• 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 169
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Бе има едно чугунено нещо на сгода, не е Виадрус, ама ма тегли.....пък няма ко да го прая-за барбекю само не заслужава да са похабява.
andro440 - майстор
АКО Е КОТЕЛ ЧУГУНКА -И С ВОДНА РУБАШКА ,ПОНЕ 50 КИЛОВАТА ,,ДАВАЙ ГО ДА ГО ПОВЛИЧАМ ,ЧЕ СЪСЕДА СТРАДА ,ДАДЕ 2000 ЛВ ЗА ГРЙКО И ГО ЗАБИ В ЕДНА ИЗНЕВЯРЯ ТВОРЕНИЕ НА ПРИТИ -УЖ 30 КИЛОВАТА С 100 КИЛА ПЕЛЕТИ ЗА 24 ЧАСА НЕ МОЖЕ ДА ВДИГНЕ САМОЛЕТА НА ПО ВЕЧЕ ОТ 50 ЯДРА /ГРАДУСА / -БАСИ ЛАМЯТА
Трифон П.Трифонов написа:
Бе има едно чугунено нещо на сгода, не е Виадрус, ама ма тегли.....пък няма ко да го прая-за барбекю само не заслужава да са похабява.
andro440 - майстор
ОТ КАК ДУХНА ЮЖНИЯ ВЯТЪР ,,ГОРЕЛКАТА МИ ЗАБИ НА сЪСПЕНД -И НА 68 ГРАДУСА НЕ ЩЕ ДА МЪРДА НАГОРЕ ,И ПОНЕЖЕ НЕ ИСКАМ ДА Я ГАСЯ -ОТВАРЯМ ПРОЗОРЦИТЕ И ВРАТИТЕ ДА ОХЛАДЯ МАЛКО КЪЩАТА ,,ЗА ДВА ДЕНА НА ЕДИН ЧУВАЛ ЧЕРУПКИ/20 КИЛА / СЕ МЪЧИ ДА ТЛЕЕ И ДА ПОДДЪРЖА СВЕТЛИНА ,МАМКА МУ ,,ВЗЕХ ДА СИ МИСЛЯ ,ЧЕ ЩЕ ЗАПОЧНЕ ДА ПЕЧАТА И ПАРИ ,,ДА МИ ВРЪЩА ЗА ИЗГУБЕНИТЕ ДНИ ,ДОКАТО В СТУДА С ФЛЕКСА И ЕЛЕКТРОЖЕНА ,ПРАВИХ ГОРЕЛКАТА ПРОКАЖЕНА -А ТЯ ВЗЕ ,ЧЕ СЕ ДОКАЗА И НА ВСИЧКИТЕ МИ СЪМНЕНИЯ ,СЛОЖИ КРАЙ ЗА СРАВНЕНИЯ ... С ФАБРИЧНИТЕ СКЪПИ СЪУРЪЖЕНИЯ!мОГА С ГОРДОСТ ДА ЗАЯВА ,ЧЕ ЗА ДВА ДНИ ОТОПЛЕНИЕ ,ЦЕНАТА МИ СТРУВА ТОЧНО 1 ЛЕВ ,,,СТАЙНИЯ ПОКАЗВА 25 ГРАДУСА ,А БАТ АНДРО Е БЕЗ ТЕНИСКА
bic - напреднал
plastkomfort написа:
Каква е горелката?
Горелката е IVG ...Вдигнах процентите на въздуха на 23 и 53 и не съм имал проблеми след това...Саждите са ту черни ту сиви. Предполагам , че е от тягата на комина...
plastkomfort - специалист
И при мен се получи така два три дена пропушваше пламъка но от снощи като се подобри тягата всичко е ок.
bic - напреднал
Това което ми прави впечатление обаче , е че не ми се промени кой знае колко консумацията на пелети след като добавих тези пластини. От друга страна мога да хвана кюнеца след котела , което говори за по-ниска температура на газовете и по-малка топлозагуба...
шоп - майстор
bic написа:
Това което ми прави впечатление обаче , е че не ми се промени кой знае колко консумацията на пелети след като добавих тези пластини. От друга страна мога да хвана кюнеца след котела , което говори за по-ниска температура на газовете и по-малка топлозагуба...
Термометрите за димогазове не са скъпи. Снабдете се с един. Ще знаете точно с колко се променя температурата преди и след монтажа на плочите.

Намаляването дори и с 1-2-3 килограма от разхода за 24 часа си е постижение. За отоплителен сезон продължаващ над 180 дни можете само да сметнете икономията. Добавянето на плочи е най-лесният и евтин тунинг. За хора имащи време и желания виадруса предлага широко поле за изява.
bic - напреднал
шоп написа:
bic написа:
Това което ми прави впечатление обаче , е че не ми се промени кой знае колко консумацията на пелети след като добавих тези пластини. От друга страна мога да хвана кюнеца след котела , което говори за по-ниска температура на газовете и по-малка топлозагуба...
Термометрите за димогазове не са скъпи. Снабдете се с един. Ще знаете точно с колко се променя температурата преди и след монтажа на плочите.

Намаляването дори и с 1-2-3 килограма от разхода за 24 часа си е постижение. За отоплителен сезон продължаващ над 180 дни можете само да сметнете икономията. Добавянето на плочи е най-лесният и евтин тунинг. За хора имащи време и желания виадруса предлага широко поле за изява.
Благодаря за мнението. Аз имам термометър който измерва температура от дистанция и мога да измервам Т във всяка точка из системата , но не зна как да я използвам после тази информация.
За тунингите съм чел , но и там не всяка информация ми се вижда достоверна...Сега съм решил да сложа една пластина в задния край за да минават газовете под скарата ..Ще вида какво ще се получи....
Здравейте майстори,
От 10 години си карам Виадруса на въглища, но чета по форумите за отопление на пелети. От известно време стана модерно да се качва Виадруса на "пиедестал " с горелка, като по този начин се повишава КПД-то, което доколкото разбирам се постига, защото се увелечава площа на котела, която има досег с горещите газове( реално увелечаването е с долната площ на скарата). Недостатък според мен е, че кутията е с голяма "мъртва" площ по отношение на загряването на топлоносителя и трябва да се изолира за да се намалят загубите. Аз искам да си повиша КПД-то на котела, както сега го използвам на въглища и което ще ми е и от полза ако мина на пелети. Та идеята е последователно на котела да се монтира секция с димогарни тръби. По този начин горелката, монтирана на долната вратичка, ще гори в затворем обем с водна риза, а газовете допълнително ще отдават дори и след излизането си от котела. Имах идея тази секция да е вертикално след котела, на мястото на част от кюнеца или стъпила на пода както е при BiSolid Saver C (както и при доста модели котли от соц. времето), но днес видях това клипче: https://www.youtube.com/watch?v=88ppInff4nk&t=104s и реших че хоризонтално над котела е идеалното място за тази секция. От долна страна ще се топли от котела, лесно ще се почиства. Споделете вашите мнения. Какви неудобства и недостатъци ще има този тунинг. Христо.
andro440 - майстор
Какъв и Колко секции е виадруса? -вдигай го на /Пиедестала / и се радвай на живота !това с клипа е пълна простотия
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 169

Тема "Виадрус на пелети" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: