Всички имаме коли, нали ?
Fancyfree - напреднал
Става дума за горивната помпа която се охлажда с бензин и стой в самият резервоар(колата е Рено Меган 1).Проблемът дойде след като не ми светна лампата че остава малко гориво и един ден горивото свърши та неможах да ида на работа(неможа да запали).След свалянето на помпата се оказа че всичко се намира на нея а не е отделно нивомера и самата помпа както при други по стари Рендета... Нивомерът си ми работи за отчитането на горивото по деленията на таблото,но датчикът за да светне лампата на таблото когато остане малко бензин е изгорял(все пак колата е на около 15 години).Четох доста за този датчик и мисля че представлява някакъв терморезистор но незнам стойностите му за да знам какъв да сложа.Просто като разглобих датчика резисторът е на парчета вътре и неможе да се разбере какъв е бил.Ще сложа някоя друга снимка и малко инфо за това какво намерих за тази кола и конкретно за датчика,преведено от руски.

Сензор, монтирани в резервоара за гориво има съпротивление на нихром тел. На плувка сензор чрез лост, в зависимост от нивото на горивото, се движи на движимото резистори контакт. В късия край на лоста е един допълнителен щрих, който включва горивото за изпитване светлина резерв, ако резервоарът е 4-6.5 литра бензин. С пълен резервоар съпротива сензор трябва да бъде по-малко от 7 ома, с резервоар пълен с наполовина - 108-128 ома, но с празен резервоар съпротива сензор трябва да бъде 315-345 ома.
http://automn.ru/renault-megane/renault ... -3357.html

А това е за мотор информацията: Във въпросния датчик е сложен термо резистор чието съпротивление се намаля с увеличение на температурата. Свързан е последователно с лампата за резервата, когато е потопен в бензина се охлажда и неговото съпротивление е голямо и лампата не свети когато остане сух се загрява съпротивлението му пада и лампата започва да свети.
Намери терморезистор около 70 ома при 20 градуса и пробвай.
Аз намерих по 150 ома, свързах два паралелно и работи.
Разглабяш внимателно оригиналния датчик и запояваш терморезистора вътре, единия край към маса другия към проводника който е от горе.
Терморезисторите ги намерих по 50 стотинки.
http://forum.moto-zone.bg/index.php?topic=62900.0;wap2

Все пак става дума за бензин и леко започва да ме е страх като си помисля че има ток там и ако сложа друг резистор да не стане беля да се запали нещо.Не ми е проблем и без лампата да свети,в момента така карам колата,иначе от две години я имам и винаги ми е светвала лампата,но ако някой знае нещо по въпроса за да може да се поправи и работи ще съм благодарен

Прикачен файл

sampleBMPp.JPG Разпоен датчик и изгорял терморезистор

Прикачен файл

bulb.jpg
Датчик
bulb.jpg (88.55 KиБ) Видяна 3579 пъти

Тема "Датчик(Сензор) Гориво Резерва" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: