Най - вълнуващия въпрос зимно време.
ivanovbg - майстор
пет дек 22, 2023 1:00 pmandy_forresite написа:
Щом температурата на връщащата вода ти е над 56, тогава не ти трябва антикондензен. Поне докато това условие се изпълнява.
При теб, предполагам, системата ти щеше да функционира правилно с вентила, ако беше задал за температура на водата в камината повече от 60 градуса. 70 например. Може и 72, 74-75. Това и вчера го писах. При задание 60 градуса вода той е служел като тапа и като нищо друго. Просто трябва да има разлика между температурата на водата, която излиза от камината и температурата, с която е направен да работи вентила. При вентил с термостатичен елемент на 56-60 градуса не може да се превърта вода в системата ако тази вода е с 60 градуса. Трябва да прескочиш ограничението на вентила с едни 10 градуса :) .
А относно малката разлика между вход и изход при теб,не знам защо е толкова малка. При дълги трасета разликата изход-вход е 10-15-20 градуса. Примерно в нас от котела до един радиатор 2200 мм дълъг е 17 метра в посока. Значи водата минава 17 + 2,2 + 17 = над 38 метра... е няма как да излезе 60 и да се върне с 56°, та ако ще да сложа някоя Магна с 2.0" тръби. Но с камина в някоя стая и къси трасета се получават малки разлики изход/вход.
Ако прочетеш ще видиш, че тествах и при 72 се пораздвижиха нещата, но разхода беше убийствен за тези 180 квадрата.
Иначе от камината до буфера и бойлера тръбите са ф32 и с трасе 6м. До колектора на радиаторите на втория етаж са пак почти 6м. От колектора до два от радиаторите са по близо 5м, а единия на метър. Всички тръби са в пода дето е и подовото и са с изолации да не бъркат температурата на подовото.

Когато бях с вентила дебита към радиаторите и буфера беше малък, колкото и да работеше камината никога не успях да напълня буфера с 70 градуса от долу до горе. Горе беше 70, в средата 40 и най долу си държеше 25. Без него източвам буфера с помпата на камината за няма и пет минути и отгоре до долу няма повече от градус два разлика.
6osi6 - майстор
вт дек 19, 2023 10:32 pmspeka_rs написа:
Като не мога да говоря, че спестява гориво. Със сигурност пести работно време на котела и това котела да пали по 10 пъти на ден. Отделно всякакви налепи по кюнците комина и т.н.
Изображение
Графика от котел, който не е Грейко и пали по 5 пъти на ден, но е с почистване на решетката/кошницата при зададено време 4-5 часа.
Какво точно прави Грейко в „режим на поддържане” не знам, но не виждам причина да пали по 10 пъти на ден, при положение, че той избутва пепелта, освен ако не е преоразмерен.
Буфер може, ако гориш дърва, сухи и искаш да хванеш горенето от вторичните дим. газове. Иначе за пелети е някаква безсмислена притурка.
Горе на графиката, червената линия е темп. на димни газове, лилавата е темп. на котела - по настройка за 64 С°, зелената е на отоплението.
Вижда се при всяко спиране/пускане как t° на димните пада под 40С° и се вдига до и над 160, ivanov писа, че при него достига до 180С°. Най-ниската t° на котела при режим с буфер колко е, не се знае. Може да се предположи, че с 10-15 градуса повече от тази на помещението - около 20-30.
Това е всеки път свиване и разширяване на метала, което го няма в тези граници при работа без буфер. Не можеш да „пестиш” от работата на котела с буфер, той си предава топлината без значение директно в инсталацията, или до нея през буфера.
Налепи в котела няма, късият кръг държи t° на входящата вода същата като тази на котела - лилавата линия пада до 50С° при презареждане/почистване. Налепи, а по-точно недогоряла, кафява пепел излиза при работа котела под 60С° в топлото време.
Недогорялата, кафява пепел, е вследствие на конденз. Ако толкова разбираше кое, какво, кога и как, би пропуснал да споделиш.

За останалото не ми се пише с подробности, при толкова капацитети без Такива системи.
Всичко е въпрос на компромиси и избор на най малкото зло. На това някои му казват - перфектно, други го наричат оптимално.
Системата си мога да я настройвам састо си искам- работа между 70 и 80 градуса на водата, примерно. Не повече от 120 градуса и по малко от 100 на димните, единствено докато изстине водата до 70.
Критично свиване и разширяване получават някои при напън да увеличат обема между ушите си.
Все пак ,в един момент пуква пролет. Който не е пукнал, продължава по темата.
Весели и "приказни" празници!
За температурата 70-80 Анди със сигурнос може да разбере. Знае как да си държи 6естотката в червеното и да непозволява оборотите да паднат. Тогава, при читав двигател, изпускателната система е абсолютно чиста от сажди. Същото е и с дърварници и пелетарници.
ivanovbg - майстор
Къде съм писал 180? В момента е между 95 и 110 по горелка а реално си държа кюнците с ръка на височината на очите за около 2сек преди да стане нетърпимо. Иначе сега е студено през деня при нас и въобще не се гаси. То горелката си се чисти автоматично на всеки 45 минути.
6osi6 - майстор
ivanov, грешката ти е в схемата, че цепиш водата на 2, с бойлера на 3 и след това казваш, че вентила пречил. Ако искаш го слагай, само че управлението на котел/камина с буфер се води по буфера и след това изобщо не го интересува какво има. А при теб радиаторите и бойлера са пред буфера, с изключение на подовото. Между двете, котел/буфер, се слага само вентил и къс кръг, ако искаш. Няма последователно свързани бойлер и радиатори. Бойлерът свързан в паралел също може да ти работи като вентил, ако не изстива долу под 40.
Някъде се ползва и като смеситеен, при игра с дебитите.
Вместо да вникне в думите ти, ще те обяви за пълен профан.
6osi6 - майстор
съб дек 23, 2023 8:45 pmТрифон П.Трифонов написа:
...
Триф, имаш конденз в междуушието.
Жив и здрав да си и весели празници.
съб дек 23, 2023 9:20 pm6osi6 написа:
съб дек 23, 2023 8:45 pmТрифон П.Трифонов написа:
...
Триф, имаш конденз в междуушието.
Жив и здрав да си и весели празници.
Възможно е, но на теб не ти беше трудно да дадеш пример с критично свиване и разпущане.
Компромиси, това е.
Жив и здрав, подобни!
Спрях да го открехвам. Нека мисли каквото си иска.
Стари кадри.
https://photos.app.goo.gl/fTkQTxzjsMekWJtGA
В момента също работи, но вече не смея да слезна в котелното, заради резките температурни разлики.
https://photos.app.goo.gl/mGRDRd4oqeiNTsvW6
Разликата е в буфера.
6osi6 - майстор
ivanov, тоя панел какво прави в буфера зимно време. Ако там беше сложил един бойлер, сега щеше да ти подгрява водата преди електрическия.
Примерно днес, с малко слънце, подгря горната част до 25, от 15 гр. и след това в влиза в котелния. А така, с тази схема, зимно време панелът ти стои почти мъртъв.
Дори не оцени схема на Атмос, а ти го критикуваш. Как смееш да си позволиш такова поведение, хаха?!


Трудът на професионалистите, писали и споделяли през годините, вече нищо не означава.

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: