Най - вълнуващия въпрос зимно време.
6osi6 - майстор
nandrolon написа:
Като стана въпрос за КПД, гледам на моя писали кпд при номинална мощност 92.5% и кпд при минимална мощност 92.4% . Което ми се струва доста странно. Вероятно си ги пишат ей така за разкош. Но без топломер само може да си се самозалъгвам.
Няма нищо странно. Kostrzeva са проектирали новите си котли с безвъзмездно финансиране по програма за енергийна ефективност и опазване на околната среда. Те отговарят на следващата директива за Сезонна Енергийна Ефективност(CEE). Твоя сега е клас А+, когато сложиш керамика на горелката и плочите в камерата ще се доближи до клас A++.
От 1-ви април, СЕЕ - клас А+ за котли с мощност от 20 kW не може да бъде < 75%. За котли над 20 кВт не може да бъде < 77%.
Последна промяна от 6osi6 на вт дек 06, 2016 9:55 pm, променено общо 1 път.
gnt69 - майстор
andy_forresite написа:
Буферите или акумулаторите на топлина въобще нямат загуби. За мен един котел ако не може да подава малки количества топлина с висок КПД не е котел, а казан за изгаряне на фракционно гориво.
Когато една сграда има малка нужда от топлина собственика най-често не разбира за ниския КПД или дори да разбере, не го интересува. Лоша комбинация е сграда с големи топлозагуби и нискоефективен котел, който не може да стопли буфер. Не че има нужда от буфер в случая.
Буферният съд е полезен само при къща 150 квадрата, котел 40-50 киловата, бивш на въглища и много ниски топлозагуби. Тогава сметката е приятна, но това не се дължи на буфера. Той е изиграл своята роля подобно на зле лакирания автомобил, който е закаран при майстор за полиране. Полиращия оправя грешките на бояджията, стига това да е възможно. При буферните съдове се получава във всички случаи. Така че нито е редно да се издигат на пиедестал, нито трябва да се отричат. Самото положение си казва трябва ли акумулатор на топлина или не трябва.
Спорен е момента с буферите. Аз имах буфер 1000 литра и преди 20 дни го включих в системата срещу 7-800 лева. Около 600 ми струва отоплението на сезон. Каква икономия ще се реализира и кога ще се избие. Сега като гледам трябва да взема една ламбда контрол от Боби да направя оптимално горенето на една степен да пълня буфера. И какво ще излезе на финала 1000+ лв за буфер наличен което е отоплението на къщата ми за почти 2 години без буфери и т.н. :partyman:
Evgeniy - майстор
Точно това е въпроса, който и мен ме вълнува. Питах инсталатор и отговора беше 10-15% по-икономично е с ПРАВИЛЕН буфер.
Та ако има и други с току-що сложен буфер моля, да споделят.

Друга бира е повишения комфорт с буфер.
6osi6 - майстор
bobi65 написа:
с моята добавена гривна отпред постигнах подобен ефект.. и се наложи да сваля мощноста ( по икономично) защото всичко почна да изгаря :))) .. Още търся решения как да дигам мощността и да не си счупя горелката.
bobi, смени си интериора. Пламъкът трябва да има място, където да се разгърне. Притиснал си го към горелката. Направи му един голям хол, след това трапезария, кухня и коридор :yawinkle:
Ако пак е затиснат, махаш по-едно от помещенията.
Прикачен файл:
DSCF3622.JPG
DSCF3622.JPG (73.3 KиБ) Видяна 1305 пъти
bobi65 - специалист
6osi6 написа:
bobi65 написа:
с моята добавена гривна отпред постигнах подобен ефект.. и се наложи да сваля мощноста ( по икономично) защото всичко почна да изгаря :))) .. Още търся решения как да дигам мощността и да не си счупя горелката.
bobi, смени си интериора. Пламъкът трябва да има място, където да се разгърне. Притиснал си го към горелката. Направи му един голям хол, след това трапезария, кухня и коридор :yawinkle:
Ако пак е затиснат, махаш по-едно от помещенията.
Прикачен файл:
DSCF3622.JPG
6osi6 ,Благодаря за съветите.. но Аз си имам своят подход. С твоят подход ще игнорирам качествата на долната водна риза, ще влоша топлообмена на половината задна водна риза , ще отсвиря всичките Постижения на Кузнецов , А и ти казвах имал съм подобна подредба и съм стигал максимум до 90 процента КПД. Аз се боря да задържа резултата от 95 КПД и когато се появи слабост да доразвия болният проблем към оздравяване.
За сега съм решил проблема ... Изтеглих горелката с 7-8 см навън .. върнах си мощноста на 30 кв. Сложих двойна наклонена плоча там където изгоря.. пред пламъка шамотна която да издържа до 1600 ( от онези русенските) и отзад вермикулит.. да ми пази сондата и да ми трансформира с коефициент температурата в видимият за сондата обхват 1250-1300
Сега хем пламъка не лиже плочата ( само газове взимат завоя) хем температурата мога да дигам с понижаване на ламбдата и да развия на максимум възможностите на горивото.. Мисля че с теста днес напълно потвърдих онази графика която пуснах преди време за зависимоста на температурата извадена от горивото и ламбда и влажност и СО..
защото
Пуснах Горелката на 1.5 средна ламбда и тя докато стабилизира почна да тича между 1.4 до 1.6 .. температурата която преди беше 930 на сондата сега е над 1000 (1012) или над 1600 преизчислено но с уговорка че вече са две плочите и не зная каква е реалността .. .. но и СО почва да излиза от мойте представи за качествено горене ( онези 500 са за теб на въглищата ако ти харесват : , тъмен котел и сажди в комина и загуби от не окислено гориво, А за да избягаш от тези лошотии тя трябва в повече въздух и топло през комина ) ... затова ще я оставя малко под 1.6... примерно 1.55 и да не минавам 1000 градуса и СО под 50 ppm .. Мисля че това е пълният максимум който мога да извадя и да не изгори нищо...
Така летвата е вдигната високо за производителите на котлета и горелки .
ето филмчето от последните експерименти .

https://youtu.be/h8ICs2-jRkQ
Последна промяна от bobi65 на ср дек 07, 2016 11:08 pm, променено общо 3 пъти.
6osi6 - майстор
И тази плоча скоро ще се спука
bobi65 - специалист
6osi6 написа:
И тази плоча скоро ще се спука
Прозвуча гадно, даже пожелателно...
..но дано издържи..Ако се спука ще намаля малко. Температурата через ламбда. .примерно както си беше 1.6 или 1.65.. и нова сандвич плоча сега поне имам. Имам решение.. :) Важното е че моята джунгла с "червена звезда " оправдава очакванията ми :rock:
Evgeniy - майстор
Bobi,
имам наблюдение, че при хладен старт 15 минути неохотно топли керамиките и чак след това започва реално затопляне на системата. При теб така ли е? Ако има чести изключвания идва на кантар ползата от доброто изгаряне.
nandrolon - специалист
Предвид , че сега правя експерименти между старт-стоп през час или модулация на 3 kw. Прави впечатление, че когато се натовари бързо горелката , стои там и изключи, керамичните плочи акумулират доста повече топлина и котелът стои доста повече време топъл. Отколкото когато изключи от висока Т, но достигната при по- малка мощност.

Просто наблюдения....
bobi65 - специалист
[quote="Evgeniy"]Bobi,
имам наблюдение, че при хладен старт 15 минути неохотно топли керамиките и чак след това започва реално затопляне на системата. При теб така ли е? Ако има чести изключвания идва на кантар ползата от доброто изгаряне.[/quot

Верни са ти наблюденията, при мен е до 8-10 мин.. но ми е малак камерата.. Ако е по цялата дължина на котела ще е и при мен 15-20 мин. Докато керамиката не достигне 600 гр. няма химична реакция.. има непълно горене. при 700 има давт че се увеличава 3 пъти скоростта на химична реакция и процеса започва да се нормализира .. при 900 е 30 пъти по бърз процеса и се смята че камерата е влязла в работен режим... над 900 до където успее да се повиши температурата е свързано с извличане на възможната топлина от горивото и повишаване на КПД

Тема "Разход на пелети!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: