Най - вълнуващия въпрос зимно време.
шоп - майстор
bobi65, въглищата, които ползвам са пакетирани в чували по 25 килограма. В пристанище Лом ми ги товарят на пале, пред нас ми ги стоварват с падащ борд и палетна количка. Не намирам разлика в хамалогията и мърсотията. Котела го чистя на 1-2, а напоследък и на 3 седмици веднъж. Пепелтта също, защото имам голяма кутия ( котела с кутията са високи почти 2 метра)
bobi65 - специалист
Шопе браво за положените усилия и постигнатият комфорт и рентабилност.. Аз не сравнявам нашите системи защото ти си с шнеково подаване управление и всички неудобства си ги преодолял.. Просто си избрал да си развиеш системата в тази посока.
Аз когато бях на въглища не избрах този път с повдигане, кутии, роторен тип горелка. След натрупан опит по управление на горивният процес с въглища, директно се нахвърлих на пелетна горелка с идеята да доразвия котела на макс.
Първите ми опити за управление на котела бяха да управлявам горивният процес с гориво въглища.. Измислих онази бяла конструкция върху котела ( Виж видеото 3 -третият файл от онзи ден). С Актуатор от сателитна чиния, стандартният регулатор на въздух по температура , малко електроника и ламда сонда стана добро управление.. Но автоматизирането на подаване и зареждане щеше да ми отнеме много време и ресурс.. Зная каква ефективност се постига с управление при въглища .. и смея да кажа че съм докарал нещата до паритет.. А когато издебнеш подходяща цена на пелетите през лятото и превес към пелетите. Ако се получи някаква ситуация в която да се наложи да избутам някакво време на дърва и въглища ( повреда на нещо в горелката) просто отварям едната врата и затварям другата.. Имам 3-4 кубика дърва съхнали 4 години...
Ето за този модул става въпрос.

Прикачен файл

Img_013.jpg
Img_013.jpg (62.28 KиБ) Видяна 1348 пъти

Прикачен файл

Img_005.jpg
Img_005.jpg (66.3 KиБ) Видяна 1348 пъти
bobi65 - специалист
[Явно керамичната кутия около кошницата наистина вдига температурата на горене.[/quote]
Да огледах ти снимките.. Вярно си си отговорил сам.. Извадил си каквото може като температура от горивото и това се отразява на усвояването и на топлообменника..
Аз с моята добавена гривна отпред постигнах подобен ефект.. и се наложи да сваля мощноста ( по икономично) защото всичко почна да изгаря :))) .. Още търся решения как да дигам мощността и да не си счупя горелката :?
нещо ми е хрумнало но когато го направя ще пиша.
Така че и Ти ако няма как да доразвиеш топлообмена намали мощноста малко.
шоп - майстор
bobi65 написа:
Ако се получи някаква ситуация в която да се наложи да избутам някакво време на дърва и въглища ( повреда на нещо в горелката) просто отварям едната врата и затварям другата.. Имам 3-4 кубика дърва съхнали 4 години...
Боби, пак се съгласявам с теб на 100% без значение какво е горивото трябва да се стремим за всяка десета от % при подобряването на горенето и топлообмена.

Също като теб съм направил диверсификация на отолението. Ако няма ток или горелка или управление откаже имам усоредно свързан в системата руски чугунен котел за въглища. Има и зидана камера от огнеупорни тухли с огромна врата в която мога да горя високотемпературно и бездимно дори и автомобилни гуми и дърва с дължина 1 метрър. Ако премахна преградите във виадруса ( за 5 минути ) и в него мога да горя и дърва и въглища. Системата ми е с 2,5" тръби на естествена циркулация. Трипътният термосмесителен антикондензен вентил е 2" и е свързан на байпас. И без ток всичко си работи :-D

Дърва, въглиша и други горивни материали има складирани за години напред. мазето е пълно с храна. И няколко обсади на Ленинград и война ще преживеем:-)
6osi6 - майстор
bobi65 написа:
Още търся решения как да дигам мощността и да не си счупя горелката
bobi, в чугунен котел няма достатъчно място за подобрения. Хората слагат отворите за вторичен въздух най-малко на средата на пламъка или под върха му. При теб това се пада най-близко след отвора на вермикулита към скарата за въглища, която охлажда.
При котлите с тази конструкция следва "калпака на Кузнецов" и след него е охлаждането на топлообменника.
Прикачен файл:
KBSH6345.png
Прикачен файл:
KWB1.png
https://youtu.be/riskK-uDxGk?t=147
Само в Грейко има достатъчно място и може да се получи още височина, като се свали горелката с няколко сантиметра.
bobi65 - специалист
6osi6, Моят вторичен въздух излиза челно от гривната пред горелката..от тази опорна точка има три теоретични възможни постановки.
1. За да има ефективно използване на този въздух да се завихря (турболизира пламъка).Това помага за пълноценно изгаряне.
2. Конструктивно да повишиш температурата в камерата до окло 900 гр. ТОГАВА химичната реакция е 30 пъти по бърза и пълноценна.. тогава дори няма нужда от вторичен въздух.
3.Подаване на вторичен въздух окло зоната на въстановяване на факела.
При мен съм изпълнил първите две условия.
Накрая качеството на горивната камера се измерва с стойностите на СО отнесени към ламбда фактора...
Колкото по ниска ламбда постигнеш при стойноси на. СО под 50 ppm толкова е по добра камерата и съответно горелката.
В момента при мен когато вляза в работна температура макс 8-10 min. СО при ламбда 1.7 ми е около 7-10 ppm... при ламбда 1.6 е около 30-40...при 1.5 минавам 100 ppm
Нормата за котли на твърдо гориво е 200 ppm.
Така че вторичният въздух е важеш много но не е панацея.
Даваш пример за. Грейко..този котел работи с Грейко горелка..Харесвам я горелката заради самопочистването но относно ефективноста ще кажа само че за да докараш стойности под 200 на СО и трябва ламбда 2.3-2.5
Като резултат примерно при 10 kw мощност ще имаш около 8 кубика в повече горещи газове през комина..
6osi6 - майстор
bobi65 написа:
Нормата за котли на твърдо гориво е 200 ppm.
bobi, провери си състоянието и мястото на монтаж на датчика! Тези 200 норма, от къде ги измисли :rolleyes:
По действащия стандарт от 2012 г. за котли клас 5 нормата за CO е под 500.
.
bobi65 - специалист
Прав си. била е 500... когато рових по темата и попаднах на таблица и на статия че с въвеждането на Евро 6 в Европа от 01.01.2013 влизат и по строги изисквания за котли на твърдо гориво..
Съжалвам че не съм я записал.. но ми е останал спомена в главата

PS... порових и в " НАРЕДБА № 1 от 27.06.2005 г. за норми за допустими емисии на
вредни вещества (замърсители), изпускани в атмосферата от обекти и
дейности с неподвижни източници на емисии"

има приложение 7 към чл. 21, ал. 1
Норми за допустими емисии на вредни вещества от горивни източници с термична
мощност от 0,5 до 50 MW
там се казва норма на СО 250 mg/m3 за твърдо гориво и 170 mg/m3 за течно гориво .
за природен газ е 35 mg/m3
250 mg/m3 . преизчислено е 218 ppm тъй като молекулярната маса на един въглероден и един кислороден атом е 28.010 g/mol
Това е нашето законодателство..
Последна промяна от bobi65 на вт дек 06, 2016 11:04 am, променено общо 1 път.
Evgeniy - майстор
Не съм много сигурен в резултата, тъй като нямам дълги наблюдения за анализ, но ми се струва, че за чугуните котли истината е някъде по средата.
Въпреки по-високата Т на димните газове, ми се струва, че топли по-бавно.
Явно площта не стига за ефективно затопляне само от газовете на подобрения горивен процес. Може и да ми е малка временната горивна камера.
Ще я направя с по-голям обем и ако резултата е същия, ще търся "златната среда" - частично обличане с плочи в най възловите места
6osi6 - майстор
bobi65 написа:
порових и в " НАРЕДБА № 1 от 27.06.2005 г.
bobi, евро 6 е за коли, не за котли :yawinkle:
Наредбата е за горивни инсталации над 500 kW.
За малките котли стандартът е БДС EN 303-5:2012 и не е задължителен. Информацията струва 150 лв. на цената на 3/5 от една содна.
http://www.bds-bg.org/bg/standard/?nats ... t_id=58753
Само за теб - ето ти безплатна табличка.
Прикачен файл:
DIN0.png
DIN0.png (48.37 KиБ) Видяна 1155 пъти
За за автоматични котли клас 5 нормата е < 500 mg/Nm3. За клас 3 под 50 kW е < 3000 mg/Nm3

След 1-ви април всеки производител трябва да сложи етикет с класа на котлите. Това значи, че трябва да има и сертификат с данни за КПД.

Тема "Разход на пелети!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: