Най - вълнуващия въпрос зимно време.
zhoro25 - специалист
Значи, когато са полагали изолацията не са мерили нива. След това са сложили скарата и тръбите, дюбелите - чак човека, който е дошъл за замазката разбира, че има неравности, и за да достигне нивото, което сме определили, за да е равна замазката (равна повърхност) са се получили тези различия в дебелината на замазката.

Сега чак аз разбирам, че има тези различия в дебелината - на предният му платих само материалите без труда (той се съгласи като призна грешката), и сега работя с друга фирма, която ми изтъкна тези проблеми и евентуалното решение.

Та - се чудим всички дали да се сложи още една замазка, и дали ще има положителен ефект върху подовото.

Опасенията вече всички ги знаем при тънка замазка. За още 4-5см е въпроса.

Помещението е 50кв.м

MASTER - в моят случай какво ме съветваш? Ще стане 6-7 см над тръбите.
MASTER - специалист
Не се чувствам компетентен да давам съвети за парно, но в конкрентния случай бих направил всичко както го правят германците без да изпитвам притеснения дали е правилно, или не :-D

Относно твоя проблем с неравностите - тук също се случва плочата отгоре да има денивалация около 1 см.
Работата ми е такава, че трябва винаги да следя денивелацията, когато има врати - трябва да са на едно ниво.
Една от строителните фирми, с които работя ползват португалски подизпълнители и там положението винаги е зле - минимум 2-3 см им бяга плочата.

При всеки случай стиропора го редят директно върху бетона, после парното и накрая денивелацията я обират с замазката.
Самата замазка не я леят земновлажна, а си е съвсем мокра.
Gadnyara - специалист
kozl написа:
:lol: И от що се влоши топлоотдаването, щото е по-малко топлинното съпротивление на по-тънката замазка ли :?
Ще се влоши понеже площта на излъчване ще е по-малка. Когато тръбата е на по-голяма дълбочина, топлината има възможност, издигайки се нагоре да се разпространи и встрани. Така, при повърхността на излъчване към въздуха, радиаторната площ ще е много по-голяма.

Като виждаме, има установени минимални нива на замазката при подово отопление, които не са близки до 1см.
kozl - майстор
Gadnyara написа:
kozl написа:
:lol: И от що се влоши топлоотдаването, щото е по-малко топлинното съпротивление на по-тънката замазка ли :?
Ще се влоши понеже площта на излъчване ще е по-малка. Когато тръбата е на по-голяма дълбочина, топлината има възможност, издигайки се нагоре да се разпространи и встрани. Така, при повърхността на излъчване към въздуха, радиаторната площ ще е много по-голяма.
Като виждаме, има установени минимални нива на замазката при подово отопление, които не са близки до 1см.
В тоя дух на бисеросване би ли продължил с обосновката що е конвекция в твърдо тяло, примерно като циментова замазка?
Gadnyara - специалист
С подобно поведение не може да очаквате комуникация с мен.
Намерете си друг за забавата.
Вичи - специалист
Gadnyara е прав. Топлината се предава на замазката V образно. За да се получи равномерно температурно поле на повърхността на пода замазката плюс финалното покритие трябва да са минимум 6 - 7 см. Освен това не му слагай изказвания, каквито не е правил - никъде не е казвал, че има конвекция в твърдо тяло. Аман от некомпетентни отворковци, които пишат не за да помогнат, а за да доказват сами на себе си какви разбирачи са.

Смисъла на водното подово е, че първо винаги можеш да смениш котела и второ, че е по-възможно да изгори кабел в замазката, ако някъде остане въздух, отколкото да се спука тръба.
nilro - специалист
Здравейте,
Моля за мнения дали ще е удачно следното изпълнение:
Стая на партер със здрава и равна замазка 10м2.
Грундирам и лепя със суха строителна смес за стиропор подложка с пъпки за подово 3 см.
Дюбелирам.
Изходящата тръба от 7 глидера h 600 навъртам по подложката.
Темперирам тръбата-газов Котел.
С 2 - 3 чувала готова замазка запълвам до ниво пъпки./за да използвам пъпките като майки./
Мрежа за изолация и шпакловка.
С малко презастъпване нареждам алуминиеви печатарски плаки и залепвам с алуминиева лента
плаките.-/за да компенсират липсата на замазка над тръбите и разпредели равномерно топлината/
Подложка за ламинат 3 мм без отвори-нормалната./за да намали максимално температурата към ламината.
После ламинат.
Стаята ще се ползва като за офис без сериозно натоварване и не ежедневно.
шоп - майстор
Единственото ми опасение е ако замазката между пъпките се натроши. Тогава при ходене че се чува неприятно хрущене.

Лепило висок клас с фибри би помогнало донякъде...но все пак не се знае.

Подложката от стиропор е доста мека. Може да помислиш каналите за тръбата да ги направиш от 2 слоя гипскартон 9мм ( по добре гипсфазер)

Полагаш тръбата, заливаш с рядък разтвор флексово лепило за да облее тръбата от всякаде. Отгоре 1 или 2 слоя гипсфазер и си готов.
Изпитано е.
brum - майстор
нед дек 10, 2023 9:55 amnilro написа:
Подложка за ламинат 3 мм без отвори-нормалната./за да намали максимално температурата към ламината.

Защо искаш да намалиш температурата към ламината? На колко градуса ще ти е водата в тръбите?

Хората правят лъскави подложки с клонящи към нулата съпротивление за подово, а ти се опитваш да сложиш по-изолираща. Нещо не вдявам.
nilro - специалист
Благодаря,
Ще се постарая замазката да е еластична и здрава.
Стиропора на подложката ми се струва плътен и 3 -та сантиметра са ми нужни,за да прекарам и една
тръба полипропилен ф 25 по пода през стаята.

Температурата по инсталацията е около 60 градуса,а за ламинат препоръчват около 35.
Затова искам по-плътна подложка.

Тема "Дебелина на замазка за подово отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: