НаправиСам.bg

Майстори сам с форума на НаправиСам.bg
Конструктори ЛЕГО   Сублимация.BG   LED осветление 
Дата и час: Пет Дек 19, 2014 4:20 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 143 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Велосипеди
МнениеПубликувано на: Пон Май 31, 2010 12:48 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 8:32 pm
Мнения: 2199
Местоположение: София
Тема с разговори само за велосипеди не съм чел из форума/но съм пуснал за електровелосипед/,затова предлагам да започнем една.
Почти всеки е имал в живота си велосипед,аз съм имал нaд десет,но сега при мен са три понита и на дъщеря ми дамски велосипед..
Първия велосипед си купих 1967 г за 55 лв на старо от познат на семейството,марка "SUPERIOR ",сръбско производство с три скорости.Тогава нямаше такова разнообразие от велосипеди със скорости и в махалата моето беше единствено.Зелен металик,27 " гуми,само 14 кг.Ходих си на училище с него от кв.Х.Димитър до завод "Средец",а най-далече от София съм стигал на 50 км.
Като отидох войник го продадох.
1972 г стегнах един бегач на мой братовчед,марка "Диамант",но трудно се намираха гуми ,лепенето им върху каплите ме затормозяваше и така 1974 г попаднах на една рамка от пони велосипед с калници ,капли без гуми/20 "/,и тръба за седалка.Нищо друго,марка 'ESKA - Favorit ",чехословашко.
Трудно намерих тръба за кормилото,която допълнително удължих,самато кормило също някоколко модела,но с гумите пълен провал.20 " гуми нямаше ,освен в Кореком,ама за там с долари и документ от къде ги имаш !
Взех 27 "гуми и на вулканизатор ,който ги мери ,отряза по размер и ги вулканизира.
Смеете се ,нали ?Ама така си беше !
Боядисах го в зелено,намерих му фар и динамо,след година и багажник и така до 1975 г,когато в оказион намерих главина с три вътрешни скорости от "Чопър".
Монтирах я на задната капла ,вместо контрата,направих от алуминиева ламарина планка за поставяне на командната ръчка на скоростите и стана това :


Изображение
снимката ми е единствена от май 1979 г.
Тогава ми бяха купили тези гуми от Пирот,отзад е дърводелската машина/скоро показах снимки от ремонта/отпред сак с рендета,триони,чук,длета и др.
Товарех го яко и като минавах по пътя между Илиянци и Требич по паветата ,все се късаха спици и се наложи да ги сменя с такива от мотопед "Симсон",които досега съм центровал един път оттогава.
Сега е променено,в синьо ,командата на скоростите е на кормилото :
Изображение
Преди месец смених предната капла с тази ,която е с барабанна спирачка,не съм монтирал фар и динамо,но мисля и да го боядисам че се е очукало от ползване и съхранение.
Изображение
Изображение
Това е главината със скоростите,а тук възела за разглобяване,като се извади горния болт и разхлаби долния и двете части се разделят
Изображение
Изображение
дясна страна на кормилото с дръжка за спирачката и контрола на скоросттите.
Сега най - интересното - произведен е през 1969 г,преди 41 г ,аз го имам 38 години и не го заменям за друго !
Надежно и здраво!
Други велосипеди съм имал като "Спутник","едно немско с три скорости в главината и с контра,"МИФА",още две понита ,но останаха само две понита и това за елвелосипеда и велосипеда на дъщеря ми
Изображение
На другото пони имам снимки ,но не мога да ги намеря,но някой ден ще ги кача и тях.
Надявам се че и други ще напишат за своите велосипеди и ще покажат снимки ,които имат.

_________________
Винаги може да научиш нещо ново !


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Май 31, 2010 4:47 pm 
Offline
напреднал
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 11, 2007 7:50 am
Мнения: 29
Местоположение: Plovdiv
Имам 2 велосипеда, Sprint Apolon и Sprint Delta, карам почти всеки ден.


Прикачени файлове:
New_SDC10128.jpg
New_SDC10128.jpg [ 101.79 KiB | Прегледано 13884 пъти ]
New_SDC10124.jpg
New_SDC10124.jpg [ 77.01 KiB | Прегледано 13884 пъти ]
New_SDC10120.jpg
New_SDC10120.jpg [ 85.49 KiB | Прегледано 13884 пъти ]

_________________
Тороидални трансформатори
Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Нед Юни 13, 2010 2:29 pm 
Offline
напреднал

Регистриран на: Вто Юли 15, 2008 11:46 pm
Мнения: 30
имам в гаража едно старо балканче от големите дамска рамка,чудя се дали мога да използвам рамката и да му сложа куп екстри като амортесьорна вилка скорости ново средно движение с 3 венеца усилени капли и да си го карам по чукарите. Аз и прди доста го дрънках по черни пътища.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Юни 13, 2010 2:41 pm 
Offline
модератор
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 24, 2006 5:54 pm
Мнения: 6218
Местоположение: Renton, USA
По принцип можеш, но е малко като "към това копче да пришием един балтон..."

_________________
http://veliko-tarnovo-now.blogspot.com/

Изображение
Седя и си мисля, седя и си мисля.... По едно време усещам, че само си седя...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: е има нещо..
МнениеПубликувано на: Пон Юни 14, 2010 12:16 pm 
Offline
напреднал

Регистриран на: Вто Юли 15, 2008 11:46 pm
Мнения: 30
има нещо такова ...ама стигнах до тук заради мн ровене по вело форуми, дето оплуюват всичко което не е драг и е под 500 лв. а е криза и пари няма.и си викам поне рамката ще си спестя тази моита е железо не е мръднала.харесах си една алуминиева ултра в метро без шок само с аморт.вилка за 215 мисла че си струва но... лудница
всеки вика че не са хубави . и така ама мн съм се зарибил нещо кара ми се по черен път не екстремно ама е така сред природата навътре по планините. Май ще си я купя пък ако стане нещо тя поне е лека може и да се бута и да се носи:). Ако направя балканчето ще си го карам а ултрата за гаджето да не се срамува:)
незнам само в старата рамка как ще се напаснат нова вилка и средно движение, с другото ще се оправя. Някой да пише ако е правил и знае.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юни 14, 2010 1:13 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Чет Дек 21, 2006 9:36 am
Мнения: 203
Местоположение: София
Карах една година Ултра докато не го откраднаха - нямам никакви оплаквания. Става дума за градско каране.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юни 14, 2010 1:33 pm 
Offline
напреднал
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 11, 2007 7:50 am
Мнения: 29
Местоположение: Plovdiv
viking написа:
ама стигнах до тук заради мн ровене по вело форуми, дето оплуюват всичко което не е драг и е под 500 лв.

Правилно са ти казали по велофорумите, това Балканче става за вторични суровини.

_________________
Тороидални трансформатори


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юни 14, 2010 8:21 pm 
Offline
майстор

Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:32 am
Мнения: 1510
Като дете първото ми колело двуколка, на което се научих да карам нямаше спирачки и свободен венец. Педалите бяха директно зацепени с веригата за задната главина. Засилваш и вдигаш краката във въздуха.
Като искаш да спереш, подхващаш пак педалите и запъваш с крака. Естествено не ставаше за стръмни терени. Гумите бяха плътна гума. Никога не съм ползвал помощни колела докато се учех.

Второто ми колело беше червено балканче пони със удобна седалка с облегалка. Много стабилно колело, вярно, че веднъж счупих заварките на предната вилка, но през 90-те още се намираха чисто нови резервни вилки за балканчета. Гумите му изкараха 20 години. Караше се само на контра, защото ръчната липсваше.

Имам още едно пони виетнамско производство с две седалки и багажник пред педното клело. Това е пълно техническо недоразумение. Ще го разглобя за части да живне балканчето.

През 2000 година си купих маунтинкайк Ултра от метро. Оказа се много сполучливо колело, макар че не е карано много.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юни 14, 2010 8:26 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Пон Дек 21, 2009 10:12 pm
Мнения: 134
Да се впиша и аз Мифа,Диамант и малко Балканче.Мифата освен гуми друг ремонт няма лагерите са оригинални,главините още са с гумените семеринги.Така и така е тема за колела аз имам едно питане,някой може ли да обясни как да се изправят капли,ама прилично,всичките ми колела са с контра но балканчето има и предна спирачка и предната капла след един по сериозен удар сурка малко в накладките на спирачката.Ключе за натягане на спици имам,само чалъма не знам.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юни 14, 2010 9:05 pm 
Offline
майстор

Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:32 am
Мнения: 1510
Ако кривината е малка до няколко милиметра ще се спвавиш сам.

Взимаш една щипка за пране и я защиваш за вилката близо до каплата.
Тя ще служи за репер, по който да проверяваш биенето. Почваш да въртиш колелото и с помощта на щипката откриваш най-издадените места.
Виждаш на къде е изкривено и преценяваш от коя страна да натегнеш някоя спица и от коя да поотпуснеш друга. Важно е е като чукнеш по спиците да имат еднакъв или повтарящ се по определена схема звук. Ако не звънят добре са отпуснати. Играчка е и центроването става на няколко цикъла.

Това съм го гледал от чичо ми, който ми е центровал капли.

Спиците понякога са разтегнати или с повредена резба и трябва да се сменят. Важно е да се припилят отгоре, за да не пробият вътрешната гума и протектора ако са по-дълги.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юни 14, 2010 9:24 pm 
Offline
модератор
Аватар

Регистриран на: Вто Яну 24, 2006 5:54 pm
Мнения: 6218
Местоположение: Renton, USA
PCL82 написа:
Важно е е като чукнеш по спиците да имат еднакъв или повтарящ се по определена схема звук. Ако не звънят добре са отпуснати.


Само моля те не прави това! :prayer:

_________________
http://veliko-tarnovo-now.blogspot.com/

Изображение
Седя и си мисля, седя и си мисля.... По едно време усещам, че само си седя...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 15, 2010 5:13 am 
Offline
специалист

Регистриран на: Пон Дек 21, 2009 10:12 pm
Мнения: 134
Мене ме е страх да не скъсам някоя,че са доста поръждясали,каплата бяга с доста..Аз съм гледал как един майстор върти гумата спира я разхлабва едните затяга срещуположните и така.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 15, 2010 7:23 am 
Offline
специалист

Регистриран на: Вто Авг 08, 2006 1:20 pm
Мнения: 409
мога само да предложа "библията" за наплитане на капли
http://www.sheldonbrown.com/wheelbuild.html


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: взех го
МнениеПубликувано на: Вто Юни 15, 2010 2:14 pm 
Offline
напреднал

Регистриран на: Вто Юли 15, 2008 11:46 pm
Мнения: 30
Момчета взех ултрата. Модела е ултра спринтер черна = на крос спринтер. Мн е готино сега умувам как да си монтирам педалите, май трябва глух ключ а нямам :?
:roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: kапла
МнениеПубликувано на: Вто Юни 15, 2010 3:03 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 8:32 pm
Мнения: 2199
Местоположение: София
ето и от мен един материал

http://hasenchik.net/?page_id=127

_________________
Винаги може да научиш нещо ново !


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 15, 2010 6:45 pm 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 25, 2009 8:27 pm
Мнения: 237
Местоположение: burgas
Shotik и аз имах чопър с вътрешни скорости ,и още го имам ,но съм му загубил осичката която сменя скоростите.Доколкото си спомням вадеше се лесно от главината, ако не Ви затруднявам бихте ли ми направили чертежче с въпросния детайл.

_________________
only the strong survive


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: взех го
МнениеПубликувано на: Вто Юни 15, 2010 7:33 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 12, 2007 3:17 pm
Мнения: 1058
Местоположение: Стара Загора
viking написа:
Момчета взех ултрата. Модела е ултра спринтер черна = на крос спринтер. Мн е готино сега умувам как да си монтирам педалите, май трябва глух ключ а нямам :?
:roll:


не е "глух" ключ... На теб ти трябва от онези едно време дето се продаваха за "Балканче" или обикновен гаечен ключ, който обаче е взет на шмиргел странично и е изтънен, така че да влезе между педалаа и курбела.


Прикачени файлове:
Коментар на файл: ей тук където съм заградил с червеничко има едни засечки, които се хващат с ключа и педала се завинтва за резбата на рамото(курбела) върти ми се нещо за обратна резба, но не съм убеден..нека Шотик каже, по вещ е във велосипедите, а и аз отдавна не съм се
педал.JPG
педал.JPG [ 16.94 KiB | Прегледано 13802 пъти ]

_________________
Спирам да пия и започвам да отговарям и на безумните постове

Майстор-любител - `де мераклия; `де от сиромашия :)
mladenkalpakchiev@gmail.com


Последна промяна mladkal на Вто Юни 15, 2010 7:42 pm, променена общо 1 път
Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: ос
МнениеПубликувано на: Вто Юни 15, 2010 7:37 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 8:32 pm
Мнения: 2199
Местоположение: София
Лесно ще ти направя чертеж,но като че ли има разлика в резбата на различни серии от главините.Разглобвал ли си главината ,запознат ли си с чарковете вътре ?
Аз съм разглобвал и трябва да ти кажа ,че е много фина работа и трябва да се внимава много .Като опит може да направиш да вкараш спица в отвора на оста и да опиташ да навиеш,без да пресилваш и да разбереш дали е този размер резбата,ако не задържа и изпуска като опънеш ,пробвай с метчик М 2.5 мм ,също внимателно.
Аз ще развъртя оста на моето колело и ще я скицирам.А дали ще намериш верижката ,която е гъвкавата връзка между тази ос и жилото ?

_________________
Винаги може да научиш нещо ново !


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: взех го
МнениеПубликувано на: Вто Юни 15, 2010 8:12 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 8:32 pm
Мнения: 2199
Местоположение: София
mladkal написа:
viking написа:
Момчета взех ултрата. Модела е ултра спринтер черна = на крос спринтер. Мн е готино сега умувам как да си монтирам педалите, май трябва глух ключ а нямам :?
:roll:


не е "глух" ключ... На теб ти трябва от онези едно време дето се продаваха за "Балканче" или обикновен гаечен ключ, който обаче е взет на шмиргел странично и е изтънен, така че да влезе между педалаа и курбела.


Десния цензура е с десна резба и се върти по часовата стрелка ,а левия цензура е с лява резба и се върти обратно на часовата стрелка ,за да се завие към курбела.
Видях и педали с вътрешен шестогран на оста ,тъй ,че вече какво ли не може да се види и по велосипедите.

_________________
Винаги може да научиш нещо ново !


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Юни 15, 2010 8:57 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 12, 2007 8:32 pm
Мнения: 2199
Местоположение: София
kendal написа:
Shotik и аз имах чопър с вътрешни скорости ,и още го имам ,но съм му загубил осичката която сменя скоростите.Доколкото си спомням вадеше се лесно от главината, ако не Ви затруднявам бихте ли ми направили чертежче с въпросния детайл.
[

Всики размери са в милиметри,за резбата на оста ,която влиза в главината не е нито М 2 нито М 2.5,може би е цолова някакъв размер.


Прикачени файлове:
P1150904.JPG
P1150904.JPG [ 164.06 KiB | Прегледано 13773 пъти ]

_________________
Винаги може да научиш нещо ново !
Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 143 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
POWERED_BY
Направи сам