя/ и видяхме от един маркуч да пръска тънка струйка вода право в блока на двигателя :x , съответно веднага се изпаряваше !
Оказа се , че този маркуч е част от големия кръг и през него циркулира вода под налягане САМО при загрял двигател - съответно ВИНАГИ , когато пръска , се изпарява и не оставя следи !
Този порочен кръг беше коствал на моя познат едномесечно каране на автобуса с по две 20л. туби , пълни с вода , в багажното отделение и той, горкия, беше стигнал почти до отчаяние :-D
Master Lusco - помощник
Много се разводниха нещата. Повечето, написано по-нагоре е вярно, но не е това начина за решаване на проблема. Това е като азбуката - първо А и накрая Я или като къщата - първо основите и накрая тавана. Та на въпроса - при такъв теч първото нещо е да се огледа системата - в антифриза има глицерин и той не се изпарява като водата - остава мазно мястото където е текло. Говоря за нормален начин на поддръжка, а не тип "италиански" с вода. Когато е карана с вода в повечето случаи теч няма /писано е защо/, а и да има не си личи откъде е /също/Ако все пак не си личи да е имало теч - визирам че вече е била 2 пъти разглобявана, първо се сменя капачката на разширителния съд - целта й е не да се завива тегаво, а да държи системата затворена и ако се повиши налягането да се отвори предпазния клапан /налягането е 0,8-1,2 за различните автомобили/ за да не се разцъфтят радиаторите и маркучите като майски рози. И ако след смяната на капачката пак има загуба, нещата отиват към издухала гарнитура на главата. Червен пипер и добавки удължават агонията, но водят и до доста повече поражения и по-скъп ремонт. Успех!
Domashen_maistor - специалист
Първото ми притеснение беше за издухала гарнитура, но отпадна щото знам кво е и издухалата гарнитура пие вода нон стоп и по доста. Та се замислям за глицелина в антифриза, ако не видя и сега следи, се сещам за едно водно съединение 10см което е от водната помпа долу мисля, че към блока :? Ако там има подходящ теч няма как да се види освен при спряла, загряла кола да легнеш под нея. (би текло директно върху асфалта - демек не би оставило следи с глицерина). Ама първо да го запаля щото и с това днес се получи проблем. Прави го когато си поиска мам...му. 3-ма го гледаха за отечка - много глупости измислиха (в т.ч. касетофона бил виновен щото паметта черпела :evil: друг пък плафона на задната врата :evil: ) та ще видим. Благодаря на отзовалите се. Смятам отново да прегледам системата и всеки от дадените тук съвети да проверя на практика (дали не е от това, за което сте писали).
Johny - майстор
Нека и аз да кажа.
Преди години имах същия проблем. Не помогна нито един способ за спиране на теч с разните препарати.
След много консултации и мнения стигнах до извода, че е изкривена галавата. Типичните признаци ги нямаше, но преди време карах една седмица на три цилиндъра, защото беше повреден комутатора, а не ми се ходеше пеша през зимата и това беше сериозно основание.
И така- шлайфане на глава нова гарнитура и.... ефект никакъв. Добре, че дойде лятото и доливах вода. Интересното е, че течността се губеше произволно като количество и време. Един приемчик от сервиза на "Пежо" в Люлин, ми каза за следното: Спукан маркуч в областта на водната помпа. При подаване на газ, от там се засмуква въздух. След като се затопли и разшри, той изтласква охладителната течност, но тя се разтича по шасито и за това не се забелязва теч. Тогава не обърнах достатъчно внимание на думите му, но лятото на морето една сутрин взех, че пипнах маркуча от радиатора към помпата и водата бликна на силна струя.... Човека се оказа прав, но кой да слуша. А тази проверка беша най-лесната. Отрязах скъсаното и до сега така си карам вече 4-5 години.
После пак взе да се губи антифриз/ около 1 година/. Тази пролет открих повредата: спукан радиатор. Малка пукнатина от където течността сълзи и после се изпарява. Замених го с друг и за сега няма течове.... до следващият път.
Стана цял роман, но дано да съм бил полезан.
илко илиев - специалист
ако и гарнитура ще надува системата и ще са много твърди маркучите
ако е гарнитура и ако е антифриз ще изкарва бял пушек през аспуха
ако пуска антифриз и ако глава или гарнитура като я запалиш сутрин ще работи на два или три цилиндъра,тоест ще е влязло в цилиндъра течност и докато я изхвърли през аспуха така ще работи и след една две минути се оправя. ако не са тези причините търси някъде теч

Тема "Теч от антифриз" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: