Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Здравейте.Нов съм във този форум регистрирах се днес.Накратко за мен.Обичам риболовните излети за няколки дни, и често го практикувам със съпругата си. Имам нужда от помощ. Предварително искам да се извиня за правопистните грешки. И така към темата.
Закупих преди време комбиниран хладилник с фризер на 12 волта, като консумацията му е 45 вата на минимо и 60 вата на макс. Захранвам го със гелов акомулатор 100 ампера+2 соларни панела гъвкави. И двата са по 100 вата. Но виждам, че нее достатъчно. Вярно е хладилничето работи 3 или 4 дни без да сира но след като се прибера и включа акомулаторът да се зарежда и виждам чее паднал на по малко от 50 процента. Та въпросът ми е.
Колко панела ще са необходими за да поддържат батерията заредена?
Защото както знаем геловите акомулатори си имат определени цикли на разреждане,и ако продължавам така ще скапя батерията. Благодаря.
Вероятно не ползваш оптимално слънцето или е било облачно.
Същата история- няколко излета миналото лято, с 60л хладилник, същата мощност.
Акумулатор 66Аh, панелче 40W. Две денонощия автономност, като контролера не е изключвал поради изтощаване на акумулатора.
Вярно, постоянно се грижа да въртя и местя панела, но това е положението. Хладилника извън колата, на сянка.
Предстои монтирането на цялостна инсталация за втори акумулатор в автомобила, захранван от специално зарядно с източници алтернатор и панел 300W монокристален, монтиран на багажника, с възможност да се сваля лесно и разполага на подходящо място.

Акумулатора кара седмата си година. Грижи се за резервно захрнване на контролери на отоплителна инсталация, рутер и хладилник. Първата си година движи инвалидна количка.
съб яну 06, 2024 11:28 amТрифон П.Трифонов написа:
Вероятно не ползваш оптимално слънцето или е било облачно.
Същата история- няколко излета миналото лято, с 60л хладилник, същата мощност.
Акумулатор 66Аh, панелче 40W. Две денонощия автономност, като контролера не е изключвал поради изтощаване на акумулатора.
Вярно, постоянно се грижа да въртя и местя панела, но това е положението.
Предстои монтирането на цялостна инсталация за втори акумулатор в автомобила, захранван специално зарядно с източници алтернатор и панел 300W монокристален, монтиран на багажника, с възможност да се сваля лесно и разполага на подходящо място.
Здравейте Гн. Трифонов
Благодаря за вниманието. Да,напълно сте прав. Най вероятно не използвам оптимално слънцето защото монтирам панелите на тавана на колата като свалям куфарът от тавана и на неговото място монтирам панелите без да ги въртя. Но какво ще кажеш за тези сгъваеми панели които приличат като куфар в сгънато положение. Обмислям да закупя един такъв от 300 вата и му дават някъде към 16 ампера и малко отгоре. Защото не ползвам само хладилничето а имам и други консумативи както инвертор за 220в.използвам го за зареждане на батериите на лодка за захранка,телефони,челници,светлина през ноща. Всичко това съм го направил от едно старо дървено съндъче като в него съм монтирал контролера за панелите и инверторът на 220в както и едно помощно акомулаторче също гелово. Но не стига. Та мисълта ми е дали да закупя панелка от тези сгъваемите с 300 вата или да се насоча към по голям акомулатор. Благодаря
А, появиха се още консуматори!
Сумираме консумацията за денонощие и така смятаме.
Акумулаторът трябва да осигури енергия за "тъмните часове"- около 16 през лятото, като у него да остане още толкова.
После идва определяне на панела.

Новата 24та я посрещнахме на Тунджа. Наслука!

пп. В караван-кемпер форумите казват- апетита идва с яденето.
Затова, по добре да се гледа по "глобално" на проблема, за да не се харчат време и средства излишно.
съб яну 06, 2024 12:07 pmТрифон П.Трифонов написа:
А, появиха се още консуматори!
Сумираме консумацията за денонощие и така смятаме.
Акумулаторът трябва да осигури енергия за "тъмните часове"- около 16 през лятото, като у него да остане още толкова.
После идва определяне на панела.

Новата 24та я посрещнахме на Тунджа. Наслука!

пп. В караван-кемпер форумите казват- апетита идва с яденето.
Затова, по добре да се гледа по "глобално" на проблема, за да не се харчат време и средства излишно.
Извинявам се,че не посочих и другите консумативи но те са незначители,защото зареждането на телефон и батерията на лодката се зареждат само по веднъж за един излед а светилата през ноща е лед и е едва 3 вата. И както спомена контролерът не изключва поради липса на ток. Работи всичко. Просто искам да запазя батерията защото я ползвам само когато ходя на риболов. За това попитах кое е по добро,още един акомулатор за да помага или панелка за която споменах. Потърсих помощ защото не съм запознат с токове,напрежение, ампери,волтаж и всичко свързано с електричеството. Но все пак благодаря. Ще потърся в нета как да изчисля всичко и ще пиша за подробности. Желая на всички много здраве през 2024г. И успешна година.
Щом не смяташ, че изискванията ще се повишат, повишаваш капацитета и грижите за зареждането.
Преведено- за няколко дни излет, залагаш на по голям акумулатор и се грижиш панелите да са оптимално насочени.
По големият акумулатор ще работи значително по малко, спрямо капацитета си, а след излета веднага на зарядното. Така ще откара достатъчно дълго време, което зависи и от самото качество.
Това е най евтиното решение.
При мен се получава и по другият начин.
съб яну 06, 2024 12:44 pmТрифон П.Трифонов написа:
Щом не смяташ, че изискванията ще се повишат, повишаваш капацитета и грижите за зареждането.
Преведено- за няколко дни излет, залагаш на по голям акумулатор и се грижиш панелите да са оптимално насочени.
По големият акумулатор ще работи значително по малко, спрямо капацитета си, а след излета веднага на зарядното. Така ще откара достатъчно дълго време, което зависи и от самото качество.
Това е най евтиното решение.
При мен се получава и по другият начин.
Благодаря са съвета,и ще те послушам. Ще закупя още един акомулатор от същият вид,именно гелов за соларни системи и ще трябва да измисля някаква стойка за панелките за да не са стационарни на тавана на колата.Проблемът е че са от тези гъвкавите и това ще ме затрудни,но няма проблем. Българинът е изобретателна личност. Ще измисля нещо. Извинявай за нахалството но какво ще кажеш ако двата акомулатора ги свържа плюс със минус демек ги направя 24 волта дали няма да е по добре. Защото гледам хладилничето и там е описано,че на 12в.харчи едно а на 24в.е по малко. Сиреч на 12в.в положение минимом което е 45 вата разхода е около 3.7 ампера а на 24в.е почти на половина. Забравих да отбележа,че хладилникът е комбиниран на 12 и 24 волта.Благодаря.
Харча е еднакъв W, различни са напрежение U и ток A.
Естествено, по при ниското напрежение се налага токът да е по голям, като това се решава с по солидно окабеляване. За малки инсталации това е решението.
Ще си причиниш известно неудобство с последователно свързване- консуматорите ти не са на 24V, при което ще се наложи да натоварваш с известна неравномерност акумулаторите.
Като цяло, консумацията ти не е голяма, за да се прибягва до такава стъпка.
съб яну 06, 2024 1:32 pmТрифон П.Трифонов написа:
Харча е еднакъв W, различни са напрежение U и ток A.
Естествено, по при ниското напрежение се налага токът да е по голям, като това се решава с по солидно окабеляване. За малки инсталации това е решението.
Ще си причиниш известно неудобство с последователно свързване- консуматорите ти не са на 24V, при което ще се наложи да натоварваш с известна неравномерност акумулаторите.
Като цяло, консумацията ти не е голяма, за да се прибягва до такава стъпка.
Благодаря за изчерпателният отговор и отделеното време.
Ще те послушам и ще поръчам батерията. А и си напълно прав,че ако го направя на 24в.ще усложня нещата
Благодаря още веднъж.

Тема "Зареждане на гелов акомулатор със соларен панел" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: