• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
Вариантите са 3:
- замяна на помпата с по-мощна помпа
- изтърбушване на трипътния вентил и затваряне на байпаса (лишаване от трипътния)
- добавяне на хидравличен изравнител и втора помпа на големия кръг
Ползвал съм и трите варианта за излизане от подобна ситуация.
preslav - майстор
LazarGanev написа:
Вариантите са 3:
- замяна на помпата с по-мощна помпа
- изтърбушване на трипътния вентил и затваряне на байпаса (лишаване от трипътния)
- добавяне на хидравличен изравнител и втора помпа на големия кръг
Ползвал съм и трите варианта за излизане от подобна ситуация.
Мисля, че точка втора беше пробвана или поне така каза питащия - без резултат.
Лазаре, чета ти постовете, очевидно се занимаваш с тези неща, а човекът пита кой може да му го направи и той да си плати - що не си стиснете ръцете, ей го къде е Софето, кой бяга от една бира!
На мен просто ми е интересно, не знам каква е файдата от тези трипътни, приличат ми на термостатите на автомобилите, ама там функциите им са други. Аз бих си грабнал шапката, стига да знаех какво да направя - някои хора просто са готини и си заслужава да им удариш рамо, пък и да не забравяме https://www.youtube.com/watch?v=h7mQv7RKZww
Преслав, при автомобила е същото. Осигурява на мотора нормален температурен режим, който е 80-90 градуса. При неработещ термостат, черен нагар в ауспуха, увеличен разход на гориво, сериозно намален ресурс на ДВГто. Бензина кондензира при ниски температури по стените на колектора и цилиндъра, особено при карбураторните коли. Дори има клапи, които да подават загрят, от изпускателният колектор, въздух. Интеркулера, при турбо автомобилите е друга бира. Там целта е не непременно да се подава студен въздух, а да се охлади да нормални температури сериозно нагретият. Моята кола и там има термостат.
Термостата на кола, не е турен заради топлото в купето, а топлото за пътниците си е екстра, щото и без това топлина си има в огромен излишък.
Та така и при котлите, с тия термостатични вентили.
Валтер Желязков - специалист
Продължавам да търся такава схема, което остава основната ми надежда, че със втора помпа(която имам) ще вдигна циркулацията.
Ето две схеми, първата само с трипътен, а втората е с хидравличен изравнител.
Прикачен файл:
IMG_20170114_093510.jpg
Вичи - специалист
preslav написа:
LazarGanev написа:
Вариантите са 3:
- замяна на помпата с по-мощна помпа
- изтърбушване на трипътния вентил и затваряне на байпаса (лишаване от трипътния)
- добавяне на хидравличен изравнител и втора помпа на големия кръг
Ползвал съм и трите варианта за излизане от подобна ситуация.
Мисля, че точка втора беше пробвана или поне така каза питащия - без резултат.
Напротив, с положителен резултат:
ivo_georgiev написа:
Да и този щранг тръгна като принудително отворих големия кръг.

За термостата ясно, че няма да работи :) аз само за проба. Ще го върна след малко и ще опитвам да регулирам с крана пък да видим.
Не обърквайте допълнително човека.

Иво, имам чувството, че не разбираш как работи този вентил. Ще се опитам да ти обясня. Той може да е на разделяне или смесване, тъй като не виждам снимките, предполагам,че е втория тип - по-често използвания. В него влиза топла вода по байпаса и студена от връщащата. Вентила ги смесва в такава пропорция, че на изхода му водата винаги да е 55 гр.

Ако водата от котела е под 55, 100% ще върти само малкия кръг.
Ако връщащата от радиаторите е над 55, през байпаса не минава нищо.
Това са граничните варианти, във всички останали случай, той смесва. Например котел 65 гр., от радиатори 45, дебит на помпата 1000 л/ч. Във вентила за 1 час ще влязат 500 л * 45 гр. и 500 * 65 и ще излязат 1000л * 55. В радиаторите ще циркулира половината вода (500 л.) спрямо без вентил и може да не стигне за най-натоварения щранг. Не ти трябва никакъв кран на байпаса, защото самият вентил е вид кран.
Помпа на неработещия щранг не е решение - ще спрат между един и всички останали.

И трите варианта на Лазар ще свършат работа.
Втория те връща в изходна позиция - няма смисъл.
От третия има смисъл, ако имаш и друг консуматор (бойлер, подово)

Сложи по-мощна помпа и ще решиш проблема.
filmatoplo - майстор
Още ли не сте го оправели ,иска втора помпа на големия кръг ,сложена на изхода на котела с посока към радиаторите ,помпата на малкия кръг да се включва от термостат на 55 гр , а радиаторната помпа с втори термостат да тръгва на 65-67 гр .Всичко друго е лъжа .

Схемата е на колегата .

Прикачен файл

filma.png
filma.png (15.05 KиБ) Видяна 1814 пъти
Вичи - специалист
Не е това схемата - трябва да се добави и хидравличен изравнител, както казва Лазар Ганев. Решението с втора помпа не е единствено!
Evgeniy - майстор
Малко страничен въпрос, но свързан с темата - ако се използва "Умна" помпа, която си регулира мощността в режим пропорционално налягане, това може ли да спести хидравличния изравнител?
Стоян Славев - специалист
Имах същия проблем,реших го с двойно по-мощна помпа и сега е почти добре,последните 2 радиатора загряват пп бавно,но не е болка за умиране.Но истината е че трябва да поддържаш по висока температура на водата,поне 11гр. Разлика за да затвори на 90%трипътния.Но опцията с две помпи май е по-добре,радиаторите ги стопля на макс но си иска 13гр.разлика :)
preslav - майстор
Вичи написа:
И трите варианта на Лазар ще свършат работа.
Втория те връща в изходна позиция - няма смисъл.
От третия има смисъл, ако имаш и друг консуматор (бойлер, подово)

Сложи по-мощна помпа и ще решиш проблема.
Значик проблемът е бил решен веднъж, но питанията и пробите продължават. Останах с впечатлението, че се търси вариант да се избута зимата т.е. най-простото е "изкормването" на третокласния пътник.
Не знам дали питащия е разбрал обясненията, но аз благодаря!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12

Тема "2 циркулационни помпи на локално парно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: