• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 17
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
1115 - специалист
Ама това, че контактува с стената на бойлера не ми се вижда проблем.
Какво като загрява итенекията. Освен това наистина контакта е малък - тръбата е гофрирана и това води до малка контактна площ.
Другото коетое, че бойлера е със стъклокерамично покритие и това вероятно води до още по-малки загуби от допира.

Сега интересно е, че около 16:00 до 16:05 тръгнах да меря пак температурата (за сега става с контактен термометър) и заблязах рязко намаляване на дебита от панела (за сега се излива от покрива в разщирителния съд).
За 1...2 минути намаля и спря. Помпата въртеше и когато я спрях се чуха балбукания от бойлера. Пуснах пак помпата и тръгна с много малък дебит, който спря след20...30 сек. Температурата на водата от панела беше 68С. След 30 мин пробвах пак - всичко работеше.
Причината вероятно беше във въздух в серпентината. От къде се взе????
Как изчезна после???
Нямаше пара или нещо от сорта.
Някой има ли идея?
lov - майстор
Май мерака за ракията ти идва в повече от колкото да мислиш разумно и рационално. Първо контакта не е линеен а е точков на всеки един прешлен от гофрето. Но в случая ако ще да е на 100% тогава вземи ми обясни как на пук на твоята теория работят бойлерите с мантел.
Та ако обичаш недей с такива бързи умозаключения относно загубите на топлина в един бойлер че някой ще вземе и да ти повярва.
Имаше тука един във форума дето започна и еднин теории относно нарушаването на ламинарния поток в гофрето и как се отразявало пагубно на топлообмена та гледай да не измислиш и ти нови закони по термозагубите в затворени системи. Аре със здраве и на здраве че на мен ми свърши почивката и трябва да си донаредя ламината.
1115 - специалист
lov написа:
Май мерака за ракията ти идва в повече от колкото да мислиш разумно и рационално. Първо контакта не е линеен а е точков на всеки един прешлен от гофрето. Но в случая ако ще да е на 100% тогава вземи ми обясни как на пук на твоята теория работят бойлерите с мантел.
Та ако обичаш недей с такива бързи умозаключения относно загубите на топлина в един бойлер че някой ще вземе и да ти повярва.
Имаше тука един във форума дето започна и еднин теории относно нарушаването на ламинарния поток в гофрето и как се отразявало пагубно на топлообмена та гледай да не измислиш и ти нови закони по термозагубите в затворени системи. Аре със здраве и на здраве че на мен ми свърши почивката и трябва да си донаредя ламината.

Ако поста е насочен към мен - аз съм на същото мнение като теб - контакта е незначителен и това, че загрява ламарината на бойлера не е проблем.
Andri01 - майстор
Sorry! Ок, съм обърнал внимание,че е гофрирана! [-(
шоп - майстор
1115 написа:
Проблема е в тъпият елипсовиден фланец. Трудно се навива през него тръбата.
Едвам от 3 ти път направих нещо подобно на серпентина.
Вчера неможах да я обезвъздъша, но днес отдолу нагоре подадох вода и станаха нещата.
Интересното е, че за 2 часа бойлера е на 40 градуса.
Това ме обнадеждава - сега е 11.53 и предполагам до 3...4 ще има доста топла вода.


П.п. - 13:30
- изходяща вода от панела - 53С
- вода в бойлера - 43С

П.п2. - 15:00
- изходяща вода от панела - 60С
- вода в бойлера - 46С

Нещо се позагуби устрема.
Дано когато изолирам бойлера да се подобрят нещата.
Вярно е, че елипсовидният фланец е последното ниво на безопастност преди експлозия на бойлера, но аз не ги харесвам тези бойлери. За соларен бойлер без нагревател старите модели са за предпочитане и много лесни за работа и монтаж на серпентина.

1115, изолирай бойлера. Имаш в момента ОГРОМНИ топлозагуби, които растат прогресивно с всеки акумулиран градус.

П.П не очаквай чудеса от турски алуминяк. Вчера и днес бяха едни от най-добрите дни за соларен добив: температура на околната среда над 30 градуса, максимална продължителност на деня, липса на облачност.
1115 - специалист
А да, това с изолирането е ясно.
Утре ще гонаправя- чаках да проведа тестовете и тогава.
Аз съм доволен от нещата.
Притеснява ме само проблема с дебита. Помпата ли прегря - грундфос 25-40?
Перкта ли нещо и се ????
Това не ми харесва определено.
lov - майстор
Пиша от таблет със почти никакъв интернет и докато качи написаното стават разминавания в постовете. Та поста ми беше към Андро.
Та да почна по ред. Шопе не подценявай турските панели с лека ръка щото някой казал нещо си за тях. Добива им е съвсем приличен и почти не остъпват на уж скъпи и реномирани модели. Че даже и не съм сигурен че отстъпват. Ама няма как да ги сравниме. Показвал съм какво се получава при мен а и друг колега.Па и ти си на ясно че малко да не е както трябва и няй скъпия няма да работи на макс.
Относно проблема с дебита и въздуха. нормалноме да се случи въздушна тапа при такава серпентина. По кривунделите все е останал по малко и в един момент се е събрал на купчина и като влезе в помпата готово. На моята имам едни S-ве от тръбата и докато я обезвъдуших първия път голям зор видях нищо че съм с тръбна серпентина. Не ми отговори къде тие датчика на бойлера но при проблем с въздух в помпата и намален дебит е нормално да се получи такава температурна разлика.
За утре прогнозата е почти същата и ще ти стискаме палци да я обезвъздушиш и подкараш нормално.
1115 - специалист
lov написа:
Пиша от таблет със почти никакъв интернет и докато качи написаното стават разминавания в постовете. Та поста ми беше към Андро.
Та да почна по ред. Шопе не подценявай турските панели с лека ръка щото някой казал нещо си за тях. Добива им е съвсем приличен и почти не остъпват на уж скъпи и реномирани модели. Че даже и не съм сигурен че отстъпват. Ама няма как да ги сравниме. Показвал съм какво се получава при мен а и друг колега.Па и ти си на ясно че малко да не е както трябва и няй скъпия няма да работи на макс.
Относно проблема с дебита и въздуха. нормалноме да се случи въздушна тапа при такава серпентина. По кривунделите все е останал по малко и в един момент се е събрал на купчина и като влезе в помпата готово. На моята имам едни S-ве от тръбата и докато я обезвъдуших първия път голям зор видях нищо че съм с тръбна серпентина. Не ми отговори къде тие датчика на бойлера но при проблем с въздух в помпата и намален дебит е нормално да се получи такава температурна разлика.
За утре прогнозата е почти същата и ще ти стискаме палци да я обезвъздушиш и подкараш нормално.
Датчици още няма - ътре ще ги слагам, а измерванията ги правя с контактен термометър и за това не са много точни.
Мисля да сложа 3 датчика:
- на изхода на комектора.
- на бойлера на около 10см преди най-високата точка.
- на изхода на серпентината.
lov - майстор
За каво са ти три. За да работи ти трябват 2 пък ако искаш и трети смо да се кефиш става но при най малката консумация ще дава лъжливи показания. А и аз от начало не рабрах че нямаш ДТ затова са ти и тези грешни представи за работата на системата. Накачи управлението и тогава ще видиш коренната разлика в добива.
Evgeniy - майстор
При положение, че сам ще си прави логиката, третия датчик може да е полезен.
При мен служи за защита от прегряване и от него се вземат показания при дозагряване с ел. нагревател.
Аз съм му задал в 5:00 ако е под 45 градуса да се включи за 1 час или докато достигне 48, че да е нормално за сутрешен душ. Много е удобно, забравяш откъде се включва бойлера.
Освен това при инцидентни загрявания може да му зададеш до колко градуса да стопли в зависимост от нуждата и не го дебнеш кога да го изключваш.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 17

Тема "Възможно най-евтината соларна система за топла вода" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: