Най - вълнуващия въпрос зимно време.
kalin72 - майстор
stelibg написа:
kalin72 написа:
Аз не мога да си обясня как с намаляне на мощността на p2 горелката ще мине от p3 на p2??? Нали целта е да се достигне до около зададената температура??
Твоят горелка се държи така, заради стайният термостат. Той гаси котела. Ако намалиш зададената температура, само ще удължиш времето за затопляне на стаите, или въобще няма да се затоплят, за да изключи термостата. За настройките на P1, P2, P3 важи същото. Никога не слизаш до P1, защото работейки на P2 или P3 достигаш зададените градуси в стаята и гасиш котела по термостат.
Благодаря, точно това исках да потвърдя от наблюденията ми. Значи всякакви съвети от сорта намали това или увеличи онова са грешни, ако не се знае каква точно е отоплителната инсталация.
Kondor1 - специалист
kalin72 написа:
stelibg написа:
kalin72 написа:
Аз не мога да си обясня как с намаляне на мощността на p2 горелката ще мине от p3 на p2??? Нали целта е да се достигне до около зададената температура??
Твоят горелка се държи така, заради стайният термостат. Той гаси котела. Ако намалиш зададената температура, само ще удължиш времето за затопляне на стаите, или въобще няма да се затоплят, за да изключи термостата. За настройките на P1, P2, P3 важи същото. Никога не слизаш до P1, защото работейки на P2 или P3 достигаш зададените градуси в стаята и гасиш котела по термостат.
Благодаря, точно това исках да потвърдя от наблюденията ми. Значи всякакви съвети от сорта намали това или увеличи онова са грешни, ако не се знае каква точно е отоплителната инсталация.
Мисля, че за проба може да изключиш термостата за няколко часа и да видиш ще стигне ли P1 (евентуално и suspend) или ще се върти все около P3=>P2=>P3.
LazarGanev - "Велик майстор"
Няма логика да слиза на Р1. ако не изключат някои радиатори - от термоглави или ръчно. Горелката си намира едно равновесно положение в зависимост от радиаторната мощност и си бичи така 24 часа
kalin72 - майстор
LazarGanev написа:
Няма логика да слиза на Р1. ако не изключат някои радиатори - от термоглави или ръчно. Горелката си намира едно равновесно положение в зависимост от радиаторната мощност и си бичи така 24 часа
Смятам, че това е естественото положение на нещата :) Тоест, да не търся под вола теле...и работата на p1 не винаги значи икономия на гориво.
stelibg - специалист
kalin72 написа:
LazarGanev написа:
Няма логика да слиза на Р1. ако не изключат някои радиатори - от термоглави или ръчно. Горелката си намира едно равновесно положение в зависимост от радиаторната мощност и си бичи така 24 часа
Смятам, че това е естественото положение на нещата :) Тоест, да не търся под вола теле...и работата на p1 не винаги значи икономия на гориво.
А може и да значи икономия на гориво, ако:
Времето в престой на котела в угасено състояние е такова, че за запалването му, темперирането отново на комина и котела, на стаите се хаби повече гориво, отколкото ако си "бръмчи" на P1.

Пример - ако си достигнал 22° и термостата угаси котела, и след половин час пак набутваш килограм пелети за разпалване, досгряване на водата, на комина и на стаите, може да се окаже, че ти за този половин час минавайки на P1, после малко на P2 си изгорил 700 грама пелети.
"Зорлем" си правите горелките ON/OF
andy_forresite - майстор
Извинявайте че ви цапам темата. По мои наблюдения в истинска зима като сега не трябва да се търси гасене на горелката, а настройки с които хем е топло, хем не "прегрява" до изключване.
Ефект/икономия чрез почивки би могъл да се намери в по-меко време - през октомври, ноември ... края на февруари и март.
Ако бях с такава горелка бих си направил три типа настройки - от 10 до 0°; от 0 до -5 и под -5. Зареждам/сменям през РС-то и ... това бих правил.
Щото изолация може да имам 2-3 ката, но -15 си е минус петнадесет. Колко да е дълга паузата ...
batkotony - специалист
kalin72 написа:
Някой можел и да ми изпрати файловете за мониторинг-а на горелката? Имам само едно exe, което май не е достатъчно :)
Като опитам да ида на Settings излиза съобщение за грешка - Error receiving config data: Reply Length error

Благодаря :)
И аз съм "изтеглил" късата клечка май-при мен излиза същото съобщение и се държи по абсолютно същия начин...В допълнение на няколко часа програмата влиза в таймаут и ако не я видя навреме да я рестартирам става тотално омазване и нищо не може да се разбере нито от режими на работа,нито от разход... :rolleyes:
Продължава ли да е пълно табу ъпдейта на софтуера или има някакво раздвижване?Доста неясно е описано в инструкциите,а и диалозите между различните потребители не водят до еднозначно решение на този казус.То е ясно,че ще се "гушим" така ,но би било хубаво,ако при всички горелки може да се ползват пълните възможности но програмата...
Ако ли пък не-поне някакъв пач,който да премахне тези досадни таймаути,които в голяма степен съсипват мониторинга...
Miro4774 - специалист
И при мен никога не съм я виждал на п1 Затова смятам, че порциите на пелетите трябва да се гласят по следния начин. Да не падат изгорели пелети системата да е с отворени термо глави и да се остави да работи докато не достигне съспен на 70 градуса. За да може мощността и да е толкова голяма, че когато някой радиатор се отвори да работи за кратко на п2 и после пак да слезне на п1. В моя случей беше така, че работеше на п3 защото всичко отиваше през комина дори и лятото да я пуснеш пак работи на 3 скорост и за кратко на п2. Сега още не съм я пробвал само по термо глави след намаляването на тем. на изгорелите газове. Така няма да влияе дали си с изолация или не си. Друг е въпроса вече с изолацията ако при тем. на радиаторите ти е 70 градуса а нас ни е студено.
filmatoplo - майстор
Цифрата на степен няма значение ,от порциите зависи и от топлозагуби те .В повечето случаи топлозагубите са около 7-8 киловата ,сами си решете как ще определите подаването на дозите така че горелката да работи в този мощностен диапазон на степен 1 и 2 .Тази мощност е условна .
Miro4774 - специалист
filmatoplo написа:
Цифрата на степен няма значение ,от порциите зависи и от топлозагуби те .В повечето случаи топлозагубите са около 7-8 киловата ,сами си решете как ще определите подаването на дозите така че горелката да работи в този мощностен диапазон на степен 1 и 2 .Тази мощност е условна .
Аз лятото си направих експеримент да запаля горелката. След 3 час работа с отворени термо глави държеше 68 градуса. Тогава имах 0 топло загуба на къщата. За да ни е топло в определен момент от времето на вън трябва горелката да работи на п1 която минимална мощност след което някой радиатор отвори и пусне студена вода да включи п2 и след п1. За да покрие топло загубите при студено време. Това е като климатик достига една температура и намалява мощността си. Но мисля, че вие го знаете.

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: