Най - вълнуващия въпрос зимно време.
filmatoplo - майстор
Има малко разлика в названието сервиз, има сервизни техници на които производителя плаща, тоест те са техни служители, и такива които само монтират продуктите и се нагърбват да са и сервиз. Мисля си че първото е по правилно въпрос на организация.
vrangelov - специалист
geniya написа:
...
+1



LazarGanev написа:
Виж сега Тонкобонбонко, фирмата, която си избрал е достатъчно сериозна, компетентна и отговорна, а всички такива фирми в този бранш за меко казано доста заети по това време на годината. Няма как да се наемат нови специалисти, защото както казах сега всички кадърни са натоварени максимално, а предполагам, че не си съгласен да хванат някой безделник от улицата и да ти го пратят да ти връзва котела! Няма да коментирам колко ти самия си сериозен и отговорен, щом си се сетил да купуваш котел в средата на ноември :) . Затова ти препоръчвам да си седиш на Д-то и да си изчакаш реда, за да избегнеш бъдещи проблеми. Препоръчвам ти да поддържаш добри отношения с инсталатора(сервиза), защото само от него зависи дали да реагира веднага, често дори и в извънработно време, до късни доби за да отстрани проблема или да си спазва закона, който го задължава да ти отстрани гаранционния проблем в срок от 1 месец :wink:
Ако си купя котел и някой дистрибутор ми говори по този начин, веднага нарязвам и давам котела за скрап, и си намирам друга марка с друг дистрибутор, щот` ако го продам за втора употреба, ще `земе някой дистрибутор да си помисли, че е много велик.

filmatoplo написа:
...
Прав си, но това, че ти си гледаш съвестно работата, не значи, че и всички други са като теб.



Поздрави!
brat4eda_81 - специалист
vrangelov написа:
geniya написа:
...
+1



LazarGanev написа:
Виж сега Тонкобонбонко, фирмата, която си избрал е достатъчно сериозна, компетентна и отговорна, а всички такива фирми в този бранш за меко казано доста заети по това време на годината. Няма как да се наемат нови специалисти, защото както казах сега всички кадърни са натоварени максимално, а предполагам, че не си съгласен да хванат някой безделник от улицата и да ти го пратят да ти връзва котела! Няма да коментирам колко ти самия си сериозен и отговорен, щом си се сетил да купуваш котел в средата на ноември :) . Затова ти препоръчвам да си седиш на Д-то и да си изчакаш реда, за да избегнеш бъдещи проблеми. Препоръчвам ти да поддържаш добри отношения с инсталатора(сервиза), защото само от него зависи дали да реагира веднага, често дори и в извънработно време, до късни доби за да отстрани проблема или да си спазва закона, който го задължава да ти отстрани гаранционния проблем в срок от 1 месец :wink:
Ако си купя котел и някой дистрибутор ми говори по този начин, веднага нарязвам и давам котела за скрап, и си намирам друга марка с друг дистрибутор, щот` ако го продам за втора употреба, ще `земе някой дистрибутор да си помисли, че е много велик.

filmatoplo написа:
...
Прав си, но това, че ти си гледаш съвестно работата, не значи, че и всички други са като теб.



Поздрави!
това се опитвам да обясня и аз ,ние тук не се познаваме всички ,но вие като вещи в областта помагате на много хора със съвети и защитавате достойно името на дадена фирма, но други да акат отгоре на труда ви и стоката на производителя си е направо подигравка от което страда и самия потребител!!!
achmonek - специалист
Пак започнахте, ей! Истина е, че в края на ноември е късно да се прави инсталация. Нали знаете приказката за кучето дето през зимата викало, че на лято ще си построи къща. Истина е и, че клиента си решава кога какво да си купува, ако ще и през февруари ще си го купи. Всяко нещо си е за сметка на друго. Далече по леко ще се мине ако се подходи "отдалеко за да е леко". Не е казано, че ако си вземеш котел или горелка от дадена фирма, точно техен дистрибутор трябва да ги свърже. Дистрибуторът е "връзката" между производител и клиент, и не означава, че гаранцията няма да важи. Пример с мен: Котелът и горелката си ги взех още пролетта. Дистрибуторът в моят град каза, че не се наема да свърже котела (тоест не разбира толкова). Свърза ми го друг наш колега съфорумец (няма да казвам кой, не е за лошо но просто ей така). Всичко ОК, но след два дена видях, че тече леко. Обадих се на дистрибутора в нашия град. Човекът отреагира моментално, на другият ден заварчик със единият от собствениците бяха в къщи. Завариха котела. Още като си тръгнаха просълзи пак. На другият ден пак в къщи. Е ............ не се получи заварката. Получих чисто нов котел замяна и то чисто пелетният, така пожелах и уважиха искането ми, въпреки че първият беше комбиниран (пелетният още не беше влязъл в производство). Гаранционната ми карта още не е попълнена ако става дума. Хората отговориха светкавично, благодаря. Така беше според мен защото времето бе такова - първата седмица на септември. Ако беше сега - надали щеше да е така. Но......както казах, никой не може да задължи човек какво и кога да си го купува. Едното за сметка на другото. Всеки сам избира. Лека вечер от мен и не се "хапете". Тук сме да си помагаме - не да "възмъжаваме". За второто отдавна е късно! :yawinkle:
DimitarD - специалист
brat4eda_81,
Съжалявам че написах думи по твой адрес без дори да те познавам. Да, бях груб с теб. Надявам се да приемеш извиненията ми. Да ти кажа честно, мненията ти ми липсват и искрено се забавлявам като пишеш/обясняваш случки...
Между другото думата "тестдрайф" не ми излиза от главата :)

achmonek,
Предполагам тонкобонбонко е наясно че най-добре е да се сдобие с котел и горелка през късната пролет - лято. Може би е нямал възможност или е имал но е избрал да закупи точно от тази фирма и то през месец ноември, варианти много.
Някой присъствал ли е на разговора между тонкобонбонко и фирмата? Кога е платил, как е платил, платил ли е изобщо монтажа? На лизинг ли е ги е закупил? Има много обстоятелства който не се ясни, а ако има такива те са само от гледната точка на тонкобонбонко.
LazarGanev - "Велик майстор"
geniya написа:
Лазаре, направо ме уби с тези твои разсъждения.Какво значи бил несериозен, а?Като му взеха парите беше сериозен!!!Сега е имал пари и възможности, сега е поръчал.Като са му взели парите са поели и отговорността, като нямат капацитет да правят n-брой монтажи да не му взимат парите.Българска работа е това :vom: Щом ги защитаваш в тази ситуация, ме навежда мисълта че и ти си така...
Къде съм писал, че е несериозен? Писах, че няма да коментирам :) . Като се дават пари обикновено се уговарят условията, но како ида е. Да ти кажа за един случай от моята практика - предната вечер (четвъртък) ме викат на оглед - бях там към 20часа вечерта. Човека ме пита за цената на котел + горелка, казвам му я и той ме пита дали имам в наличност - потвърдих. Човека каза, че в понеделник тръгва в чужбина и иска да остави жена си на топло. Кой понеделник - ами след 3 дни :shock: ! Няма инсталация, радиатори, комин, нищо! Обясних му, че не можем да му направим инсталацията толкова бързо, понеже графикът е пълен. Той каза, че има вътрешни тела от климатици и ще извика шурито да ги навържат в събота и неделя, аз само да занеса котела. Днес е събота, цял ден купуваха материали и не бяха почнали. Утре (недяля) сабалям му нося котела и ако го свържат, вечерта ще отида да му го пусна :wink:
n.ganev - майстор
И Ти ли Бруте :cool: ?
Айде, януари ще споделим несгоди на по пълна качулка :lol: :partyman: .
n_stankov - помощник
Привет на всички!

Следя форума редовно и благодарение на него (и на безценната помощ на Лазар Ганев) взех информирано решение за закупуване на пелетен котел с горелка (Expert 30 и RB 30). Досега не съм публикувал нищо тук, но дойде време и аз да споделя неволите си. Виждам, че напоследък се обсъжда темата за дистрибутори, поддръжка, сервиз и т.н., така че моята публикация е тъкмо навреме. Надявам се и аз да бъда полезен на потенциалните клиенти на пелетни съоръжения при избора си! Нека сами да преценят дали ГРЕЙКО наистина са велики и колко големи експерти са НЯКОИ техни дидтрибутори.
За да Ви запозная с моята сага, ще публикувам мейлите, които си разменяме с ГРЕЙКО вече два месеца:



АЗ:

Уважаеми Дами/Господа,
Убеден съм, че зад бързото популяризиране на Вашите продукти и все по-доброто реноме, с което те се припознават от пазара, стои екип от предприемчиви и амбициозни хора, за които отзивите на клиентите са също толкова важни, колкото и броя на направените продажби. Затова реших и аз да подам своя feedback, като споделя с Вас впечатленията си от моите придобивки. За жалост, очакванията ми за качество и добро обслужване се разминаха с реалността. Не мисля, че изискванията ми са завишени, но ще оставя Вие да прецените това, след като се запознаете с моето "приключение" от покупката на продуктите до пускането им в експлоатация:

Фаза първа: „Човекът взе парите и каза ЩЕ ВИДИМ“
През зимата на 2014-15г. у мен се зароди идеята да изградя локална отоплителна инсталация за семейната вила, като за гориво се използват пелети. След проучване на пазара за котли и горелки, изборът ми се спря на предлаганите от Вас продукти - котел Greyko Expert и горелка Greyko RB. Видях в интернет сайта Ви кои са фирмите-дистрибутори за моя регион и на случаен принцип избрах една от тях. Оказа се, че избраната от мен фирма няма офис (или шоу-рум), но любезно ми предложиха да се срещнем на "удобно за мен място".
"И как точно ще ми покажат/демонстрират работата на котела и горелката?" се запитах аз - та те дори не можеха да ми ги покажат на живо. Но понеже признатите експерти в интернет форумите ме убедиха, че няма да сбъркам, ако се спра на Грейко, аз реших да направя покупката насляпо и да рискувам. Още на следващия ден, след като получих офертата/проформата от въпросният дистрибутор, направих плащането по банков път (според искането на продавача) и . . . любезното му отношение приключи дотам. Вече не му беше приятно да комуникираме относно нашата "сделка" и най-вече темите свързани с логистиката и организацията на доставката. И разбрах защо - ами дистрибуторът всъщност не е дистрибутор, а посредник. Той просто се свързва с производителя (т.е. с Вас) и прави поръчка за доставка до адрес даден му от клиента (т.е. от мен). Той въобще не се интересува от това с какъв автомобил ще се превозят съоръженията, кой ще ги разтовари, как и кой ще ги пренесе до котелното (или до помещението за временен склад) и т.н. Вероятно и поръчката за куриер е направена от Вас, а не от него. С други думи, Вие споделяте печалбата си с човек, който не си е мръднал пръста за да презентира и рекламира съоръженията, нито пък се ангажира с организацията и изършването на доставката. И до ден днешен се опитвам да си представя как подобно нещо може да се случи на американския или немския пазар (които са ни винаги за пример) - просто си представям картинка, на която дистрибуторът стои с ръце в джобовете, а клиента и производителя с котел и горелка на гръб изпъват жили и пълзят към котелното.
Всъщност, като се замисля, то точно така си беше – като разбрах, че всъщност стоката ще ми бъде доставена по куриер, аз се свързах с Вас, за да помоля да заявите куриер с автомобил с падаща платформа и палетна количка, така че стоката да се пренесе до близкия до портата гараж, където да остане временно докато се изгради разводката на инсталацията и котелното. И къде в тази организация е дистрибуторът?
Впоследствие, когато котела (само 280 кг.) беше преместен от гаража до котелното къде беше дистрибуторът? Пак работата я свършиха други хора – тези, които всъщност нямат отношение по продажбата и вземането на процент от печалбата.

Фаза втора: „Тате каза, че ще ми купи колело (ще пусне котела), ама друг път.“
След като инсталацията/разводката беше готова и дойде време да се пуснат котела и горелката, се свързах отново с „дистрибутора“, за да уточним удобна за двете страни дата. Още преди края на първото ми изречение, с тон по-подхождащ на майка, която се кара на детето си, отсреща ме заля следната канонада от думи (цитирам по памет): „.….ама какво Ви казах аз – да ми се обадите по-рано! Всички звъните през октомври и искате нещата да станат за вчера. От април досега съм продал повече от 50 котела и горелки и не мога да обслужа всички. Да се бяхте обадили в началото на лятото или поне през август – сега ми е страшно натоварено! Звъннете ми след 10 дни! Тогава евентуално ще можем да обсъждаме някакви дати и то за няколко седмици напред“. И … затвори. Е какъв е този дистрибутор? Освен него, други експерти/служители няма ли тази фирма? Явно НЕ – той е човекът-оркестър. Защо да дава заплата на някого, като може той да „лапне“ всичко?! А пък клиентите нали затова са клиенти - да чакат, да се молят и да бъдат мачкани – "да видят те къде са те, къде съм аз"!
Сега му било много натоварено, ама „га яде кифтетата не рива“ нали?
Първо, въобще не държах пуска да се случи веднага или „за вчера“ и второ, как да му се обадя през юли или август, при положение, че нямах готова инсталация?! Това обаче не попречи на „любезния специалист“ да ме нахока без дори да ме е изслушал докрай. В крайна сметка, стиснах зъби, запазих самообладание и . . . му позвъних след 10 дена. Този път „великият Гетсби“ беше по-разговорчив, но тонът му остави в мен впечатлението, че нещо му дължа. В крайна сметка датата за пуск беше уточнена (за след 12 дни).

Фаза трета: „Сделано в СССР или как е създаден кръжока МЛАД КОНСТРУКТОР“
На заветната дата за пуск, за първи път се срещнах очи в очи с ДИСТРИБУТОРА. Сигурно съм голям кърък, защото явно бях уцелил ден, в който са му съобщили, че жена му не му е вярна, депозитите му в КТБ са „изгорели“ а лекарите са му казали, че му остават само няколко месеца живот. Толкова неприветлив и свъсен човек рядко се вижда. Мрънкаше за всичко и всички му бяха виновни за нещо (дори и калфата, който водеше със себе си) – то пътят до обекта бил сложен, то котелното му било тясно, то холендера монтиран в задната част на котела бил много голям, то на бойлера за БГВ нямало „пробка“, за да си включи температурната сонда и т.н.
Както и да е, след като стана ясно че всичките му мрънканици са без основание, започна заветният монтаж (вариант с горелка на врата). След като беше разпробита вратата и горелката закачена за нея, се оказа че пепелникът е твърде висок и паничката на горелката опира в него, което пречи на вратата да се затвори. След няколко благословии по адрес на производителя и декларация, че това му се случва за първи път, „майсторът“ даде нареждане на калфата да резне с ъглошлайфа 2-3 см. от предната страна на пепелника. Речено сторено – пуснаха флекса и отрязаха предната страна на пепелника до средата на дръжката. Можете да си представите как изглежда сега това нещо – то си е едно недоразумение направено в IV-ти клас по трудово обучение. Не знам какво да си мисля – ако наистина се случва за първи път, защо не комуникира казуса с производителя, ами реши просто да включи в действие „българската инженерна мисъл“. Не мисля, че ако си купя фурна SIEMSNS, AEG или дори CROWN, ще трябва да резна с ъглошлайфа тавите, които идват с тях, за да може да се затвори вратата. Ако Вие се сещате за такава марка или продукт, моля да ме „светнете“ откъде е взето това „ноу-хау“!
Малко след като остана доволен от страхотната иновация, с която реши проблема със затварянето на вратата, „приветливият“ експерт срещна друго предизвикателство – при заключено положение на вратата, тя си отзяваше с 2-3 мм. от страната на заключващият механизъм тип „люлка“. Според него при местенето явно вратата е провиснала и сега не може да се затвори повече от това. Само че, котелът беше пренесен до котелното „съблечен“ – всичко, което можеше да го олекоти беше свалено (включително и вратите). И аз много добре помня когато котелът „кацна“ за първи път на портата ми, че долната врата още тогава имаше проблем със затварянето. Това ме върна в годините назад и ми припомни за всички нови собственици на москвич, жигули и лада, които след като изкарваха подобията на автомобили от магазина отиваха директно в сервиза, за да потегнат пантите на вратите, защото вече са провиснали. И отново си представих картинка като онази предишната - швабата Ханс с току-що закупеният си Opel, BMW или VW спира пред къщи и започва да налага вратата с чук, защото е провиснала, докато са превозвали автомобила от завода до местния магазин/автокъща.
Но, след като „нахрани“ Грейко, инженер Мърморко заяви - всяко зло за добро! Според него отзяването спомага за по-доброто проникване на кислород и по-доброто горене. И нещата останаха така.
Ще Ви спестя издевателствата над задния капак на котела, който след рязане два пъти с флекс и ножица за ламарина, в крайна сметка си остана неприлепнал към корпуса в едната страна. Но нали всяко зло е за добро – останаха ми в резерв два винта за закрепване.
Според мен е добре, потребителят да може да се възползва от всички екстри и опции на продукта, който е закупил. И понеже управлението на горелката разполага с комуникационен COM-порт, чрез който може да се „върже“ към персонален компютър, аз също реших да се възползвам от тази опция. Софтуерът предлаган от НАТУРЕЛА е достатъчно семпъл и интерактивен, така че с лекота всеки средностатистически потребител би могъл да следи (при желание и с отдалечен достъп) работата на горелката във всеки един момент, както и да разполага със статистика за промяната на режимите и разхода ù. За тази цел, предварително подготвих необходимия хардуеър (лаптоп с порт RS-232 и необходимия за връзка кабел) и преди монтажника да затвори капака на горелката, го помолих да включи единият конектор на кабела към COM порта на горелката. Той ме изгледа така, сякаш му обяснявам квантова физика на суахили. Всъщност, той въобще не беше чувал за тази опция и отказа да ми съдейства преди да съм получил разрешение от производителя (т.е. от Вас). В крайна сметка любопитството му надделя и позволи да направим връзката. Чудесно! Всичко тръгна от раз, НО, ако и тук нямаше предизвикателство, какъв монтаж и пуск щеше да е това. Оказа се, че COM порта на горелката е на 3 см. под капака и при свързан кабел е невъзможно капака на горелката да се затвори. Т.е., ако някой потребител реши да се възползва от тази екстра, то това е възможно само при отстранен капак. Е няма такъв юзър, който да е ОК с такова решение. Аз също. При това положение, използването на една от екстрите, които наклониха везните при изборът ми на горелка, меко казано е под въпрос. И пак пред очите ми изплува „онази“ картинка – Ханс, който вече е оправил провисналата врата на новото си BMW и го подкарва с отворен заден капак и срязан ауспух, защото иначе не може да използва перата на волана за да сменя предавките.
А след още няколко минути изплува и друга картинка – Себастиан Фетел се тътри последен с ферарито си по Нюрбургринг, защото софтуерът на бордовия комютър ограничава скоростта на болида до 80 км/ч.
Точно такава аналогия може да се направи и с управлението на НАТУРЕЛА и Greyko RB – софтуерът толкова е „спънал“ горелката, че последната версия на IVG сравнена с моята „последна дума на техниката“ е като совалка до витлов самолет. Не знам дали има по-нов фърмуеър, но с този в момента горелката „връзва“ ръцете на потребителя и го ограничава в рамки и концепции на работа, които не са универсални и не могат да се прилагат ефективно при всички обекти. Много се надявам НАТУРЕЛА да са отворени за подобрения в софтуеъра в посока увеличаване броя на режимите на работа и съответно опциите за къстамизация на настройките. Дано да е така!
Някъде из форумите бях чел, че котел Greyko Expert е копиран от Herz. Е, не е лоша изработката, но е далече от Herz. То и Bosh (който е и по-евтин) изглежда по-добре, а и не съм чул някой от собствениците на немеца да са рязали капака, или пепелника и да са получили котела от завода с провиснала врата.

В края на краищата, след като топлото „бавно и тържествено потече по тръбите“, незнайно защо трябваше да дам 150лв. за „удоволствието“ да слушам кое и как не е направено и да бъда подвикван и критикуван за неща, които не зависят от мен. Никъде в проформата/офертата за съоръженията такива суми (за пуск и монтаж) не бяха упоменати. И питам отново: Е какъв е този дистрибутор дето няма стоката на склад, няма магазин, няма шоу-рум, няма работници/служители, не отговаря за доставка и за пренос, но взема пари за монтаж, които не е обявил в офертата си? Че то така и аз мога да стана дистрибутор – за монтажа ще плащам на някого (поне за трима по-добри от г-н Мърморко се сещам) и просто ще Ви се обаждам, за да заявите куриер, по който да изпратите съоръженията.

А сега „присъдата“ (крайната ми оценка като потребител):
За качество и дизайн на продуктите: С пояснението, че ако дистрибуторът е прав и вината за упоменатите по-горе проблеми по котела (с пепелника и вратата) и горелката (с COM-порта) са по вина на Грейко, поставям оценка 5 по десетобалната система и малко над 3 по шестобалната
За обслужване: Най-адекватната оценка вероятно е най-ниската, но заради доброто отношение на калфата и затова, че все пак съоръженията заработиха, поставям оценка 3 по десетобалната система и 2+ по шестобалната

Както написах в началото, вярвам че за Вас е важно клиентите да са доволни и ще се радвам, ако не ме опровергаете! Дано съпругата ми, която ми каза, че вероятно на Грейко „не им пука“ остане изненадана!
По разбираеми причини не съм упоменал името на фирмата-дистрибутор, защото в случай на нужда от сервиз, ще ми се стъжни живота, ако моята „рецензия“ стане и негово достояние. Като изтече гаранцията, ще съм свободен да цитирам и имена.

ГРЕЙКО:
Здравейте,
благодарим за подробното писмо.
Основната ни цел е клиентите да са доволни и изпълняваме всички изисквания към нас - нестандартна дължина на шнека, вратата на котела да се отваря в желана посока, доставка на съоръженията в удобно време и място и т.н.
Във Вашият случай, какво желаете да направим?
Оставаме на разположение за допълнителна информация.
Поздрави!


АЗ:
Привет отново!
Мисля, че за никого не е тайна какво може да очаква един потребител, когато има проблеми причиняващи му дискомфорт при експлоатацията, управлението и обслужването на съоръженията? И аз като един средностатистически клиент очаквам същото - да предложите решение и ако то устройва двете страни, да бъде реализирано (дори с по-сериозно съдействие от моя страна).
От действията на дистрибутора стана ясно, че той няма капацитет и не е в състояние да ги отстрани, така че . . . вероятно ще трябва да се намери друг начин.
Както споменах в предходния си „труд“, съществените проблеми са свързани с:
1. Отзяване на долната врата на котела при затворено/заключено положение
2. Провисване на долната врата (за нея е закрепена горелката)
3. Пепелникът – с оригиналните си размери пречи на затварянето на вратата, защото чашката/купата на горелката опира в него
4. Технологично недомислие при позиционирането на комуникационния порт (COM порта) върху модула за управление (или неподходящо позициониран модул за управление в кутията на горелката)
5. Несъвършенства в управлението и/или липса на опции за настройки, които за конкретната инсталация биха подобрили КПД на инсталацията като цяло
Проблемът по т.1 почти го отстраних – забелязах, че болтът, с който се регулира позицията на „люлката“ е твърде къс и при крайно завито положение заключващият механизъм стои изнесе напред. Това води до отзяване на вратата, дори когато дръжката ù е в крайно долно положение. Затова, замених оригиналния болт с малко по-дълъг такъв (със същите параметри на резбата) и го завих докрай. Така заключването става по-навътре и отзяването вече го няма. За жалост, при изглед отгоре, се вижда, че долната врата все още не е прилепнала плътно, както горната например.
Очаквам да предложите решение за пълното отстраняване на проблема – много е вероятно решението да „дойде“ самò при отстраняване на проблема от т.2.
Проблемът по т.2 е по-сериозен за мен – за да се затвори вратата, е необходимо значително усилие, с което тя да се повдигне и да се притвори до положение, в което кобилицата на ръкохватката да е в състояние да „захапе“ заключващата люлка. По всяка вероятност причината за провисването е в пантите, но дали е така и дали могат да бъдат подменени ще кажете Вие.
Проблемът по т.3 е най-интересен (но не маловажен) – така и не разбрах, защо се наложи промяната на оригиналните размери на пепелника (изрязване на предната страна до средата), вследствие на което дръжката почти липсва, а капацитетът му (който и без друго не е голям), сега е почти наполовина? Както написах в предишното си писмо, дистрибуторът заяви пред мен, че се сблъсква за първи път с подобен проблем, при условие, че само през тази есен е пуснал в експлоатация над 50 съоръжения произведени от Вас. Ако досега той не се е сблъсквал с подобен казус, тогава каква е причината при моят котел нещата да не се получават?
Неудобството от т.4 ще го разреша, като използвам нестандартен конектор/накрайник на кабела осигуряващ връзката между компютъра и модулът за управление. Това обаче, не пречи да разрешите проблема кардинално за горелките, които ще произведете в бъдеще.
Казусите по т.5 не са малко и е много вероятно за тях да сте „сезирани“ и от други потребители. Ако е така, и ако Вие съвместно с НАТУРЕЛА сте изработили подобрен фърмуеър, в който пълните възможности на RB30 вече са „отключени“, то тогава решението е въпрос на update. Дали обаче е така, ще кажете Вие.
Опциите и възможностите за управление, които според мен липсват в настоящото управление на горелката са:
5.1. Липсва избор на ден/дни за работа по таймер;
5.2. Интервалите за работа са ограничени до 3 (добре е да има поне 4, а защо не 6);
5.3. Липсва опция за работа на постоянна степен (без модулация);
5.4. С настоящия фърмуеър не е възможно да се зададе режим на работа по диференциална разлика (ΔT ) – да се зададе целева температура на котела, като при нужда от загряване на водата в бойлера, тя да се промени автоматично с предварително зададена диференциална разлика ΔT спрямо температурата на бойлера. Например, ако се зададе 55*С целева температура на бойлера, температурата която да отдава котела да бъде 70*С и при достигане температура от 55*С на бойлера, температурата на котела да се свали до зададената му 45*С.
Вярвам, че „за всяка болка има билка“ и оставам с надежда, че Вие можете да предложите решения.

ГРЕЙКО:
Здравейте,
извинявайте за закъснелият отговор, но имаме много работа.
Какво решение на проблемите очаквате от нас, след като дистрибутора /който не споменавате/ е развалил готов продукт? Относно препоръките, които давате Ви благодарим, но такова е решението на конструктора.
Очаквам конкретно да посочите, какво точно предложение очаквате от нас, за да премахнем дискомфорта. Като начало можете да посочите номера на котела, за да видим в производствения лист, кой отговаря за направата на изделието /конкретно пепелника/.
Оставаме на разположение за допълнителни уточнения.
Поздрави


АЗ:
Здравейте!
С удоволствие ще Ви предоставя серийните номера на котела и горелката, но може би преди това е добре да се реши въпросът с гаранционното обслужване, като се делегират съответните отговорности и бенефити на някоя от другите дистрибуторски фирми за моя регион. Как ще стане това и дали въобще е възможно, ще кажете Вие.
Имам опасения, че ако това не бъде направено, критиките/санкциите които бихте отправили/предприели към „моя дистрибутор“ по-скоро ще влошат отколкото да подобрят отношението му към мен. По Вашите думи той „е развалил готов продукт“ и се съмнявам, че ще има сили и капацитет да го приведе отново в задоволителна за мен форма.
Наясно съм, че без да знаете за кой регион и за кой точно дистрибутор става въпрос, е трудно да предприемете действия по казуса, но за мен е достатъчно да получа Вашата гаранция, че това ще бъде направено (ако е възможно).

ГРЕЙКО:
Здравейте,
съгласно договорните ни отношения с дистрибуторите, няма как да се прехвърли отговорността за дадено съоръжение на друг, т.к. всеки дистрибутор получава съответната ТО за да обслужва гаранционно съоръженията.
Поздрави


АЗ:
Здравейте!
Няколко пъти прочетох написаното от Вас, за да съм сигурен, че не сънувам.
Не знам за Вас, но за мен е меко казано СТРАННО, че Вие се примирявате с това, че Ваш представител съсипва продуктите (според Вашите думи той е "развалил готов продукт") и реагирате на моята рекламация с "вдигане на рамене".
За мен е меко казано СТРАННО, че очаквате аз да Ви предлагам решения за отстраняването на дефектите и за корекция във взаимоотношенията с дистрибуторите.
Ако за Вас решенията изискват квалификация по висша математика или квантова физика, то за мен те са една проста аритметика. Ако всеки дистрибутор взема ТО за продажба и обслужване, то тогава броят ТО е равен на броя продажби. Ако дистрибутор Х е получил ТО затова, че ми е продал котел и горелка, то тогава решенията са най-малко две:
а.) Вариант 1 - при следваща продажба на дистрибутор Х, няма да му давате ТО с уговорката, че го освобождавате от гаранционното обслужване на моите съоръжения. Съответно на дистрибутор, който се съгласи да поеме моите съоръжения, изплащате ТО, която спестявате от последната продажба на дистрибутор Х;
б.) Вариант 2 - като уважаваща себе си и реномето си фирма, поемате цялата отговорност (вкл. и финансова) и "делегирате" отговорностите по поддръжка на моите съоръжения на друг дистрибутор.
Надеждата и оптимизмът, че ще откликнете на моята рекламация по американски/европейски, вече умират. И в крайна сметка, жена ми ще се окаже права, когато ми заяви, че "на Грейко не им пука" и че всички мои усилия да решавам проблемите с добро (без намеса на КЗП) са безсмислени.
Едва сега разбирам, че МНОООГО съм Ви надценил - за месец време не само, че не са решени проблемите с провисването на вратата и с пепелника, ами дори нямате предложение и концепция как това да се случи. Ако отново ще ми предлагате да се обърна към дистрибутора си, ще Ви напомня, че ТОЙ НЕ МОЖА ДА ОПРАВИ ПРОВИСВАНЕТО НА ВРАТАТА и самият ТОЙ НАРЯЗА ПЕПЕЛНИКА И ЗАДНИЯ КАПАК НА КОТЕЛА. Според него е ОК вратата да отзява с 4-5 мм. и при затворено/заключено положение да се вижда как горят пелетите. Той беше този, който ми каза, че турбулаторите са "грешни пари" и няма почти никаква полза от тях и ме разубеди да Ви дам още 700 лв.
Ако все още Ви трябва серийният номер на котела, ще Ви кажа, че единствено на гаранционната карта на горелката е записан сериен номер. На гаранционната карта на котела (попълнена от същия ДИСТРИБУТОР) такъв липсва и не знам къде мога да го открия. На гаранционните карти липсва и печат.

На този мейл все още нямам отговор (вече 10-ти ден), но ако има развитие, ще публикувам отново.
шоп - майстор
n_stankov, добре дошъл във форума. С интерес прочетох сагата Ви!

Като преведохте парите по банков път не сключихте ли договор с подробни клаузи относно срокове, доставка условия за монтажа и т.н. Как дадохте да кажем 4000 лв и не сте уточнили тези неща. Ако имате договор с точни срокове няма как да имате Вие проблеми, ами ответната страна би трябвало да има такива по законен ред- норатиална покана, КЗП и искова молба до компетентният териториален съд.

С тези размеменени писма, историята ми прилича малко да детска игра и протакане във времето.

Когато Ви монтираха котела подписахте ли протокол за приемане на обекта? Изразихте ли в този протокол писмено проблемите за рязаният пепелник и неплътната врата? Ако не сте написали това се съмнявам как ще докажете кой е направил интервенцията:-(

П.П тезата на монтажника, че през процепа ще си гледате горенето и ще влиза още вуздух ме изкефи...

Успехи и дано всичко се реши по лесният и бръз начин!
VLADO66 - майстор
И на мен ми направи впечатление един Софийски дистрибутор само с мобилен телефон.

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: