trichko.bg

НаправиСам.bg

Майстори сам с форума на НаправиСам.bg
Бигор-ИН Метални Керемиди и Улуци   Конструктори ЛЕГО на уникални цени   Сублимация.BG   LED осветление   
Дата и час: Нед Авг 31, 2014 6:18 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: Пет Яну 02, 2009 5:55 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 8:32 pm
Мнения: 2062
Местоположение: София
Отдавна съм виждал схема на допълнителен акумулатор към електрическата система на автомобил,който се използва само при паленето на мотора.С бутон се превключваха веригите и от основния акумулатор се подава ток на стартера,а от допълнителния акумулатор само към запалителната система.Опитвах се /и още опитвам/ да направя схема на свързването на акумулаторите с алтернатора ,превключвателя и веригите към шалтера на стартера и бобината.Ако някой има нещо по този въпрос ,нека да го качи тук,може да помогне не само на мен ,но и на някой друг.

_________________
Винаги може да научиш нещо ново !


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Яну 02, 2009 6:22 pm 
Offline
майстор

Регистриран на: Нед Фев 12, 2006 1:26 pm
Мнения: 1845
А имаш ли там 220в , или държиш да е мобилно с 2 ри акум. ?

Правих си подобна с ма но с мощен изправител , мн. е гот.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Съб Яну 03, 2009 7:23 am 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 8:32 pm
Мнения: 2062
Местоположение: София
За 220 волта имам зарядно-стартерно устройство,въпросът е за допълнителен акумулатор.
Нощес докато бях на работа се опитах да правя схема теоритично,днес след обяд ще прегледам пак какво съм го мислил.Вероятно ще е с бутон с две секции с Н.О. и Н.З. контакти.

_________________
Винаги може да научиш нещо ново !


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Яну 03, 2009 9:12 am 
Offline
специалист

Регистриран на: Нед Юли 06, 2008 9:58 am
Мнения: 530
Местоположение: София
При камионите ИФА работната инсталация е 12 волта а стартерната на 24 волта единя акумолатор е паразитен не се зарежда и трябва да се въртят поне веднъж седмично превключването на 24 волта за стартера става със специален шалтер който се намира зад дясната седалка и се командва от стартерния ключ.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Съб Яну 03, 2009 2:07 pm 
Offline
модератор
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 04, 2006 10:30 am
Мнения: 2843
Местоположение: София
shotik написа:
Отдавна съм виждал схема на допълнителен акумулатор към електрическата система на автомобил,който се използва само при паленето на мотора.С бутон се превключваха веригите и от основния акумулатор се подава ток на стартера,а от допълнителния акумулатор само към запалителната система.

Това ме връща в едни мноого далечни времена...
  1. Най-напред бих те посъветвал да не използваш български акумулатори. Казвам го с опита си на човек, който дълги години е работил професионално с акумулатори, а не от чуждопоклонничество.
  2. Добави магнезиев сулфат в електролита. Подобрява в известна степен стартовите качества на акумулатора. Използва се масово в акумулаторите за военни машини.
  3. Ако акумулаторът вече е на края на живота си, може за кратко да му се вдъхне сила с добавката на етилендиаминтетраоцетна киселина, която се продава под различни наименования в бензиностанциите. Английското съкращение е EDTA. Тя разтваря сулфатния слой по плочите, но чудесата, дето ги пише на опаковката са фантазии - процесът е необратим и капацитетът на батерията не може да се възстанови. Използвай я само за стари акумулатори.

Свързването на втори акумулатор е много просто. Правеше се навремето, когато нямаше електронни запалителни системи. Прекъсваш кабела на захранването, който води до бобината и свързваш поне 40-60A диод на мястото на прекъсването. След диода свързваш втория акумулатор, например такъв от алармена уредба. Ако бобината получава захранването си през реле, прекъсването трябва да стане преди контактите му, за да не черпи ток бобината в изключено състояние. Ако няма реле, трябва да сложиш.

Диодът изолира запалителната верига по време на стартирането, когато напрежението в автомобилната мрежа е ниско и позволява добра искра, получена от по-високото напрежение на допълнителния акумулатор. При нормална работа допълнителния акумулатор се дозарежда през диода.

_________________
ТехноОптима, ХигроОптима


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Съб Яну 03, 2009 9:35 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 8:32 pm
Мнения: 2062
Местоположение: София
За по - лесно палене зимно време,към основния акумулатор на колата да се прибави още един 12V/12Ah или 12V/7Ah и с бутон с две секции с НО и НЗ контакти да се включи към веригата според схемата.
Изображение

Преди палене с подаване на контакт без да е натиснат бутона ток от Ак.Б. минава през НЗ контакт към запалителната бобина и към допълнителната Ак.Б.
С натискане на бутона от основната Ак.Б. се подава ток към шалтера на стартера,а от допълнителната към запалителната бобина.След заработване на мотора и отпускане на бутона,от алтернатора ток зарежда двете Ак.Батерии.Към допълнителната Ак.Б. се връзва алармата и при прекъсване на верига на основната Ак.Б. остава под напрежение и може да сигнализира.
Бутона се монтира на подходящо място,за да може с едната ръка да се включва контактния ключ,а с другата да се превключва бутона.
Схемата е принципна и не съм дал контакти на контактния ключ,надявам се ,че ще разберете начина на действие.

_________________
Винаги може да научиш нещо ново !


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Яну 04, 2009 10:17 am 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 26, 2007 9:50 pm
Мнения: 608
Местоположение: Бургас
Продават ги в Практикер за по 75 лв.

_________________
Аз знам, че нищо не знам ... Даже кой го е казал и това съм забравил.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
POWERED_BY
Направи сам