trichko.bg

НаправиСам.bg

Майстори сам с форума на НаправиСам.bg
Бигор-ИН Метални Керемиди и Улуци   Конструктори ЛЕГО на уникални цени   Сублимация.BG   LED осветление   
Дата и час: Пет Сеп 19, 2014 3:41 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: Пон Апр 25, 2011 8:12 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 31, 2008 6:16 pm
Мнения: 4
Имам проблем с релето на компресора.Преди време като транспортирах хладилника,въпросното реле се "разкачи".След като го свързах наново компресора тръгна за миг и спря.Отворих релето и видях,че вътре е нагоряло,затова реших да го сменя с ново.При включването на хладилника,вече с новото реле,се появи лека искра,но въпреки това компресора проработи за миг нормално.След секунда започна да "бръмчи" по различен начин,сякаш по тихо.Спрях хладилника и реших да го пробвам след минута,две.При включването компресора отново не се чуваше да работи нормално.След малко се появи дим от релето и замириса на изгоряло.Отворих и новото реле.Вътре около намотката се беше разтопило.Каква може да е причината за това и има ли смисъл да пробвам и с друго реле?

Марката на хладилника е "Силезия",а релето е модел "РТК-X"-1,3А,220V.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Апр 25, 2011 8:55 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Вто Май 22, 2007 9:23 pm
Мнения: 1025
Местоположение: На морето
Хладилника как го транспортира прав или легнал :roll:

_________________
Седем фута вода под кила и попътен вятър !


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Апр 25, 2011 9:07 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Сря Май 05, 2010 7:56 am
Мнения: 305
Да вземе да качиш снимка на въпросното реле как си го "закачил" :? Така както представяш нещата "намирисват" на изгорярл компесор, но може би все пак си объркал "жиците" :cool:
За начина на транспорт също е добре да си кажеш :cool:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Апр 25, 2011 9:17 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 31, 2008 6:16 pm
Мнения: 4
Хладилника го транспортирах легнал.Иначе за релето има два проводника-предполагам фаза и нула.Има ли значение тях как ще ги свържа към релето?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Вто Апр 26, 2011 6:33 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Вто Сеп 09, 2008 8:09 am
Мнения: 240
ivo911017 написа:
Иначе за релето има два проводника-предполагам фаза и нула.Има ли значение тях как ще ги свържа към релето?

Такова ли е релето което се надява направо на компресора ?
Новото трябва да е със същия ампераж (1,3 А)
Изображение

_________________
Човек е част от себе си.
Останалата част са неговите приятели.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Вто Апр 26, 2011 7:10 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 31, 2008 6:16 pm
Мнения: 4
hladnia написа:
ivo911017 написа:
Иначе за релето има два проводника-предполагам фаза и нула.Има ли значение тях как ще ги свържа към релето?

Такова ли е релето което се надява направо на компресора ?
Новото трябва да е със същия ампераж (1,3 А)
Изображение


Да,релето е абсолютно същото.Новото е също 1,3А.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Вто Апр 26, 2011 8:55 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Пет Сеп 04, 2009 11:24 pm
Мнения: 2103
Местоположение: Плевенско 43.3,24.6
Нали си спазил посоката? То трябва да работи само право както е на снимката. Има и стрелка за тази цел.

_________________
Като чуя "Хай Тек" си представям как съм качил колежка на покрива
или на върха на някой баир и ... инж. Г.Атанасов


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Вто Апр 26, 2011 9:10 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Сря Май 05, 2010 7:56 am
Мнения: 305
Добре бе, hladnia, кажи на човека к`во да пра`и с тоя "Зил"! Стига го мъчи :-D


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Вто Апр 26, 2011 9:39 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Вто Май 22, 2007 9:23 pm
Мнения: 1025
Местоположение: На морето
ivo911017 написа:
Хладилника го транспортирах легнал.Иначе за релето има два проводника-предполагам фаза и нула.Има ли значение тях как ще ги свържа към релето?

Ето това е особенно важно на коя страна е лежал при пренасянето , ако тръбичките на компресора са били надолу са се напълнили с масло и при включването се създава неприятна маслена тапа на изхода която буталото не може да преодолее и мотора може да дефектира товари се защитата с пусковото реле :? Трябва да се проверят намотките на мотора и след това да се пробва с добро пусково реле и пак няма гаранция че буталото вътре не е заклинило :wink:

_________________
Седем фута вода под кила и попътен вятър !


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Вто Апр 26, 2011 9:56 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Сря Май 05, 2010 7:56 am
Мнения: 305
Те това му казват и в другия форум ... аз си мисля, че двигателя е претоварен в един момент /без да претендирам за познания в областта/. Хладния е професионалист, ма ни мъчи нещо? :?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Вто Апр 26, 2011 10:19 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 31, 2008 6:16 pm
Мнения: 4
Пичове,на мене също ми е интересно какъв е проблема на хладилника,но реших да го изхвърля.Няма да се занимавам повече с него. :wink:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Вто Апр 26, 2011 10:43 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Сря Май 05, 2010 7:56 am
Мнения: 305
Тук има пичове, които със сигурност са на "ти" с таз историческа техника и с радост биха споделили компетентността си, но не си уцелил пик на активност ... както всъщност и в другия форум ... Та не се отчайвай! Дерзай! ... продължавай да питаш, въоръжи се с търпение ... "ъпвай" ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Сря Апр 27, 2011 5:11 am 
Offline
специалист

Регистриран на: Вто Сеп 09, 2008 8:09 am
Мнения: 240
Mapek написа:
Те това му казват и в другия форум ... аз си мисля, Хладния е професионалист, :?


Благодаря ти Марек за оценката.
Е имало и наблюдателни колеги, който забелязват кой иска да помогне, и кой само си чеша пръстите по клавишите .
1.Новите релета който се продават на пазара са с доста ниско качество от този модел,и една от причините е във него (липсват контактните пъпки ,не добре сглобено реле ,не оразмерен кантал на защитата,и др.)
2.Да при неправилен транспорт може маслото от компресора, да навлезе във изпарителя. НО това се нормализира след няколко тръгвания на компресора, това не е причина да увеличи тока (А) за да нагрява, и изключи токовата защита.

Както е описал колегата проблема.
Моето мнение е че:
Щом компресора работи повече от 2-5минути а не 10-30 секунди проблема е във релето.
Опитай със старото, ако не си нещо повредил вътре при отварянето, при разклащане трябва свободно да се движи котвата (желязната сърцевина) :?

_________________
Човек е част от себе си.
Останалата част са неговите приятели.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
POWERED_BY
Направи сам