• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Hursa - майстор
Къде ще кондензира? Къде долу? Фибрана е с много ниска паропропускливост, чувствително по ниска от бетона. И не пропускливостта се увеличава пропорционално на дебелината. Фибрана е по-твърд, но дават товароносимостта му при 10% деформация - защото все пак не е "твърд". При 2 см - дори само тази деформация е 2 мм.
ivanovbg - майстор
чет яну 04, 2024 9:46 pmHursa написа:
Къде ще кондензира? Къде долу? Фибрана е с много ниска паропропускливост, чувствително по ниска от бетона. И не пропускливостта се увеличава пропорционално на дебелината. Фибрана е по-твърд, но дават товароносимостта му при 10% деформация - защото все пак не е "твърд". При 2 см - дори само тази деформация е 2 мм.

Ще обясня къде ще кондензира малко по късно.
Да,10%, но при 250-300кпа. Тоест 2,5-3кг на см². Това значи, че по ръба на замазката -5см по 4метра страна силата ще е 5х400х2,5=5000кг или 5тона.
Hursa - майстор
Няма да кондензира :)
Да - 5 тона, дори много повече - излейте я пътно и вижте какво ще стане със стените.
ivanovbg - майстор
Направих една примерна рисунка.
Подовото е с 25градуса, стените 21, пода и основите под изолацията 12.
Ако страничната изолация е твърде дебела тогава стената долу ниско в ъгъла ще е с температурата на пода(дето съм сложил стрелката) и съответно ниско долу по стената може да се появи конденз. Може и да е скрит от перваза, но ще го има. Когато изолациятае 2-3мм ще се подгрява и тази част от стената и там ще е поне 18 и конденз няма как да има. Поне аз така си мисля. Така, че това не е загуба, а темпериране.

Казваш, че подовото може да не смогва, но не е така. При 25градуса на пода(на водата в него 32) - с плочки- мерени с контактен термометър, безконтактния показва 27-8. На въздуха 24 - 24,5 Подовото си излъчва в инфрачервения спектър и топли като лъчисто. Честно казано на мен е жега. На втория етаж пода е с ламинат и 3мм подложкаот фибран на дупки, с контактния показва пак 25 градуса на ламината, но безконтактния показва 24. На въздуха 22. Тоест няма го това лъчение от пода като долу и се наложи да монтираме по още един радиатор в стаите за да вдигне до 24 заради внука, че е още малък. Добре , че всичко е предвидено. Няма още външна изолация и нощно време на първия етаж спада като външната е -5-6. На втория етаж радиаторите успяват да компенсират. Понеже първия етаж не се ползва нощно време засега няма да монтираме и там, защото ще станат излишни след изолацията. Мислим да изолираме с пяна за изолация и сайдинг. С пяната няма да има термомостове.

Прикачен файл

untitled.JPG
untitled.JPG (12.68 KиБ) Видяна 286 пъти
Hursa - майстор
Грешите някъде и мисля - не само в едно. Къде и как сте измерили 12 градуса под подовото и под изолацията? Ако е далеч от външни стени е много ниска, ако е близо - вероятно е твърде висока, при споменатите условия. Ако действително температурата на стените е 21 градуса при 24 градуса в помещенията – това показва много големи топло загуби, дори при минус 20, минус 25 градуса навън. Както и че - или това е тясно и дълго вътрешно помещение с една тясна външна стена. Или температурата не е 24 градуса. Зависи къде се мери температурата в помещението – по площта му и по височина и къде сте мерили температурата на стената, най-вече при такива големи топлозагуби и при ползване на подово. За да показва такава разлика между контактен и безконтактен – единия термометър не мери вярно в случая или измерването не е добро. Например няма добър контакт между „контактния“ термометър и повърхността. Излъчването е пропорционално на температурата (в Келвин) на повърхността в 4-та степен (в случая). Ако действително средната температура на повърхността на пода е 25 градуса той ще излъчва спрямо тази температура. (Зависи и от излъчващата способност на повърхността – т. н. „степен на чернота“ или „емисивност“ например, но тя занижава излъчването, зависи и от „настройката“ му, в случая направена вероятно от производителя, както и от много други фактори - затова обикновено не се има голямо доверие на подобни уреди и се използват само за груба оценка.) Отдаването на топлина от повърхността в случая е сума от излъчването и към помещението и конвективното отдаване – от контакта и с въздуха и неговата „естествена“ циркулация. (От тази сума се сформира коефициент на топлоотдаване на повърхността за приблизителни, оценъчни разчети.)
Ако ниско долу – до пода с подовото температурата на стената е по-ниска, а не практически същата и по-висока, дори при 4 5 см изолационна „лента“ – вероятно е грешка, че е избрано подово отопление при такива топлозагуби от стената и контакта и при основата. (Аз не виждам заслужаващи си предимства при отопление с „подово“, затова пък виждам доста недостатъци, но аз не съм специалист, така че това ми мнение е без значение в случая. Всеки сам решава за неговия случай. Добре е - ако това решение е взето след сравнително добро запознаване. А не например - защото в някой средновековни замъци изградени от царе, крале и т. н. било така и значи е голям лукс. :))
Мислите, че външната топлоизолация с „пяна“ е по-добро решение? А как ще закрепите сайдинга без така „страшните“ т. н. „термомостове“.:) Не е ли по-добре да се избере в пъти по-евтин вариант на топлоизолация и с част от спестяванията да се постави много по-дебел слой например – който с „лихвите“ ще компенсира, както това което наричате в случая „термомостове“, така и другите предполагаеми недостатъци на други изолационни материали.
ivanovbg - майстор
Това са реалните температури измерени от мен. Като 21 градуса е цялата стена при 2мм изолация към нея от подовата плоча. Ако изолацията е 2см долу ниско ще е с температурата на плочата под изолацията която е 12градуса. 12 е на около метър от външната стена, там ми свършва тръбичката дето съм оставил под изолацията Помещението е с три външни стени, като едната почти изцяло е с френски прозорци.

Не знам колко са топлозагубите, но в момента разхода на пелети е межди 20 и 30кг за 24часа в зависимост от слънцето през дена.

Закрепването на сайдинга го мислим с дървени летви върху пяната. Напролет ще го мислим по точно.
Hursa - майстор
След като на метър от вътрешната страна на стената е 12 градуса, колко ли ще е в по близо до стената. Трябва да е по голяма разликата, би трябвало - това са си големи топлозагуби. Та вероятно сте сбъркали, като сте се спрели на "подово".
Три външни стени, 21 градуса температура на тия стени - които са сумарно с доста по голяма площ от пода. Температурата в помещението е 24, а на топлоотдаващия под е 25. Не вярвам да е истина, въобще не вярвам, но щом според вас е така, нека е така. :)
ivanovbg - майстор
Еми догодина с изолацията би трябвало да се намалят доста топлозагубите. В момента, ако пелетите са с калоричност4,5 квт на килограм и при разход около 1,5кг на час, загубите са ми 7киловата на час. Говорим за два етажа с разгъната площ 180 м².

Уверих се, че подовото топли и на излъчване. При него е монтирано, при мен е също 24 температурата в къщи, но само с радиатори, но при него ми се струва чисто субективно доста по топло.
Hursa - майстор
То топли и на излъчване (като всяко друго тяло с температура над абсолютната нула) - но топли като на 25 градуса :)
ivanovbg - майстор
Тогава защо инфрачервения термометър отчита 27? Като го наглася по него на 25, контактния отчита 21 на пода и в стаята температурата на въздуха е 20. Меря с няколко контактни термометри, включително седно аурдино и резултатите са почти еднакви.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14

Тема "Подготовка за водно подово отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: