Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ivanovbg - майстор
Май почти всички заводски допреди 3-4 години се управляват само с вакум и са функция на моторния комп. А на теб нищо не ти пречи да си го направиш с ръчно жило. Много се научихте на копчета, а хабер си нямате как да го направите.
gin - напреднал
Именно, за това реших, че може да опитам да получа помощ.
Защото честно казано, самото изпълнение, не ме притеснява, стига все пак някой да даде насока с какво да реализирам контрола над мотора.

след малко ще кача 1-2 снимки на клапан, който си направих сам, използвал съм микрети и серво. Тъй като ползвах готова клапа, а тя е доста голяма, в последствие се оказа, че няма място за монтаж, така че да освободя и двете тръби на генерацията с нея.
Ако освободя само едната пък, ще имам проблем с ламбда сондите...така, че се отказах да я монтирам нея.
Трябва да си направя по-компактна, като тези от алуминиевите плочки.
gin - напреднал
Ето няколко снимки.
http://ginj.snimka.bg/hobby/klapan.843651

Имам си малко цнц, самоделно и ръчно, имам всичко друго, което ми е необходимо да си направя въпросния клапан сам.
Единствено трябва да реша проблема с управлението и изолацията на мотора.
Ако някой има желание и му хрумне идея, моля да сподели.
gin - напреднал
Имам такива микрети
http://www.ebay.co.uk/itm/171505102434? ... EBIDX%3AIT
поръчах именно заради този "проект", но в последствие хора, с които съм говорил ме отказаха именно заради температурата.
brum - майстор
Вържи му един резистор последователно, ама по-голям като съпротивление. Като моторчето се натовари резистора ще действа като защита и ще ограничава тока (и ще пада мощността върху моторчето). Подбираш резистора така, че да може 10-20 секунди да издържа без моторчето да прегрява.

Ограничената мощност ще ти е от полза, че като клапата стигне до ограничителят няма да се поврежда нищо.

И тъй - пускаш и знаеш, че след 2-3 секунди е отворил/затворило. И да го задържиш 10-20 секунди след т'ва - драма няма.

Това е възможно най-простото решение. Няма никаква електроника, управлението ти е елементарно - един ЦК ключ с 3 позиции и 2 контакта (т.е. 6 крака). В едната позиция затваря, в другата отваря, а в средна е изключено. Недостатъка е, че ще върти по-бавно заради по-ниското напрежение на което ще работи. Ама т'ва не мисля, че те бърка много щото не гониш скорост на превключване.

А за термосвиваемият шлаух - да, има толкова голям. Ама можеш да ползваш и алтернативи - примерно самовулканизираща лента. Ще ти осигури даже по-добра защита.

Казваш, че имаш CNC фреза и ще правиш клапана. Помисли колко е близо до главата за да прецениш температурата и от там да подбереш правилният материал. Клапата ще ти е по-трудна за изработване от управлението :) .
gin - напреднал
[quote="brum"][/quote]


Много, много благодаря!
Да, това решение с резистора ме устройва чудесно.
Наистина няма драма със скоростта на отваряне-затваряне.

Относно материала, ще бъде от алуминии, като смятам да направя застъпващите ръбове по-големи, с по-голяма площ а самата клапа, ще бъде с 0.3мм по-малка, за да няма проблем с разширенията и в същото време да уплътнява добре.
Ако не се получи, както трябва, самата клапа /кръгчето/ мога да направя на ново с други размери.

Отново благодаря!
ivanovbg - майстор
А защо не си купиш едно такова от моргата и да си забравил с въпросите?
Изображение
Изображение
Връзваш само един маркуч към колектора и като има вакум при леко каране си трае, но настъпиш ли го и падне вакума - реве. Пълен автомат :wink:
dyaneff - майстор
ASV клапа. Вакума може да се командва с електромагнитен клапан на който не му пречи колко време е включен.
gin - напреднал
ivanovbg написа:
А защо не си купиш едно такова от моргата и да си забравил с въпросите?
Изображение
Изображение
Връзваш само един маркуч към колектора и като има вакум при леко каране си трае, но настъпиш ли го и падне вакума - реве. Пълен автомат :wink:
"ASV клапа. Вакума може да се командва с електромагнитен клапан на който не му пречи колко време е включен."

ДА, съгласен, също прекрасно решение!
И ще се възползвам от него!
Но все пак, за по лесно намиране, бихте ли ми казали от кои марки и модели да го търся, евентуално и по- подробно инфо?
Благодаря предварително!

Ахааа, това е блоуоф, от турбо коли? Правилно ли съм се светнал :roll:
ivanovbg - майстор
VAG групата са с такива. Това е клапа за гасене с ЕГР. Не е блооф.
Малко промени начина на работа на клапана. Без вакум да е затворено - така при евентуално спукване на мембраната ще остане затворено устройството, а и мембраната ще се натоварва само когато е нужно да работи и ще кара по дълго.
Само ще те помоля като минаваш по нашата улица да не ползваш устройството!

Тема "Автоматично прекъсване на верига при натоварване? Как?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: