Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Вичи - специалист
Бойлера е неправилно свързан:
1. Ако си купиш готов буфер, там има входове и изходи за котела и различните консуматори и не могат да се сбъркат, ако си го правиш сам трябва червения изход за бойлера да е отстрани или с тройник като синия. Горе се слага кран за обезвъздушаване или автоматичен обезвъздушител.
2.Този трипътен вентил на 50 гр. се слага по някаква европейска норма за безопасност, да не се попари някой абдал или дете и е доста излишен.
3. Като имаш помпа 2, коя е 1, тази на ладомата ли? Та когато работи ладомата той ще върти водата в горната серпентина на бойлера, като се напълни буфера и спре трябва да разчиташ само на гравитацията. За целта бойлера физически трябва (както правилно си го начертал) да е над двуметровия буфер, имаш ли толкова високо помещение за котелно или ще го слагаш на горния етаж? Имай предвид, че гравитацията трябва да преодолее голямото съпротивление на серпентината плюс това на възвратната клапа, в крайна сметка ще получиш недостатъчен дебит и бавно затопляне.
4.Този бойлер ще ти е малък, логиката " досега съм с 80 л. и ми стигат" не е вярна. В голям период от времето ще топли само горната серпентина, тя загрява горната една трета от бойлера и на практика ще ползваш около 50 л.
5.Нямаш приоритет на БГВ то - когато стартира котела ладомата първо ще пуска само малкия кръг, после ще смесва -по червения контур ще се отклонява малко вода и помпа 2 ще я "изсмуква", чак след известно време ще има достатъчен дебит за бойлера. Правилно е първо да се стопли бойлера и след това да заработят радиаторите.
6. Ако си се отказал от ел. нагревателя на буфера - сложи на бойлера.

Решението е:
Малка помпа (3) на кръга с бойлерната серпентина, командвана от 2 термодатчика - на бойлера и там откъдето му идва топлата вода и ДТ, като на СК от първата схема. Естествено има и по-сложни контролери, който получават сигнал от повече датчици и командват повече неща. Аз дори бих спирал п2, когато работи п3. Държиш бойлера на 60 - 65 гр. и отпада трипътния вентил.

Какво искаш да управляваш на п2 с термостата на буфера?
Филтъра на п2 преди, а не след нея.
Трипътния Т2 да е регулируем термостатичен - не го забивай точно на 65 гр. - в по-топло време ще ти е достатъчна и по-ниска температура. По този начин буфера ще се ползва повече време и котела ще се пали по-рядко.
Студената вода в ладомата от първата схема, вероятно влиза до него, а не в него. Сложи я - все пак системата трябва да се пълни отнякъде. Както и да се източва.

Малко митове:
1. Духалките са по-икономични. 1,2 или 3 кВ консумират и топлят точно колкото 1,2,3 кВ нагревател - 1,2,3, кВ.( Не видях, че шопа ме е изпреварил)
2.Няма значение къде е свързан отворения РС.Дори да е на по-топлата вода след малко време ще изстине, а през тънката тръбичка вътрешна циркулация няма да започне.Вържи го където ти е удобно.
3.Необходимата мощност за БГВ, разбира се, се има предвид при избора на котел.

Имам още забележки, но ако приемаш и възприемаш тези ще продължа. Необходимо е да се знае:
Какво значи отворена система, защото за пръв път чувам. Гравитационна система с отворен РС ли? Ако да, ти виждал ли си такава на живо или само на схема.
Къщата как се ползва - целогодишно или от време на време? Колко стаи или поне колко радиатора и лири ще има?
vrangelov - специалист
mgs1 написа:
Взех някои от мненията предвид и ето я новата схема.

Няколко допълнителни обяснения - държа системата да е на твърдо гориво, да бъде от отворен тип и да има буфер.

Помпи и отворена система могат да се комбинират, но е вярно. че помпите трябва да са съобразени с по-големия диаметър на тръбите в отворената система. Пример за такива помпи са циркулационни помпи Bell & Gossett's Series 100. Въпросът ми е какви подобни помпи могат да се намерят в България и къде.

Буферът би могъл да е по-малък, но размерът му в голяма степен се определя от мощността на котела, а преобладаващите котли на твърдо гориво са 20 кВ и нагоре. Освен това по форума мнението за буфера е "колкото повече толкова повече"...

В новата схема буферът (акумулатор на топлина) е без серпентини. БГВ е от отделен бойлер с 2 серпентини - едната е за котела, а долната е за бъдеща соларна система.

Добавени са елементи за охладителен кръг на котела. Това е в случай на прегряване на котела поради каквато и да е причина, независимо, че системата е отворена.

Благороден съм за всички коментари по новата схема и ако някой знае за циркулационни помпи подходящи за отворена система.

Радиаторите вече са свързани добре. Ако все още държиш системата ти да е отворен тип, ще трябва малко да пипнеш и свързването на разширителния съд. Трябва да пуснеш една тръба между "топлата" и "студената" тръба на разширителния съд, която да е дроселирана с кран. Тази тръба ще служи за това, по тръбите, които свързват котела с разширителния съд да има циркулация на топла вода, която да ги топли. Ако решиш, че има нужда, свържи тръбата така, че да топлиш целия разширителен съд. Това е един от недостатъците на отворената система.
Автоматичните обезвъздушители са за затворена система.
Не е нужно за отворена система помпата да е специална, но ми се струва, че бъркаш понятията отворена система и естествена циркулация.
Бойлерът най-добре го вържи за котела, а не за буфера и с диференциален термостат и помпа, както ти написа @Вичи или с диференциален термостат и двупътен вентил. С помпа ми се струва по-добре. Не е нужно да е хубава.
Бойлерът трябва да се топли само докато работи котелът, в противен случай ще разместиш слоевете в буфера.
Ако управлението на котела управлява Laddomat-а, няма да има нужда от терморелето на комина.
Не всички котли имат охладителна серпентина. Избрал ли си твоя?
Вичи - специалист
vrangelov написа:
Бойлерът най-добре го вържи за котела.

Имаш предвид хиравлично или като управление - помпата/вентила да работи само при работещ ладомат?
vrangelov написа:
Бойлерът трябва да се топли само докато работи котелът, в противен случай ще разместиш слоевете в буфера.
По добре да размесиш слоевете - енергия не се губи, отколкото да чакаш за топла вода да стопли котела. Дори и в 200 л. бойлер има 60 -70 л. топла вода. Достатъчно за трима нормални човека, но не за едно по-нежно същество.
vrangelov написа:
Ако управлението на котела управлява Laddomat-а, няма да има нужда от терморелето на комина.
Е, то това може да е управлението на котела, а не фукса. Виждам, че пише термостат.
vrangelov - специалист
Имам предвид хидравлично. Флуидът за загряване на бойлера да се взема от котела и да се връща обратно там. Диференциалният термостат ще следи разликата между температурите на котела и бойлера, и когато котелът стане по-топъл от бойлера, ще се включва помпата на бойлера.
Добре, нещата леко-полеко се заформят - благодаря за съветите. Новата схема е прикачена.

Имам предвид система на естествена циркулация.

Отговори на някои от въпросите:

- помпа 1 е тази на Ладомата
- размерът на котелното е 2 на 4 м. с височина 2.50 м. Буферът е 2 м. и бойлерът е 1.4 м - смятам, че бойлера може да се инсталира в котелното.
- термостат 2 включва помпа 2 когато горната част на буфера се затопли и я изключва когато буфера изстине
- котелът ще бъде Sunsystem WBS или нещо подобно
- не съм включил захранването и източването на системата в схемата - който прави инсталацията ще реши къде да ги сложи
- не съм виждал на живо система с естествена циркулация
- в къщата ще се живее целогодишно
- 58 глайдера Н500 и 15 Н300. Две лири за баните. Брой на отопляемите помещения - 5 на единия етаж и 5 на другия.

Въпроси:

- освен дросела и изолиране ма разширителния съд, какво друго може да се направи за да се предпази той от замръзване?
- добра ли е идеята да се налее 1-2 пръста масло в РС за да се намали окисляването на водата? Какво става с това масло при източване на системата?
- РС е на тавана - какви начини има за пълненето му от време на време?

Благодаря ви предварително за коментарите.

Прикачен файл

Схема на парното 3.jpg
gnt69 - майстор
Всичко много хубаво ама 2 работи не ми харесват.
1. Отворената система. С нея само проблеми и ангажименти дали има вода колко да допълня дали няма да замръзне защото е на тавана.
2. Котела не ми харесва че е на твърдо гориво. Погледни за нещо пелетно. Всеки от форума ще ти каже че рано или късно ще стигнеш до пелетите и оттам няма връщане назад. Защо да минаваш през дървата и въглищата като можеш да вземеш нещо на пелети.
Иначе системата ми харесва и мисля че ще работи.Моята е подобна с разликата че нямам купен ладомат а вентил на ESBE TV на 60 гр. и помпа. Бойлера го топля с отделна помпа която се управлява от горелката и помпата върти докато не стигне зададената температура.Системата е затворена напомпил съм 1.5 бара и така е от миналата есен нито доливам нито празня и не се притеснявам за изпаренията. Ще копирам използването на буфера че имам един в мазата но не съм го включил в отоплителната система, ползвам го само като буфер при слънчевите колектори, лятото да живея безгрижно. :partyman:
Последна промяна от gnt69 на нед сеп 18, 2016 10:11 pm, променено общо 1 път.
шоп - майстор
На въпросите ти:
- ако ще има случай зимата кущата да не се посещава с дни и рискове от замръзване най-сигурното е антифриз в системата ( знам че е много като обем) помпите да върят с настройка от контролерите против замръзване, ел. нагревателя в бойлера и буфера да се включват пак по команда от контролерите и всичко това в паралел. РС в подпокривното прострянство и добре изолиран.

- вкъщи сипвам по 100-200 грама моторно масло в РС, който в 110 литра и съм много доволен. Идеята я взаимствах от руските форуми. При източване ( рядко...през последните 5 години май не съм източвал системата) маслото заминава като филм по тръбите. Те при мен са 2,5 цола.

- РС при отворена система е едновременно и преливник когато заври и ако заври системата. Направи на РС едно нивомерче от стъклена или прозрачна ПВЦ тръбичка и следи периодично нивото. Допълването става от мястото в котелното където пълниш системата.
vrangelov - специалист
Помпа 3, така, както си я подвързал е все едно я няма. Водата, която ще засмуква от точката, близка до К4 след като стигне до точката, близка до К5, ще тръгне отново към точката близка до К4 и ще се върти само в този кръг.
На мен ми харесваше опцията за регулиране температурата на БГВ чрез трипътен вентил, но при много баби, бебето е хилаво.





Поздрави!
filmatoplo - майстор
Ако някой търси Атмос комби 40 ,скоро го смених с пелетен котел и седи ,ползван е малко ,май му искат 1000 лв .Още три роя имаше ,ама къде се обаждам че може да им се сложи горелка - та сега един по един заживяват наново .
ivanovbg - майстор
mgs1 написа:
Добре, нещата леко-полеко се заформят - благодаря за съветите. Новата схема е прикачена.

Имам предвид система на естествена циркулация.

Отговори на някои от въпросите:

- помпа 1 е тази на Ладомата
- размерът на котелното е 2 на 4 м. с височина 2.50 м. Буферът е 2 м. и бойлерът е 1.4 м - смятам, че бойлера може да се инсталира в котелното.
- термостат 2 включва помпа 2 когато горната част на буфера се затопли и я изключва когато буфера изстине
- котелът ще бъде Sunsystem WBS или нещо подобно
- не съм включил захранването и източването на системата в схемата - който прави инсталацията ще реши къде да ги сложи
- не съм виждал на живо система с естествена циркулация
- в къщата ще се живее целогодишно
- 58 глайдера Н500 и 15 Н300. Две лири за баните. Брой на отопляемите помещения - 5 на единия етаж и 5 на другия.

Въпроси:

- освен дросела и изолиране ма разширителния съд, какво друго може да се направи за да се предпази той от замръзване?
- добра ли е идеята да се налее 1-2 пръста масло в РС за да се намали окисляването на водата? Какво става с това масло при източване на системата?
- РС е на тавана - какви начини има за пълненето му от време на време?

Благодаря ви предварително за коментарите.
Аз може и да не разбирам, но тази система без ток е една малка бомба. Няма как да работи на естествена циркулация.

Тема "Схема за отопление на малка селска къща" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: