Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Здравейте съфорумци!
Отварям тази тема, за да споределя впечатленията си, а може и вие да го направите.
Родителите на приятелката ми си я купиха. Отопляват последен етаж от триетажна къща - около 55 кв. м, още една стая на втория етаж - към 15 кв. м. или общо около 70 кв. м + 80 л бойлер със серпентина. Къщата е изолирана с 5 см стиропор. Дограмата на третия етаж е дървена, но е запазена. Изолация на тавана няма. Радиаторите са 1бр. 14H600 и три панелни 1800х600 тип 20 (предполагам), т.е. 2 панела без конвекторна серпентина между тях.
Спряха се на Голдън Файър по препоръка от познати. Предложих им да вземат модел 18 кВт въпреки, че и той е голям, но от фирмата прозводител им казали, че нямат на склад, пък и е по-добре да вземели 24 кВт. 192 кг желязо!
Пристигна комплектована с 5 л разширителен съд за система под налягане и циркулационна помпа с 3 степени на мощността.
Заводските настройки се оказаха много неподходящи. Силата на вентилатора на всички степени беше прекалено голяма, което може да се дължи на голяма тяга в комина. Нямам с какво да измеря подналягането. Количеството на пелетите беше прекалено голямо за постигане на 24 кВт мощност. Нямам газов анализатор и я настройвах както се препоръчва тук във форума, да гори с ярко жълт пламък и той да не е много бърз.
Трябваше да се увеличи първоначалната доза пелети, за да запалва сигурно. Беше настроено на 39 сек. подаване, а аз го направих на 1 мин и 10 сек (към 233 г пелети).
На най-ниската степен 1, работи стабилно с около 4 кВт мощност, с по-малка доза не съм се заигравал все още. Мощността съм я пресмятал според разхода на пелети и тяхното енергийно съдържание за 1 кг.
Камината има ръчно подаване на пелети, което трае 10 сек. Идеята му е да може да се напълни шнека, ако пелетите в бункера са били свършили. Напълних бункера с пелети и сложих една кутия на мястото на горивната пота. С няколко ръчни подавания, шнека започна да пуска пелети. Върнах пуснатото обратно в бункера и след това отново пуснах 6 подавания, т.е. 60 сек подаване. Претеглих ги - 200 г пелети. Повторих операцията 3 пъти и количеството беше долу-горе все по толкова. На база на това количество определих колко пуска за 1 сек. Според калоричността на пелетите настроих периодите на пускане в 20 секунден интервал.
Избират се количествата за 1-ва, 3-та и 5-а степен, 2-ра е средноаритметична на 1-ва и 3-та, а 4-та на 3-та и 5-а.
Пелетите са NaturPan.
бор 50%, бук 30%, дъб 20%;
влага 3-4%, пепел 0,38%, сяра 0,006%;
енергийно съдържание 4800 - 5400 ккал/кг.

Тук съм качил всички параметри и малко шаренийки (обновявам файла при направени промени по настрйките). Приел съм, че пелетите са с максимално енергийно съдържание 5400 ккал/кг или 6,28 кВтч/кг. По този начин на максимална степен няма да се превишава мощността от 24 кВт, но пък може да се окаже доста по-малка, заради допуска 4800 - 5400 ккал/кг.

Имах проблем с модулацията, но след разговор със сервиза, разбрах къде ми е грешката. За повече инфо - тук.

Ако някой от фирмата производител чете, нека да обърнат внимание на наблюденията ми:
- Документацията е повече от бедна и доста объркваща, като се има предвид, че първоначалния пуск не е включен в цената. Изобилства от картинки за настройките, но за някои по специфични параметри не е обяснено, кой параметър, какво точно прави.
- управлението е UniPel-GD2, версия 29.08.2016/C3, на Проксел. Изключително прилично изработено и работи много добре. Може да се подобри естествено. Примерно добавяне на датчик за външна темепература и датчик за стайна температура. На базата на двете да се модулира температурата на водата и мощността, подобно на добрите газови котли.
Може датчиците за температура на водата и бойлера, да бъдат цифрови, например DS18B20, така се намалява грешката от отчитане и котролера получава директно в цифров вид измерената температура.
- като че ли топлообменника ѝ идва малко малък за 24 кВт, защото температурата на изгорелите газове достига 170°C на най-високата степен 5.
- топли добре и управлението ѝ е добро.
- пали бързо и запалката ѝ е много добра.
- изработена е от дебела ламарина и е тествана на 4 бара налягане.
- като цяло много добър отоплителен уред, особено ако се има предвид цената.
Последна промяна от daniel.trifonov на пон окт 17, 2016 10:37 pm, променено общо 1 път.
Това с въздуха как се настройва в минус ,например параметъра е 40% и искам да го увелича да духа по силно с 5% колко да напиша .
На PS24 си е точно това, което настройваш. Пише 35%, значи подава 35%, пише 40% - подава 40%. Има някои от GF серията, които логиката им е обратна или поне така става ясно от опътването им. не съм ги виждал на живо. Аз го разбирам така, ако пише -40% би трябвало подаването да е 60% и ако искаме да увеличим с 5%, трябва да направим стойността на 35%. При PS, ако е изключена и променяш настройките на вентилатора, той се включва и по звука му може да се определи дали намаляш или усилваш. Друго нещо, което забелязах е, че сякаш не е линейно. 1% от 35 до 36 е много повече от 1% при 60 и 61. Сигурно напрежението се променя линейно, но не и оборотите на мотора на вентилатора.
Намалих подаване шнек работа на степен 1 на 1,5 секунди но огъня едвам маждукат две пламъчета в кошничката .и си го върнах заводски на 2 сек .
Снощи я наблюдавах малко повече и ми направи подобно впечатление. На моменти подава по-малко от нормалното за първа степен и малко намалява пламъка. Все пак не е зле като поддържаща степен, колкото да не се пали наново след кратък интервал на почивка. Понеже пелетите са различно едри, някои доста дълги, а други много къси, шнековия транспортьор не може да гарантира еднакво подаване на всеки цикъл. Това е по-изразено на малките подавания. Мисля си да направя периода на 30 сек, а времето за подаване на степен 1 да стане 1,5 или 2 сек.
Да ,вместо всяка доза - може да се пипа само паузата .
Здравеите каква е запалката керамична или е нагревател.аз имам камина (ps24) с нагревател но запалва около 7минути.И ми се виждат много.
Керамична е запалката и пали сравнително бързо. Не съм ѝ засичал времето. Настроил съм първоначалната доза да е около 233г пелети, т.е. 1мин и 10сек първоначално подаване. С под 200г запалва несигурно, над 250г са прекалено много.
:? Минута и нещо ,мн бе . Помня че беше към 40 секунди .

Между другото днес опитах да променя настройките на една горелка Голденфайер ,но не ми дава да променям ,в параметрите влизам обаче като натисна копчето да постави скоби и да променям ,не става просто скобите не седят а минава на друг параметър .Или аз нещо не правя както трябва ,в параметрите влизам без код .
Заводската настройка беше на 39 сек, ако не се лъжа. Толкова малко пелети обаче изобщо не достигат до запалката. Първото палене винаги е само пушек и е неуспешно. Второто палене е успешно. Като се съберат 2 подавания по ~40 сек се получава нещо около моето зададено време.
В настройките може да се влезе и без код, но тогава не се показват всички параметри. След като се въведе кода, имаш достъп до всички параметри. Като избереш параметъра, който искаш да промениш, натискаш ОК, за да може след това със стрелките да променяш стойността на параметъра, а не да се движиш по менюто. Ако го натискаш и не го приема, провери лентовия кабел, който свързва дисплея с контролера, дали е добре вкаран в двата си края.
Ще трябва да го прегледам кабела . Въпреки че човека събира пари за управление Натурела .
Без да съм се задълбочил много, мисля че нямат някаква съществена разлика. Като го смените ще разберем.
Този контролер прави ли някакви проблеми, освен по-горе описания?
:) Спешно- някой слагал ли е на горелка Голденфайер 52 - управление Натурела .Пак ли аз ще съм първи . :wink:

Управлението е поръчано,утре в 10 е при мен :) ,и тоз път ако стане си подавам документи в Нефтохим .
До момента - изгорени 44 чувала пелети. Температурата се поддържа на 22°C през повечето време, като всяка вечер между 16 и 23ч темперaтурата е настроена на 25°C, по някое време към 20ч я достига и се включва още веднъж до края на периода. Събота и неделя има по още два по-топли периода - от 6-9ч сутрина и от 11-13ч.
Температурата на котела 65°C. Максимална степен на работа 4 и модулация по температура на изгорелите газове <185°C.

Засега това е равносметката.
Към daniel.trifonnov,Благодаря за споделеното!Обстоятелствата ме заставиха да пиша за първи път във форум, където участват компетентни и щедри хора!Камината с която се запознах -PS24 Mareli е със същтия модел контролер и версия софтуер!Тя обаче се намира в къщата където живее дъщеря ми със семийството си и не мога да си "играя"с тестване и експерименти."Мизерната" инструкция по скоро отваря въпроси вместо да ги затваря!Ще си позволя някои от тях да споделя с вас : 1. От позиция втора на главното меню може да се променя основното съотношение при горивния процес гориво/въздух.Как оперирате с него ,като при това отделно се задават за всяка степен пелети и обороти вентилатор? 2.За т.н. модулация.Ту я има,ту я няма.Превключването на степените в зоната на диференца е или по тем.градиент т.е. скорост или по тем.разлики.А понякога е откровенно of.За да се подбере подходящата модулация не е достатъчен параметъра П27. Говорите за модулация по температура на газовете може би имате в предвид-П14. Бихте ли казали за механизма и.Това с кодовете....чак пък толкова!!3. Впечетлен съм от дългата пауза П10--30с.която сте задали!Каква ви е логиката и целите,освен очевидното облекчававане режима на шнека? 4.Камината разполага ли с аварийни термостати за температурата на водата и газовете? Как се обработват тези ситуации а същто и за случаите на отпадане с последвало възстановяване на ел.напрежението? Благодаря предварително!!Сърдечни пожелания за здрава и щастлива нова 2017 година към всички форумци!!!
dydo написа: 1. От позиция втора на главното меню може да се променя основното съотношение при горивния процес гориво/въздух.Как оперирате с него ,като при това отделно се задават за всяка степен пелети и обороти вентилатор?


Тази възможност не съм я ползвал. Според мен би била удобна за бърза пренастройка при смяна на пелетите с друг вид, вместо да се променят подаванията за всяка степен по отделно + въздуха или пък периода на подаване.

dydo написа: 2.За т.н. модулация.Ту я има,ту я няма.Превключването на степените в зоната на диференца е или по тем.градиент т.е. скорост или по тем.разлики.А понякога е откровенно of.За да се подбере подходящата модулация не е достатъчен параметъра П27. Говорите за модулация по температура на газовете може би имате в предвид-П14. Бихте ли казали за механизма и.Това с кодовете....чак пък толкова!!


Модулация има само когато в главното меню на подменю код, въведения код е различен от кода за достъп, т.е. трябва да е различно от 69, да се потвърди с ОК и катинара на иконата да стане заключен. Модулацията според мен е по температура на котела, не е по градиент, защото понякога я достига и леко преминава, друг път не я достига доста дълго време. Възможно е да греша, понеше при мене има и модулация по температура на изгорелите газове точно по параметър 14 и като наближи време за почистване димогарните тръби, започва да работи по-често на по-ниски степени.

dydo написа: 3. Впечетлен съм от дългата пауза П10--30с.която сте задали!Каква ви е логиката и целите,освен очевидното облекчававане режима на шнека?


Целта на дългата пауза е по-малко на брой стартове на мотора на шнека. Така би трябвало в случаите на отпадане на захранването и оставане на UPS, да изкара малко по-дълго време. Логиката е такава, защото пусковия ток, дори и на този малък мотор, е няколко пъти по-голям от работния му. Забелязах една лека неравномерност на горенето. При подаване на пелети леко намалява пламъка, после се разгаря и преди следващото подване пламъка отново леко намалява (предполагам, че горивото започва да се изчерпва). Ако периодът е по-кратък, е възможно тази неравномерност да е по-малка или незабележима.

dydo написа: 4.Камината разполага ли с аварийни термостати за температурата на водата и газовете? Как се обработват тези ситуации а също и за случаите на отпадане с последвало възстановяване на ел.напрежението? Благодаря предварително!!Сърдечни пожелания за здрава и щастлива нова 2017 година към всички форумци!!!


Разполага с термична защита за температура на водата. Защита е от тип биметална термозащита като за бойлер с бутон за ръчно възстановяване. Разположена е на задата страна на горивната камера, около тръбата за пелетите. При изключване на защитата спира да върти шнека и след загасване камината започва за писка с код за грешка "няма пламък" или нещо такова.
При отпадане на захранването и последващото възстановявне остава в предишното състояние. Ако е работила, следва продухване на горивната камера и ново запалване. Не знам какво става ако прекъсването е кратко и камината не изгасне. Предпоалгам, че ще има цикъл гасене и след това запалване.


Сетих се да добава и още нещо, което май не съм писал до сега. Въпреки че тънкия слой нагар по горния край на горивната камера е бял, димогарните тръби трябва да се почистват на най-много 2 седмици работа. Лично аз препоръчвам дори всяка седмица да се почиства.
Към daniel.trifonov!Сърдечно благодаря за бързия ви и конкретен отговор!В тях, държа да забележа- вашата задълбоченост и човешка добронамереност много ми импонират!Сега за нашите камини.В случая не би трябвало да важи крилатата фраза "за толкова пари,такава стока". Та това е топлинен генератор ,нещто като потинциална топлинна бомба ,инсталирана в хола-топлим се ,съзерцаваме огъня... мечтаем!И сега да задавам въпроси за нейната безопасност!Тази автоматизирана дървена печка/камина с водна риза/не влиза в категорията на съоръжения с повишена опасност-системата е отворена и налягането е под 0.7атм.но сертификата и изисква защита по наличие на пламък,температура,тяга със самостоятелни вериги на действие ,извън схемата за управление/контролера/.Вие сте видели термостата на водната риза.Сигурно има и други компоненти ,които не съм видял ,защото не съм я" разголвал".А инструкцията за какво е?Нямам нищо лично или преднамерено отношение към никого.Нивото на авоматизираност на горивня процес в случая изначално изисква намеса в параментрирането на програмния код и естествено тази възможност съществува в потребителското меню.При най -добро желание и компетентност, сервизния работник няма физическа възможност да реагира бързо.Домашният огняр/ползвател,собственик/за да взема правилни,информирани решения му трябва ясен ,подробен пътеводител/интрукция ,но не за отбиване на номера/Сега ако има интерес , да споделя и моите настройки: П10-20с.,П11-1.5с.,П12-4.5с.,П13-7.5с.П15-36%,П16-38%,П17-40%.Излишно е да спомена,че за всеки обект настройките на камината са строго индивиодални.Видно е ,че в моя случай, максималната мощност е малко над 50% от проектната и.Първите степени,които са основните играчи при модулацията подбрах така, че ето през тези три студени дни тя не е изпадала в Стенд бай!
До daniel.trifonov Здравейте,направихме вашите настройки на нашата камина също 24ка на Голдан файер. При нас разходът на пелети е доста сериозен 4 чувала на денонощие. Променяхме направените ни настройки с тези ,които вие описвате в даден момент обаче кошницата се напълни с пелети почти до отвора. Намалихме градусите за да може да се изключи и да почисти (достраша ни че пламъка е много близо до отвора)Дайте съвет къде да се пипне за да не се получава това препълване на кошницата. Благодаря предварително
Настройките са строго индивидуални!
Те зависят от тягата на комина, от пелетите, от възможността камината да засмуква въздух от помещението. Предполагам, че пропускам не малко променливи...

Щом горивната пота се е препълнила, вероятно въздухът за тези порции пелети е прекалено малко. Има и още една възможност за препълване, при мен се получи точно това. Не бях заключил кода за достъп след направени настройки. при това положение при запалване, след разгарарянето директно тръгва на най-високата степен 5, а не на 1-ва, 2-ра и т.н.
Тогава се получава препълване, защото порцията гориво за запалване е голяма, все още не е максимално разпалена и порциите за 5-а степен са също големи.

Очерня ли се бързо стъклото, то въздухът не ѝ стига. При добра работа горивната камера вътре започва да побелява.

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Отопление”