НаправиСам.bg

Майстори сам с форума на НаправиСам.bg
Конструктори ЛЕГО   Сублимация.BG   LED осветление 
Дата и час: Съб Дек 20, 2014 2:47 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: Сря Мар 10, 2010 11:01 pm 
Offline
напреднал

Регистриран на: Пет Фев 26, 2010 11:10 am
Мнения: 27
Местоположение: София
Искам да реверсирам монофазен електромотор на компресор. Причините са свързани с охлаждането ..но въпроса е как по принцип може да се реверсира монофазен двигател... Тханкю предварително


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 10, 2010 11:23 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 20, 2009 8:47 am
Мнения: 1435
Местоположение: Сливен
може да се сменя посоката само ако са изкарани изводите начало и край на пусковата и работната намотка- просто на едната намотка се разменят местата на свързване /начало и край/на клемното табло

_________________
!!!И днес мисленето особено ме затруднява!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Мар 10, 2010 11:35 pm 
Offline
напреднал

Регистриран на: Пет Фев 26, 2010 11:10 am
Мнения: 27
Местоположение: София
Значи...може..всъщност това ми беше въпроса....Тханкю окончателно!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 11, 2010 7:51 am 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 31, 2007 2:20 pm
Мнения: 1361
Монофазния може, но компресора дали може да върти обратно :? и как ще му се отрази това.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 11, 2010 8:21 am 
Offline
Почти Безобиден
Аватар

Регистриран на: Пет Авг 21, 2009 3:34 pm
Мнения: 3932
Местоположение: т. D, най-близката до т. C...
Ще прави вакум... докато бутилката хлътне от атмосферното налягане.

И с какво ще помогне реверсирането на охлаждането?

_________________
Полека! На мен жена ми е казала да не бързам, когато свърша тогава!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 11, 2010 8:43 am 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 31, 2007 2:20 pm
Мнения: 1361
Ще прави ако не блокира преди това :lol:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 11, 2010 11:30 am 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 08, 2009 8:30 am
Мнения: 971
Местоположение: София
За компресора,ако е бутален,няма никакво значение накъде се върти мотора...Буталото винаги ще се мандахерца нагоре-надолу....Сменя се посоката ,ако охлаждащата перка(голямата шайба) примерно смуче от ребрата,а искаме да духа в тях.Правил съм го ,когато работех в една кланица,там с въздух се задвижваха доста от машинариите.

_________________
Климатици,вентилация,термопомпи.

А гадното пиле ти казва-"Само поглеждам да видя какво правиш. Бачкай сега..."


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 11, 2010 5:56 pm 
Offline
напреднал

Регистриран на: Пет Фев 26, 2010 11:10 am
Мнения: 27
Местоположение: София
^ Абсолютно. Това е идеята перката да върти обратно. Посоката на въртене няма отношение към работата на компресора.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 12, 2010 10:26 am 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 10, 2006 4:28 pm
Мнения: 203
Местоположение: Бургас
Дали наистина няма значение? :? Ами за мазането на компресора няма ли. Ако е с помпа тя почва да се върти обратно и вместо да нагнетява в системата почва да смуче оттам. Ако е с разплискване може и да стане ако няма някакво механично загребващо устройство на долноят край на биелата. Преди да го направиш разучи внимателно за този проблем. :!: :!: :!:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 12, 2010 11:25 am 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 08, 2009 5:43 pm
Мнения: 435
Ти просто искаш да обърнеш посоката, за да може перката да се върти обратно :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 12, 2010 5:39 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 31, 2007 2:20 pm
Мнения: 1361
Няма ли да е по лесно просто да смениш входа с изхода на компресора без упражнението по реверса.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 12, 2010 9:44 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Вто Май 22, 2007 9:23 pm
Мнения: 1047
Местоположение: На морето
Милен написа:
Няма ли да е по лесно просто да смениш входа с изхода на компресора без упражнението по реверса.

:lol: Ти ма хвърли в тъча , т.е. от там дето "смуче и фърля" или имаш предвид тока не е ясно :? и в двата случая няма да стане , точен е moimoimoi ! :buch: много е чел

_________________
Седем фута вода под кила и попътен вятър !


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Мар 13, 2010 7:54 am 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 31, 2007 2:20 pm
Мнения: 1361
Не тока а въздуха :lol: тръбата от която смуче и тръбата в коята нагнетява на обратно, ако разбира се има използваема входна тръба :lol: т.е. вместо да нагнетява въздух ще прави вакум само с обръщането му, ако това е целта на питащия, щото не стана много ясно.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Мар 14, 2010 10:02 am 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 10, 2006 4:28 pm
Мнения: 203
Местоположение: Бургас
Милен написа:
Не тока а въздуха :lol: тръбата от която смуче и тръбата в коята нагнетява на обратно, ако разбира се има използваема входна тръба :lol: т.е. вместо да нагнетява въздух ще прави вакум само с обръщането му, ако това е целта на питащия, щото не стана много ясно.

Не забравяй, че охлаждането и нагнетяването са две напълно различни неща които нямат нищо общо освен като топлообмен. Като пример при компресорите на корабите охлаждането е с вода. Ако размени входовете става вакум помпа а не компресор. На компресорите входа е винаги от атмосферата. При буталните компресори няма значение накъде се върти защото калпаните са пластинкови. Има значение само за смазването. :-D


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Мар 14, 2010 10:43 am 
Offline
модератор
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 04, 2006 10:30 am
Мнения: 2845
Местоположение: София
Не е вярно, че посоката на въртене на компресорите е без значение.

При компресорите с коляно-мотовилков механизъм оста на коляновият вал е поставена асиметрично, встрани от оста на цилиндъра - т.нар. дезаксаж. Целта му е да се намали триенето на буталото в цилиндъра, вследствие на страничните сили, породени от крайната дължина на мотовилката. Ако въртим компресора в обратна посока, дезаксажът автоматично става отрицателен и тогава вместо да намалява, силно увеличава триенето.

Много от ротационните компресори дори ще се повредят, ако бъдат въртени в обратна посока...

_________________
ТехноОптима, ХигроОптима


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Мар 14, 2010 11:06 am 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 10, 2006 4:28 pm
Мнения: 203
Местоположение: Бургас
Да колега. Но може и буталният болт да е поставен асиметрично. Това се прави с цел да се компенсират газовите сили на челото на буталото. Това може да се оправи ако се завърти буталото около вертикалната си ос на 180 градуса. Мисля повече да не пускам мнения защото темата е за ел. двигател а не компресор.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Нед Ное 30, 2014 9:22 am 
Offline
специалист

Регистриран на: Пон Юли 23, 2012 11:27 pm
Мнения: 525
Явно въпроса ми е за тук - може ли да обърнем посоката на този двигател, и ако може как ?


Прикачени файлове:
10836523_1551069015111697_1370462979_n.jpg
10836523_1551069015111697_1370462979_n.jpg [ 66.23 KiB | Прегледано 313 пъти ]
10833931_1551069025111696_764777063_n.jpg
10833931_1551069025111696_764777063_n.jpg [ 82 KiB | Прегледано 313 пъти ]
10822387_1551069041778361_1019903829_n.jpg
10822387_1551069041778361_1019903829_n.jpg [ 78.41 KiB | Прегледано 313 пъти ]
1420017_1551069035111695_1312747330_n.jpg
1420017_1551069035111695_1312747330_n.jpg [ 73.67 KiB | Прегледано 313 пъти ]
Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Нед Ное 30, 2014 9:26 am 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 04, 2009 12:17 pm
Мнения: 1782
Местоположение: най голямото село
Сменя се посоката само ако са изкарани изводите начало и край на пусковата и работната намотка- просто на едната намотка се разменят местата на свързване /начало и край/на клемното табло
Погледни отдолу на дъното на капачката на клемната кутия на двигателя.Нормално там е показано как с пресвързване на изводите на твоя двигател се сменя посоката.
Ако на капачката нямаш схема, тогава с мултицет:
-определи кои са крайщата на пусковата и работната намотка.
- пусковата намотка е с по голямо съпротивление от работната.
Размени крайщата на свързване на една от двете намотки и посоката на въртене ще се обърне.
http://forum.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=13531
Според снимките този двигател е с два кондензатора - пусков и работен и центробежен прекъсвач.
Ако нямаш възможност да изпълниш процедурата описана по горе ти предлагам:
За да обърнеш посоката на този двигател според снимките/ първата и втората/ размени местата само на червените изводи/проводници/ между горната и следващата клема/тази под горната/.
Съображения:
Жълтите проводници са изводи на центробежния прекъсвач,който е включен последователно на пусковия кондензатор Сп. При развъртане на двигателя,центробежния прекъсвач изключва Сп и в работен режим остава включена пусковата намотка последователно с работния кондензатор Ср като група паралелно включена на работната намотка.
Изображение
В твоя случай центробежния прекъсвач е вкючен между захранването и Сп, а не е след Сп, както е по приложената схема, което не променя по същество пускането и работата на двигателя.


Последна промяна fikata на Нед Ное 30, 2014 2:32 pm, променена общо 5 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Нед Ное 30, 2014 12:07 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Чет Мар 25, 2010 12:49 pm
Мнения: 1710
Местоположение: Бургас или на село /в Бургас/
Искам да добавя нещо. На моя компресор от Ифа, на вала му има нещо като лабиринтно уплътнение във вид на резба с едра стъпка. Служи за обиране и прибиране на маслото, мажещо лагера обратно в картера.
При обратно завъртане започва да изхвърля масло от там.

_________________
Не гледай титлата, тя лъже, не аз


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Нед Ное 30, 2014 4:55 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Нед Дек 08, 2013 2:44 am
Мнения: 260
fikata написа:
Посоката се сменя, ако са изкарани изводите "начало" и "край" на пусковата и работната намотки - просто на едната намотка се разменят местата на свързване на клемното табло ("начало" и "край").

Ако изводите не са изведени, лагерните щитове на двигателя са с еднакви присъединителни диаметри и познанията по елекротехниката са нулеви, най-лесният начин за обръщане посоката на въртене е..., като роторът на двигателя заедно с щитовете, се завърти на 180 градуса спрямо статора. :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
POWERED_BY
Направи сам