trichko.bg

НаправиСам.bg

Майстори сам с форума на НаправиСам.bg
Бигор-ИН Метални Керемиди и Улуци   Конструктори ЛЕГО на уникални цени   Сублимация.BG   LED осветление   
Дата и час: Чет Окт 30, 2014 7:11 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 35 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Теч от антифриз
МнениеПубликувано на: Вто Ное 18, 2008 9:39 am 
Offline
специалист

Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 12:24 pm
Мнения: 253
Местоположение: София
Значи проблема е следния: Зимно време когато заредя с повечко антифриз охладителната система започва да се губи вода. Първоначално мислех, че има някакъв теч или е издухала гарнитурата (губи се около 500гр на всеки 200-300км). Миналата зима лежахна тази кълка и доливах с цел да се затопли времето, та тогава да оправим нещата. Така или иначе не успях (през пролетта), обаче и теча спря (след март доливах вода). И така докато отново нереших да засиля с концентрат (та да стигнем поне -20 точка на замръзване). Сега отново почна да губи вода. Това, което е ясно е че не е гарнитура, какво е обаче. Възможно ли е тъй като топлинното разширение на водата и антифриза са различни да изхвърля през капачката?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Ное 18, 2008 9:48 am 
Offline
V.I.P.
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 28, 2008 5:06 pm
Мнения: 1807
Местоположение: София
Не знам каква е колата, но не мислиш ли, че е от радиаторчето на парното или нищо по парното. Лятото не го ползваш и за това не тече. А като застудее и го включваш.
Опита ли с тия добавки за охладителната течност, които спират течове. При теб обаче е доста голям и не знам дали ще помогне... Внимавай и какво взимаш, защото на мен от такава ми се е запушвало радиаторче на парно.
Всъщност, имаш ли навлажнени постелки на пода отпред? Запотяват ли се стъклата като работи парното? Ако е така - търси повредата по парното.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Ное 18, 2008 10:39 am 
Offline
специалист

Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 12:24 pm
Мнения: 253
Местоположение: София
passat 1.8 е колата. Парното майстър, съм го разглобявал поне 2 пъти. Номера при него е, че независимо дали го ползваш или не водата циркулира през парното. Когато го ползваш отваряш въздохопроводите към купето през кутията на парното. Когато духа студено пак, но кутията на парното се шунтира.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Ное 18, 2008 12:11 pm 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 23, 2008 2:05 pm
Мнения: 262
Местоположение: София, Модерно предградие
Не знам дали ще помогна, но горе долу по темата. На бащата служебната кола попрегряваше и той реши да шлайфа главата (съответно нова гарнитура) и смени водната помпа и след това заспа този автомобил и започна да дърпа повечко :) Но така както разбирам при теб не иде реч за вдигане на температурата и извиране на водата (щот може и термостат да е) . Довечера ще го попитам по твоя проблем (ако не забравя) и ще пиша :)

_________________
Парите и приятелите са като олиото и водата - никога не се смесват!
Тайната на успеха е в постоянството към целта!

Строителен контрол - ЗУТ, строителни наредби, нормативни документи, изготвяне и предвижване на строителна документация; СМР, Боядисване, ГК


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Ное 18, 2008 12:39 pm 
Offline
модератор
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 07, 2007 12:50 pm
Мнения: 2383
Местоположение: ...в Неделя у дома !
Да през капачката винаги изхвърля това което е в повече . Разликата между мин. и макс. е много малка ...В повечето случаи се прекява с доливането и системата го изхвърля.

Имайки впредвид че пасаторите 2-ка имат лек "проблем" с охлаждането , т.к. нямат решетка м-ду фаровете .

В повечето случаи колите работят на 90-92 градуса , въпреки че термостата отваря на 87 градуса.

Лятото ако има лек теч , не може да го констатираш , щото се изпарява.

Зимата обаче , все пак сме с антифриз и и ако има теч остава една мазнотия ...не може да не се забележи.

Моя тече (капе) от питата ...периодично доливам RED HOT WELD ...има го по бензиностанциите , малко синьо шишенце за около 10 лв.

За 10 литра е не го слагай цялото , и не се притеснявай нищо няма да ти запуши ...като натурален сок е ....

_________________
някой от форума написа :
Цитат:
тук си ми е екстра - на един човек да помогна - все е нещо


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Ное 18, 2008 12:46 pm 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 23, 2008 2:05 pm
Мнения: 262
Местоположение: София, Модерно предградие
takezo написа:

Моя тече (капе) от питата ...периодично доливам RED HOT WELD ...има го по бензиностанциите , малко синьо шишенце за около 10 лв.

За 10 литра е не го слагай цялото , и не се притеснявай нищо няма да ти запуши ...като натурален сок е ....


Стария лаф: Сложи му малко червен пипер и радиатора ще спре да тече :)

_________________
Парите и приятелите са като олиото и водата - никога не се смесват!
Тайната на успеха е в постоянството към целта!

Строителен контрол - ЗУТ, строителни наредби, нормативни документи, изготвяне и предвижване на строителна документация; СМР, Боядисване, ГК


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Ное 18, 2008 12:49 pm 
Offline
Акълия
Аватар

Регистриран на: Пет Фев 08, 2008 10:27 pm
Мнения: 1560
Не се лъжи да слагаш добавка за течове!!!!!
Първо ще ти изчезне парното- като го включиш на 2-3 степен и духа хладно. После ще почне да ти грее колата... споделям от опит. Смених и двата радиатора след такава добавка. Отлага някакъв филм там дето мине и влошава топлообмена!
От къде си сигурен за гарнитурата? Щото и аз сменях скоро гарнитура поради същата причина "пиеше" от антифриза.
Обаче не шлайфах главата и сега го "повръща".
Другия понеделник ще "водя колата на доктор".
Тя е голфче 2 1,6 ЕЗ.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Ное 18, 2008 1:22 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 12:24 pm
Мнения: 253
Местоположение: София
За гарнитурата съм сигурен, щото и зиме и лете щеше да пие. Аз все едно си карам (в км), та друго ще да е. Иначе и двата радиатора са нови (и големия и този на парното), парното не тече (както вече казах два пъти го сменях радиатора, вярно първия течеше, втория път обаче го обвиних без да е виновен). Щото се оказа че има някакъв теч на вода в купето. Но въпросния теч е само при дъжд и то при силен дъжд. (симптомите са като спукан радиатор и нещата се вързваха, ама не беше така). Иначе добавка не бих сложил. От първия радиатор на парното го разбрах - тази добавка наистина е направена ако се случи на път да се закърпи положението. Лошото е че запушва радиаторите (и дупките и циркулацията)
Иначе и аз се замислих за това дето казва Такезо, пасатите наистина дигат повечко градуси и затова дали антифриза не увеличава обема си повече :? Друга идея е термостата да отваря по-късно, но така би било и през лятото, та май не е.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Ное 18, 2008 4:07 pm 
Offline
модератор
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 07, 2007 12:50 pm
Мнения: 2383
Местоположение: ...в Неделя у дома !
Ако всико е ОК по пасатора ...провери , съединенията , О-пръстените на капачката на разширителния съд (трябва да се навива трудно) , и двата датчика(черен и син цвят) , горе на мотора .

Най често от тях губи вода. :roll:

_________________
някой от форума написа :
Цитат:
тук си ми е екстра - на един човек да помогна - все е нещо


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Ное 18, 2008 11:37 pm 
Offline
V.I.P.
Аватар

Регистриран на: Съб Юни 28, 2008 5:06 pm
Мнения: 1807
Местоположение: София
Абе, хора! Вие да не си карате колите през лятото с вода и само зимата с антифриз?! :shock:

По темата: Domashen_maistor, да не би теча през тая и миналата зима да е случайно съвпадение и проблемът да не зависи от околната температура? Колко зими поред е така?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 19, 2008 8:49 am 
Offline
специалист

Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 12:24 pm
Мнения: 253
Местоположение: София
:? Кво имаш предвид под случайно съвпадение? :? Иначе става въпрос за следното - към края на зимата реших да доливам с вода и теча спря. Сега отлях малко течност, сложих концентрат, и почна да губи пак. Доливам концентрат, то пак губи.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Ное 19, 2008 9:21 am 
Offline
модератор
Аватар

Регистриран на: Пет Дек 07, 2007 12:50 pm
Мнения: 2383
Местоположение: ...в Неделя у дома !
Domashen_maistor написа:
:? Кво имаш предвид под случайно съвпадение? :? Иначе става въпрос за следното - към края на зимата реших да доливам с вода и теча спря. Сега отлях малко течност, сложих концентрат, и почна да губи пак. Доливам концентрат, то пак губи.


Зависи колко си отлял ...системата на пасаторите се обезвъздушава сама , за около 24 часа .

Ако си отлял 1 литър ...ще успееш да долееш 1 литър антифриз в продължение на 2-3 дена на по малко .

Доливаш , караш ...започне ли да мига лампата , чакаш да истине , пак доливаш пак караш ...

_________________
някой от форума написа :
Цитат:
тук си ми е екстра - на един човек да помогна - все е нещо


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 20, 2008 10:37 pm 
Offline
помощник

Регистриран на: Пет Ное 14, 2008 2:39 pm
Мнения: 12
смени си капачката щом охлад. течност не тече, не ти е в картера и не пуши бял пушек от ауспуха.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Ное 22, 2008 9:33 pm 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Съб Авг 23, 2008 2:05 pm
Мнения: 262
Местоположение: София, Модерно предградие
Според бащата щом ти тече през радиатора значи си спукал главата или нещо от гарнитурата на главата.
Пиши да кажеш какъв е проблема след като го разрешиш (ако не си го разрешил вече) .

_________________
Парите и приятелите са като олиото и водата - никога не се смесват!
Тайната на успеха е в постоянството към целта!

Строителен контрол - ЗУТ, строителни наредби, нормативни документи, изготвяне и предвижване на строителна документация; СМР, Боядисване, ГК


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 23, 2008 6:49 am 
Offline
специалист

Регистриран на: Нед Юли 06, 2008 9:58 am
Мнения: 530
Местоположение: София
Антифриза е изключително гадна течност винаги намира най слабото място на системата и от там протича особено ако колата е карана преди това с вода или слаб антифриз особено ако колата е нов внос от Италия там поне нямат студове и антифриза им е почти вода за около -5 градуса кото почнеш да наливаш концентрат и налягането на системата се повиши става страшно(личен опит).


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 23, 2008 11:53 am 
Offline
специалист

Регистриран на: Чет Сеп 28, 2006 11:02 am
Мнения: 663
Местоположение: Варна
И аз съм имал подобни проблеми - оказа се микродупчица на една от тръбичките , на които се нахлузва маркуч /тази от капачката на термостата към радиатора/
Става въпрос за друга марка автомобил !:wink:
Течността се губеше само понякога - основно зимата .
Причината за това епизодично течене се оказа това , че поради други ремонти през лятото я карах с вода , която , образувайки ръжда и други батаци , има свойството да запушва подобни микротечове , но когато се налее антифриз , той "измива" отлаганията и отваря дупчиците :wink:

Сигурно много колеги ще потвърдят , че след като са карали известно време с вода , а след това са налели антифриз /особено на по-старички автомобили/ , са им се появили течове по охладителната система :wink:

Най вероятно и в твоя случай причината е подобна :wink:

Като допълнение да разкажа за мъките на мой познат да открие къде , по дяволите , му се губеха по 20-тина литра вода , която всекидневно наливаше в охладителната система на автобуса , без да капне и капка на земята :shock:
Най случайно , при зареждане на бензиностанция , беше отворил задния капак / на двигателя/ и видяхме от един маркуч да пръска тънка струйка вода право в блока на двигателя :x , съответно веднага се изпаряваше !
Оказа се , че този маркуч е част от големия кръг и през него циркулира вода под налягане САМО при загрял двигател - съответно ВИНАГИ , когато пръска , се изпарява и не оставя следи !
Този порочен кръг беше коствал на моя познат едномесечно каране на автобуса с по две 20л. туби , пълни с вода , в багажното отделение и той, горкия, беше стигнал почти до отчаяние :-D


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Ное 23, 2008 6:11 pm 
Offline
помощник
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 08, 2008 8:36 pm
Мнения: 14
Местоположение: София
Много се разводниха нещата. Повечето, написано по-нагоре е вярно, но не е това начина за решаване на проблема. Това е като азбуката - първо А и накрая Я или като къщата - първо основите и накрая тавана. Та на въпроса - при такъв теч първото нещо е да се огледа системата - в антифриза има глицерин и той не се изпарява като водата - остава мазно мястото където е текло. Говоря за нормален начин на поддръжка, а не тип "италиански" с вода. Когато е карана с вода в повечето случаи теч няма /писано е защо/, а и да има не си личи откъде е /също/Ако все пак не си личи да е имало теч - визирам че вече е била 2 пъти разглобявана, първо се сменя капачката на разширителния съд - целта й е не да се завива тегаво, а да държи системата затворена и ако се повиши налягането да се отвори предпазния клапан /налягането е 0,8-1,2 за различните автомобили/ за да не се разцъфтят радиаторите и маркучите като майски рози. И ако след смяната на капачката пак има загуба, нещата отиват към издухала гарнитура на главата. Червен пипер и добавки удължават агонията, но водят и до доста повече поражения и по-скъп ремонт. Успех!

_________________
И я можем, и тата може, ма козата си сака пръч.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Ное 24, 2008 4:09 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 12:24 pm
Мнения: 253
Местоположение: София
Първото ми притеснение беше за издухала гарнитура, но отпадна щото знам кво е и издухалата гарнитура пие вода нон стоп и по доста. Та се замислям за глицелина в антифриза, ако не видя и сега следи, се сещам за едно водно съединение 10см което е от водната помпа долу мисля, че към блока :? Ако там има подходящ теч няма как да се види освен при спряла, загряла кола да легнеш под нея. (би текло директно върху асфалта - демек не би оставило следи с глицерина). Ама първо да го запаля щото и с това днес се получи проблем. Прави го когато си поиска мам...му. 3-ма го гледаха за отечка - много глупости измислиха (в т.ч. касетофона бил виновен щото паметта черпела :evil: друг пък плафона на задната врата :evil: ) та ще видим. Благодаря на отзовалите се. Смятам отново да прегледам системата и всеки от дадените тук съвети да проверя на практика (дали не е от това, за което сте писали).


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Ное 24, 2008 8:33 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 22, 2007 10:35 am
Мнения: 2284
Местоположение: Монтана
Нека и аз да кажа.
Преди години имах същия проблем. Не помогна нито един способ за спиране на теч с разните препарати.
След много консултации и мнения стигнах до извода, че е изкривена галавата. Типичните признаци ги нямаше, но преди време карах една седмица на три цилиндъра, защото беше повреден комутатора, а не ми се ходеше пеша през зимата и това беше сериозно основание.
И така- шлайфане на глава нова гарнитура и.... ефект никакъв. Добре, че дойде лятото и доливах вода. Интересното е, че течността се губеше произволно като количество и време. Един приемчик от сервиза на "Пежо" в Люлин, ми каза за следното: Спукан маркуч в областта на водната помпа. При подаване на газ, от там се засмуква въздух. След като се затопли и разшри, той изтласква охладителната течност, но тя се разтича по шасито и за това не се забелязва теч. Тогава не обърнах достатъчно внимание на думите му, но лятото на морето една сутрин взех, че пипнах маркуча от радиатора към помпата и водата бликна на силна струя.... Човека се оказа прав, но кой да слуша. А тази проверка беша най-лесната. Отрязах скъсаното и до сега така си карам вече 4-5 години.
После пак взе да се губи антифриз/ около 1 година/. Тази пролет открих повредата: спукан радиатор. Малка пукнатина от където течността сълзи и после се изпарява. Замених го с друг и за сега няма течове.... до следващият път.
Стана цял роман, но дано да съм бил полезан.

_________________
Да живееш-това е хубаво. Да живееш хубаво-това е още по-добре.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Ное 24, 2008 9:54 pm 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Нед Яну 06, 2008 2:47 pm
Мнения: 331
Местоположение: град разград
ако и гарнитура ще надува системата и ще са много твърди маркучите
ако е гарнитура и ако е антифриз ще изкарва бял пушек през аспуха
ако пуска антифриз и ако глава или гарнитура като я запалиш сутрин ще работи на два или три цилиндъра,тоест ще е влязло в цилиндъра течност и докато я изхвърли през аспуха така ще работи и след една две минути се оправя. ако не са тези причините търси някъде теч


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 35 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
POWERED_BY
Направи сам