• 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 33
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Antonii - майстор
Аз да питам колегата мерил ли е LED лампа работеща без драйвер, а само с изправител и кондензатори, и какви са му резултатите.
Че от Китайските тези май са най-надеждните и ремонто пригодни лампи.
martosound - специалист
Специално за 10 ватовите от промоцията не мога да кажа, защото не съм ги мерил. За 12 ватовите мога да кажа, че биват и трепкането им е най-малко(2 % - на практика никакво) от всички които съм тествал. Охлаждането им не е добро и колко ще изкарат светодиодите никой не знае, той и драйверът се изпича. Но това , че ги сменят гаранционно без проблем е добре. За цената си вършат работа и според мен стават. Все пак е хубаво да ги тества човек за трепкането на светлината още преди да ги купи - става елементарно с какъв да е фотоапарат или камерата на телефон които обаче имат възможност да се изключи функцията " Flicker Compensation" . :)
martosound - специалист
Antonii написа:
Аз да питам колегата мерил ли е LED лампа работеща без драйвер, а само с изправител и кондензатори, и какви са му резултатите.
Че от Китайските тези май са най-надеждните и ремонто пригодни лампи.
Аз съм сглобил стотина лунички без драйвер преди 5 години и работят без проблем. Няколко от работят денонощно, не са спирани никога - ще направят декември месец - 5 години постоянно светене (това са над 40 000 часа). Купувал съм ги от Иван Иванов от Женски пазар в безистена - той е от първите вносители на светодиоди в България и внасяше допреди няколко години много големи количества - сега как е не знам, че не съм го виждал от две години , а и производството при нас умря. Продава ги като китове за сглобяване. Бяха му поръчали да внесе 100 000 светодиода 3528 с три кристала в един корпус ама поръчителят не си ги взе и той ги вкара в употреба. Платката е двустранна с дебелина на фолиото 70 микрона с максимално оставена мед на платката и множество метализирани проходни отвори да провеждат топлината от едната към другата страна.Но в този случай най напред е много важно гасящият кондензатор да е качествен и да е със самовъзстановяване от коронният пробив. Да има жичен резистор последователно на гасящият кондензатор и греца - стотина Ω/1w. Ценеров диод за защита от отскоци на мрежовото напрежение успоредно на диодите. И достатъчно голям електролитен кондензатор паралено на диодите за да няма трептене. Също така е важно диодите да работят на максимум 40% от мощността си и температурата на кристала им да не надвишава 85°C максимум(температура на корпуса 65°C). Ако всичко това е изпълнено - няма никакъв проблем това, че лампата е без драйвер - дори според мен е по добре - този вариант е по- дуракоустойчив откъм токови удари които при нас изобщо не са малко. Тези лунички са направени да бъдат вечни. Виж в китайските нещата стоят доста по-различно. Няма защитен ценеров диод, няма жичен резистор, гасящият кондензатор е от най евтините и калпавите, доста често изходен електролитен кондензатор изобщо липсва, диодите често работят на 120% от мощността си. Сигурно има и добри изпълнения, ама аз още не съм попадал на такова. :-D
zz_stefanov - майстор
Сега се разходих с камерата на телефона из къщи.
10W VT-1853 от тези на промоцията е добре филтрирана, 7W VT-1828 и 13W VT-1883 са много зле.
Това не трябва да се взема за даденост, защото както се видя по горе в различните партиди на един и същ модел частите са различни.
На път съм и аз да хвана осцилоскопа. :)
Antonii - майстор
Питам, че в нас съм взел няколко 15 ватови от този модел без драйвер:
http://www.ebay.com/itm/Energy-Saving-E ... XOG50nn4PQ

И проблема е, че с времето пластмасата им омеква и се деформират. Иначе самите диоди са върху алуминиеви пластини, но размера им е малък за мощността на диодите върху нея и явно развиват доста на 85 градуса.
Иначе съгласно това което вие казвате диодите не са претоварени по мощност, че за тези им дават по каталог 0,5W, а броя им е 54 за 15W. Ще видя да им модифицирам захранването с по-качествено такова и да им подобря охлаждането.

Но като интензитет на светене са без забележка.
hidrazin - майстор
martosound написа:
...Трептене на светлината на крушки, които съм измервал:...
Това е полезна информация. Ще взема да си купя един от тези фотодиоди - все пак не струва кой знае колко.
А осцилоскопи - дал доволно оня горе. :)
Картинката с графиката предполагам е от тук?
http://www.archlighting.com/technology/ ... -flicker_o
Нека който иска да прочете какво пишат там.
От Иван и аз съм купувал светодиоди ... навремето. Той така и не си оправи сайта като хората...

Във връзка с твоето решение за ценера и резистора ако може един съвет.
Ценера не е най-подходящия за случая. Има си специални диоди за тази работа.
Така наречените TVS диоди или супресори ... Например от серията 1.5КЕ....
Transient Voltage Suppression Diodes
Издържат на пик до към 1500W за разлика от ценеровите диоди.
Един такъв TVS диод в комбинация с варистор е една много добра защита.
Ще се получи нещо такова. Силно препоръчително е на входа да се добави и един предпазител.
Изображение
Такава защита в комбинация с качествени кондензатори и студени диоди ще направи ламбата почти вечна.
Ето "малко" мигащи ламби.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C12QxTJL1KU[/youtube]
:partyman:
hidrazin - майстор
Antonii написа:
Питам, че в нас съм взел няколко 15 ватови от този модел без драйвер:...
Взел си от царевицата. :-D Кофти се охлаждат.
Направи няколко дупки на пластмасата горе до фасунгата и ако има възможност още няколко на челната кръгла платка.
За толкова пари, толкова...
:partyman:
martosound - специалист
Даже руснаците метода за измерване на пулсациите с фотодиод го имат стандартизирано като ГОСТ Р 54945—2012

Пробвал съм и варианта със фотодиод и трансимпедансен усилвател с прецизен ОУ LT1077, пробвал съм и с фотодиод във фотодиоден режим(обратно свързване), пробвал съм и с фототранзистор също с Vλ характеристика - SFH3710 на OSRAM или със специализиран датчик като TSL257 на TAOS, но във всичките тези случаи е нужно допълнително захранване(много добре филтрирано или батерийно) което усложнява нещата. Резултатите при измерванията от всичките методи е един и същ. Ако се ползва фотодиод трябва да се вземе с Vλ характеристика близка до човешкото око, че иначе повечето фотодиоди са най-чувствителни в инфрачервения спектър. TEMD5510 е с голяма активна площ 7.5 mm2 и съм го натоварил с 1 КΩ, за други фотодиоди с по-малка активна площ резисторът трябва да е по- голям.

Условието е да сме далеч от дясната стръмна част от характеристиката, която е около 0.6 волта. До 100-200 миливолта сме в линейната част и получените данни сравнени с другите методи са същите.
Изображение
antonioven - специалист
Ето и резултатите от моят малък тест!

Прикачен файл

001.jpg

Прикачен файл

002.jpg

Прикачен файл

003.jpg

Прикачен файл

004.jpg
004.jpg (111.75 KиБ) Видяна 1533 пъти

Прикачен файл

005.jpg
005.jpg (101.4 KиБ) Видяна 1533 пъти
antonioven - специалист
Ето още една снимка.

Прикачен файл

006.jpg
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 33

Тема "LED лампа V-TAC" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: