• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
iliya_i - майстор
нед юли 17, 2022 9:38 pmkr1100 написа:
съб юли 16, 2022 8:52 pmhidrazin написа:

По лични наблюдения най-много в София следвана плътно от Варна… :lol:
Ай сега лошотии за Варна
Ами прав е. Те в Казанлък жителите са по-малко от тъпанарите във Варна, в София и в Пловдив.
Lutchezar - майстор
нед юли 17, 2022 10:05 pmlyubohar написа:
Сега сметнете колко тежи автобус и колко кола.И колко трябва да тежи този супер кондензатор.
Не знам каква е изгодата и за автобусите.Скъп автобус,скъпо зареждане,скъп ток,малък пробег.
Не питам и зимно време как се отоплява.Остава да е и с бензинова печка отоплението.
Според мен за едните пари на данъкоплатците да отидат в някои джобове.
Ама кой съм аз да разсъждавам по въпроса!
5 години почти всеки ден се возя. Просто 2 електробуси линий и 1 тролейна ми вършат работа. Абсурдно е с кола, иначе в бус лентата се возя около 15 минути, с кола над 45. През зимата е топло, в жегите климатика работи на макс. По моя участък изцяло се движи в бус лента и си поддържа нормална скорост, просто са 4-5 спирки на къси разстояния. Усещането е като в тролей, единственото гадно в оя случай че го хващам на крайна спирка и ги дезинфекцират с нещо което направо ми изяжда дробовете... Напоследък не е толкова ужасно де...

Любо, ела в 21ви век. Технологиите се подобряват с дни, нещата не са толкова еднозначни и черни. Е има и икономическа страна на въпроса, но тя не касае нормалните хора освен косвено. Та не бъди толкова черноглед, в някои тунели има светлина... :-D
lyubohar - майстор
Колега няма как да знаеш в кой век живея.
А в България всички тунели са черни.
А в останалите са поне боядисани с бяла боя и почти без осветление се вижда.
И не е косвено,а реално,най вече нормалните хора.
hidrazin - майстор
нед юли 17, 2022 10:05 pmlyubohar написа:
Сега сметнете колко тежи автобус и колко кола.И колко трябва да тежи този супер кондензатор.
Не знам каква е изгодата и за автобусите.Скъп автобус,скъпо зареждане,скъп ток,малък пробег.
Не питам и зимно време как се отоплява...
Уффф... Разбира се че кондензаторите за градски автобуси (подчертавам градски) имат както предимства, така и недостатъци.
Предимства:
-За разлика от литиевите акумулатори не е се плаши от студ. Демек и при -25 градуса веднага може да черпиш от нея а не да я чакаш да стопли.
-Много дълъг живот/цикли заряд-разряд. Обикновено ги дават около 1 000 000 цикъла.
Ако и правиш по 40 цикъла на ден (почти невъзможно) би трябвало да изкара към 50-60 години...
-За разлика от литиевите акумулатори не и пада капацитета и остава в границите над 95% до края на експлоатацията.
-Много бърз заряд трудно достижим от литиевите акумулатори дори и със супер зареждачки каквито у нас още няма и са на безумна цена.
-Не са вързани към контактната мрежа като тролейбусите а само към зарядните станции - обикновено в двата края на маршрута им.
-Системата за контрол на заряда и състоянието е много по-проста и съответно евтина.
-Не се палят като литиевите акумулатори - далеч по-безопасни са.
Недостатъци:
-Малък капацитет спрямо теглото и най-вече обема. Примерно ТОЗИ кондензатор е 32kWh и има обем 1,3 кубически метра при тегло 1000 кила...
Това се сетих на първо четене... Вероятно по темата може още да се напише нооо....
Въпросите с цената на автобусите, тока и какви пари къде отиват ... няма да ги коментирам.
:partyman:
P.S. У нашио град от миналата година джиткат 7 такива автобусчета - 5 броя 8-метрови (16 седящи места) и 2 броя 10,5-метрови (24 седящи места).
Малките на цена 310 000 а големите по 357 000 лева без ДДС. Заедно със зарядните станции 2 497 000 лева без ДДС.
Проектът е съфинансиран от Европейския фонд за регионално развитие.
kozl - майстор
Право пропорционално ако
hidrazin написа:
Примерно ТОЗИ кондензатор е 32kWh и има обем 1,3 кубически метра при тегло 1000 кила...
такъв кондензатор се зарежда 6 минути това ще езисква 320 kW мощност без загубите. Тва си е мощност като трафопост за сграда с към под 40 апартамента.
Като станат доста ел.бусите и изглежда ще требе да се зареждат по график. Технически е напълно възможно. Практически като закъснее буса по некви транспортни причини и опа пропущил графика до следващия курс и пропада цел курс. :?
Е оно е така. И сега има бонуси за електромобилите, но като се намножат и клона с бонусите се прекършил :roll:
Christo - майстор
И като съберем всички крайни спирки и умножим по 320 KW, да не се окаже, че ще трябва нов АЕЦ до София, само за електробусите. Или АЕЦ-ът ще е от тия модулните на енерго министъра, дето още никой не ги е виждал, но ние ще си купуваме от тях.
lyubohar - майстор
Такива технологии могат да си позволят богати държави-Германия,Франция.
Особено Франция с многобройните си АЕЦ!
Ние -не!Не защото не искаме,ами защото сме от най бедните!Водим в тази класация!
Казва се на гол тумбак-чифте пищови!

П.п.
Преди години бях на турне близо до Бордо.И ни водиха да разглеждаме еднo
укрепление-крепост на Жeрондe.Там са посрещали английските кораби с оръдия.
Отсреща беше една АЕЦ.На вечеря при хазаина се хвалеха,че в тази централа блоковете били по 300 мегавата.А аз като им казах,че нашите са по 1000 им увиснаха ченетата и им се развали вечерта.
Изводите всеки може да си направи!
Christo - майстор
Че не сме богати, то е ясно. Обаче този блок, който седи в сандъци в Белене, втори или трети е, вече им обърках бройката, що не го строим? И той ще иде за скрап! И всичките не направени са все хилядници. Ако ги бяхме построили, сега нямаше да треперим за газ. Много се бъркат политиците в икономиката, а пък са много некомпетентни и продажни, дявол да ги вземе!
kozl - майстор
пон юли 18, 2022 6:56 pmChristo написа:
Че не сме богати, то е ясно. Обаче този блок, който седи в сандъци в Белене, втори или трети е, вече им обърках бройката, що не го строим? И той ще иде за скрап! И всичките не направени са все хилядници. Ако ги бяхме построили, сега нямаше да треперим за газ. Много се бъркат политиците в икономиката, а пък са много некомпетентни и продажни, дявол да ги вземе!
А кой ке плаща :?
И кой ще инвестира в наша социална среда :?
Кредите по строежа ще натоварят цената на тока, а тя е социална и предполагам никой не иска да подхвата там.
Та предполагам пречката е в социалната съставка на електроенергията. По същата причина увехна растежа на фотоволтиците.
Така си мисла :?
hidrazin - майстор
пон юли 18, 2022 7:18 amkozl написа:
...такъв кондензатор се зарежда 6 минути това ще езисква 320 kW мощност без загубите. Тва си е мощност като трафопост за сграда с към под 40 апартамента.
Тези 6 минути са ако има останал заряд. Иначе някъде гледах че е 9 минути. Демек трафче около 200kW което въобще не е голямо.
Колко да са автобусите от такъв тип че да има проблем с мрежата?
Виждам доста по-голям проблем и той ще е с електричките - колите изцяло на ел.
Докато на Тесла "супер зарядните" в момента са 250kW с пикова мощност от 324kW.
Но китайците както винаги изпреварват нещата и гонят мощности от ... 900kW или 1500V DC при ток 600А ... :-D

Прикачен файл:
charging-standard.jpg

:partyman:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Кондензатор с/у другите" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: