Основно почистване на BURNit PM Comfort plus 13 kW
Колеги преди няколко седмици подготвих каминката за зимния сезон с едно основно почистване и малка доработка. Понеже старите снимки са махнати от хоста реших да направя ново упътване как се чисти основно по-малкия модел 13+. До колкото разбрах от колега тук във форума по-голямата 25kW има някакви разлики в захващането на страничните капаци , но предполагам под тях нещата са същите.
Когато отварях ревизионните капаци за първи път останах доста учуден , че са уплътнени с термоустойчив силикон , което прави почистването още по-мъчително. Още тогава ми хрумна една идея , която ще покажа по-надолу , така следващото чистене вече ще е много по-бързо и лесно.
Ето я каминката , както виждате разположена е доста близо до стената , но това не пречи при почистването.
Започваме с горните 2 капака - декоративния с капака и този под него.
Махаме и задния капак
И вече имаме поглед към горния ревизионен отвор
Следва да махнем страничните капаци , които отдолу влизат на шпилки , както споменах по-горе 25kW модела бил и отдолу на видии , които трябва да се измисли начин как да се махнат и най-добре да се направи отново с шпилки
Камината придобива следния измъчен вид
Ето го и другия страничен ревизионен отвор
Добре е тук да обърнем внимание на вградения термостат на камината
Понеже някой знаят , че стайния термостат на камината е разположен на изключително лошо място , а именно на самата камина и показва много по-висока температура тук може да оправим този проблем. Датчика се намира от дясната страна на камината вкаран в един щуцер и завързан с тел. Развивате тела и изваждате датчика , хубавото е че кабела към него е около 3м и може да си го изведете на удобно място , където ще показва реалната температура на помещението. Ето го датчика
Ето колко кабел излиза с него
Така оправихме един много важен проблем следва да продължим с почистването.
Следва да махнем горния капак - отвиваме болтовете и откъртваме залепения със силикон капак
Махаме и двата странични
Следва хубаво почистване на димоотводите с някакви четки , а след това и долните помещения
Резултата трябва да е като погледнете от единия край да виждате кой ви маха от другия
Тук идва ред на леката доработка , която направих. Понеже уплътняването/залепването на капаците със силикон не е добра идея , реших да сложа огнеупорно въже което служи за уплътнение. За целата трябва да се снабдите с :
- около 7-8м въже за всичките отвори и по-възможност по-дълги болтове / надявам се с тази информация да ви спестя 1-2 излишни ходения , които ме забавиха още повече.
- тубичка термоустойчив силикон
Чистите хубаво всички повърхности от стария силикон , както и от прахоляк. Следва да залепите въжето по периферията където ляга самия капак , за да може да уплътни хубаво като го затегните. Има няколко болта , които стават излишни , защото въжето реално минава над самите дупки но според мен не е чак толкова фатално.
Ето ги болтовете , жалко че не им взех размерите , може и да стане със старите но си е мъка понеже въжето надига доста и болта едвам захапва резбата.
Аз изчаках малко да стегне силикона за въжето преди да затворя капаците , после слагате и завивате елегантно без излишни напъни
Всички материали излизат не повече от 10-15лв със силикона и спестяват мнооого мъки при следващото и последващото и попопо чистене Нямах възможност да я запаля да видя дали няма да пропуши , но съм сигурен на 95% че всичко ще е точно.
Хубаво е и да си изпразните шнека и да го почистите от финния прахоляк. Аз пуснах и ръчно камината да подуха 4-5 минутки на макс да издуха прахоляка от тръбите към комина и нагоре
Пускам линк и към dropbox ако руснаците решат пак да изтрият ценния снимков материал
Download
Това е общо взето , цялата галимация беше около 3 часа като сигурно 3-40 минути загубих в разкарване до магазините - 1во за още въже , 2ро за по-дълги болтове. Прахусмукачката я чистих и нея към 3-4 пъти Но все пак камината ми е в хола и внимавах доста.
Тук искам и аз да попитам някой от вас с подобна камина и бойлер към нея , как е вързал бойлера , използвали ли сте някаква автоматика за бойлера или си е директно вързан като постоянен консуматор Почвам да слагам слънчева батерия и ще ползвам бойлер с 2 серпентини , управлението ми може да командва 2 изхода , единия ще е към помпата за слънчевия панел , другия изход ми идва на ума да управлява ел.клапан който да спира циркулацията от камината при определени условия. Незнам дали ще има някакъв ефект , но ако през деня е слънчево и колектора прави достатъчно топла вода , все пак ще има някаква полза камината да не върви в този момент през бойлера , друг е въпроса колко общо ще са тези дни през зимата Взел съм вече бойлера и управлението , та дали ще дам още 50-100лв за клапан не е голям проблем.
Ще се радвам някой да сподели впечатления
Поздрави на всички
Колеги преди няколко седмици подготвих каминката за зимния сезон с едно основно почистване и малка доработка. Понеже старите снимки са махнати от хоста реших да направя ново упътване как се чисти основно по-малкия модел 13+. До колкото разбрах от колега тук във форума по-голямата 25kW има някакви разлики в захващането на страничните капаци , но предполагам под тях нещата са същите.
Когато отварях ревизионните капаци за първи път останах доста учуден , че са уплътнени с термоустойчив силикон , което прави почистването още по-мъчително. Още тогава ми хрумна една идея , която ще покажа по-надолу , така следващото чистене вече ще е много по-бързо и лесно.
Ето я каминката , както виждате разположена е доста близо до стената , но това не пречи при почистването.
Започваме с горните 2 капака - декоративния с капака и този под него.
Махаме и задния капак
И вече имаме поглед към горния ревизионен отвор
Следва да махнем страничните капаци , които отдолу влизат на шпилки , както споменах по-горе 25kW модела бил и отдолу на видии , които трябва да се измисли начин как да се махнат и най-добре да се направи отново с шпилки
Камината придобива следния измъчен вид
Ето го и другия страничен ревизионен отвор
Добре е тук да обърнем внимание на вградения термостат на камината
Понеже някой знаят , че стайния термостат на камината е разположен на изключително лошо място , а именно на самата камина и показва много по-висока температура тук може да оправим този проблем. Датчика се намира от дясната страна на камината вкаран в един щуцер и завързан с тел. Развивате тела и изваждате датчика , хубавото е че кабела към него е около 3м и може да си го изведете на удобно място , където ще показва реалната температура на помещението. Ето го датчика
Ето колко кабел излиза с него
Така оправихме един много важен проблем следва да продължим с почистването.
Следва да махнем горния капак - отвиваме болтовете и откъртваме залепения със силикон капак
Махаме и двата странични
Следва хубаво почистване на димоотводите с някакви четки , а след това и долните помещения
Резултата трябва да е като погледнете от единия край да виждате кой ви маха от другия
Тук идва ред на леката доработка , която направих. Понеже уплътняването/залепването на капаците със силикон не е добра идея , реших да сложа огнеупорно въже което служи за уплътнение. За целата трябва да се снабдите с :
- около 7-8м въже за всичките отвори и по-възможност по-дълги болтове / надявам се с тази информация да ви спестя 1-2 излишни ходения , които ме забавиха още повече.
- тубичка термоустойчив силикон
Чистите хубаво всички повърхности от стария силикон , както и от прахоляк. Следва да залепите въжето по периферията където ляга самия капак , за да може да уплътни хубаво като го затегните. Има няколко болта , които стават излишни , защото въжето реално минава над самите дупки но според мен не е чак толкова фатално.
Ето ги болтовете , жалко че не им взех размерите , може и да стане със старите но си е мъка понеже въжето надига доста и болта едвам захапва резбата.
Аз изчаках малко да стегне силикона за въжето преди да затворя капаците , после слагате и завивате елегантно без излишни напъни
Всички материали излизат не повече от 10-15лв със силикона и спестяват мнооого мъки при следващото и последващото и попопо чистене Нямах възможност да я запаля да видя дали няма да пропуши , но съм сигурен на 95% че всичко ще е точно.
Хубаво е и да си изпразните шнека и да го почистите от финния прахоляк. Аз пуснах и ръчно камината да подуха 4-5 минутки на макс да издуха прахоляка от тръбите към комина и нагоре
Пускам линк и към dropbox ако руснаците решат пак да изтрият ценния снимков материал
Download
Това е общо взето , цялата галимация беше около 3 часа като сигурно 3-40 минути загубих в разкарване до магазините - 1во за още въже , 2ро за по-дълги болтове. Прахусмукачката я чистих и нея към 3-4 пъти Но все пак камината ми е в хола и внимавах доста.
Тук искам и аз да попитам някой от вас с подобна камина и бойлер към нея , как е вързал бойлера , използвали ли сте някаква автоматика за бойлера или си е директно вързан като постоянен консуматор Почвам да слагам слънчева батерия и ще ползвам бойлер с 2 серпентини , управлението ми може да командва 2 изхода , единия ще е към помпата за слънчевия панел , другия изход ми идва на ума да управлява ел.клапан който да спира циркулацията от камината при определени условия. Незнам дали ще има някакъв ефект , но ако през деня е слънчево и колектора прави достатъчно топла вода , все пак ще има някаква полза камината да не върви в този момент през бойлера , друг е въпроса колко общо ще са тези дни през зимата Взел съм вече бойлера и управлението , та дали ще дам още 50-100лв за клапан не е голям проблем.
Ще се радвам някой да сподели впечатления
Поздрави на всички