• 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 81
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Симистора си е точно което ти оградих предният път BT131 пише отдолу на платката.
Веригата на обратната връзка на платката ти се оказа мааалко по-различна от схемата. При това положение върху С17 би трябвало да има повече от 3.8V, но не съм 100% сигурен.
Между долния и горният бял има ли 12V? DC
Между долният бял и десният край на R21, трябва да са към 2,5V. Измери това на DC и на АС. Тука трябва да са импулсите и на АС трябва да дава задължително някаква стойност около 2,5V.
Между другото по платката има много студени спойки, хич не е лошо да се презапоят.

Прикачен файл:
received_397301053947827.jpeg
received_397301053947827.jpeg (32.82 KиБ) Видяна 1805 пъти
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Тъй като често има разлики между схемата и изпълнението мисля да проверим и симистора все пак. А и схемата е доста постна.
Възможно е и да е той, като не виждам кой кабел къде отива.
Има един куплунг с два червени кабела "TRANS_IN" пише.
Не виждам от къде идват, кой ги управлява, че и на схемата не е показано нищо.
А те могат да ми прецакат предишните разсъждения.
Ако на тях има 220V AC и мотора НЕ се върти, тогава симистора е здрав!
За целта първо включи уреда на 700-750VAC включи щепсела и сподели има ли 220V на червените кабели и върти ли се?
Пусни от дистанционното на топло и пак кажи - има ли 220V, върти ли?без да топлиш датчика!
В режим фан след като даде грешка и спре да върти, кажи има ли там 220V?
Ако винаги когато има 220, мотора върти, а като няма спира значи симистора е за смяна.
Прикачен файл:
received_397355457275720.jpeg
received_397355457275720.jpeg (42.65 KиБ) Видяна 1780 пъти
iva6ki - специалист
Между долния и горният бял има ли 12V? DC ДА
Между долният бял и десният край на R21, трябва да са към 2,5V. Измери това на DC и на АС. Тука трябва да са импулсите и на АС трябва да дава задължително някаква стойност около 2,5V. 4,80v при не работещ вентилатор и 4,84v при работещ на AC нищо не показа.
"TRANS_IN" - отива към трансформатора с постоянно 220v без значение какво правя и вкл. ли е вентилатора.

Прикачен файл

DSC08810.JPG

Прикачен файл

DSC08809.JPG
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Значи на TRANS_IN винаги има 220VAC?
Симистора е здрав тогава.
На R21 щом няма нищо на АС, процесора получава сигнал, че вентилатора не се върти. И гледа да го засили, но и на мах да отиде, смята че мотора е блокирал и дава аларма.

А върху С17 измерено на АС има ли някаква стойност?
Ако е почти нула, според мен проблема е вътре в мотора и по-точно във веригата на обратната връзка. Може и да са разлепени магнитите, знам ли.
На средният бял кабел трябва да има импулси с честота от около 80 - 300Hz.
Ако ги има уреда би трябвало да измери
някаква стойност на АС.
Наемаш ли се да разглобяваш мотора или ще минаваш на по-простият вариант с ръчно задаване на скоростта на вентилатора ?
iva6ki - специалист
Траяка го смених но без промяна.
На C 17 на АС няма показание.
Мотора съм демонтирал понеже така или иначе трябва да чистя и запоявам, но не виждам как бих го разглобил.

Прикачен файл

Untitled2.jpg

Прикачен файл

Untitled.jpg
iva6ki - специалист
Разглобих и мотора магнита е здраво закрепен всичко изглежда коректно като изкл. лек луфт на лагерите. :? :shock:
Възможно ли е някой кондензатор да е пробил.

Прикачен файл

2.JPG

Прикачен файл

1.jpg
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
С1 не виждам къде е вързан, ама мерни го за късо.
Ама едва ли, напреженията са 12V, не са високи, че да пробият. Спойките как са на тая платка?
Това IC1 е датчик на хол. Той ме съмнява най-много.
Изключи широката букса към мотора, а тази жълтата платка да е включена, че да има 12V.
Тук Vcc е +12V, средният бял е маса, а на Vout трябва да излизат импулсите.
Хубаво е да мерим направо на датчика на хол. Всичко мерим на DC спрямо средният бял кабел на тази жълтата платка. Спрямо средният бял(маса) и левият на датчика трябва да са 12V. На средния трябва да е 0V. А на десният трябва да си сменя състоянието взависимост от дали има магнит или не. В единият случай да е 0V, а в другия да вади напрежение , не знам колко 5-12V. Не можах да намеря документация за тоя и не съм сигурен нито за изводите, нито дали е тригерован. При всички случай при бавно въртене на магнит близо до него, на един от трите извода (вероятно десният) напрежението трябва да става почти нула и да се качва към 5-12V. По-важно е да става нула!!!
Ползвай магнита на ротора като го доближаваш до датчика и съвсем леко завърташ.
iva6ki - специалист
Спойките как са на тая платка? спойките са идеални.
Всичко мерим на DC спрямо средният бял кабел на тази жълтата платка. Спрямо средният бял(маса) и левият на датчика трябва да са 12V. Има 12V
На средния трябва да е 0V. на средния е 0V

А на десният трябва да си сменя състоянието в зависимост от дали има магнит или не. В единият случай да е 0V, а в другия да вади напрежение , не знам колко 5-12V. Максимално показа 7,3V като завъртя ротора напрежението пада до 1-2 волта.
Според това дали има или не магнит напрежението е 0-7,3V.
Озадачи ме че при въртене на ротора напрежението скача и пада рязко (играе както си иска). Мислех че би трябвало като завъртя ротора да падне до някаква стойност в зависимост от оборотите и като спре да се качи до 7,3v :shock: :? .
Намира ли се лесно този датчик да го сменя или заменя със сходен направо да не го мисля. На него пише 40AF 647
iva6ki - специалист
Понеже се усъмних да не би да правя нещо не как трябва запоих две жички едната на средния извод другата на десния извод на датчика изолирах и сглобих мотора пуснах климатика на вентилатор и показанието мърдаше между 3,64-3,69V.
Опитах да сменя режимите и скоростите - същия резултат като върти вентилатора, щом спре показанието отива на 7,3V.
Като въртя ротора на ръка има положение в което показва нула като не се върти в останалите е на 7,3V

Прикачен файл

6.JPG
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Супер си!
Точно така трябва да работи тоя датчик. Което значи, че е здрав!
Рязко да променя или 0 или 7V. За един оборот трябва да даде около 12 пъти 0V и 12 пъти 7V.
Виж сега: когато въртиш бавно на ръка ще мериш на DC. А като се
върти бързо на AC !!!
Не е датчика! Между тях нещо ни играе номера.
Върти на ръка, че така по добре ще се отчете.
Завърти мотора така че да остане на 0V на десния на датчика.
И тогава измери какво има на Vout, също трябва да е 0V.
Между средният бял и съседния Vout, трябва да се държи по същият начин,
може 7-те волта да са по-малко. За един оборот трябва да даде 12 пъти 0V и 12 пъти 7V.
Съвсем леко преместваш ротора на някаква позиция и трябва да се падне 0V или 7V .
Виж дали се пада 0V. Има ли промяна според позицията на ротора? На DC мериш и завърташ съвсем малко и спираш и мериш.
Още малко и ще го открием, търпение! :partyman:
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 81

Тема "Климатик свързан към парното" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: