Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
stevebradata - специалист
Здравейте искам да попитам дали някои е засичал някъде нещо относно изпитване на акумулаторни батерии тука на едно устройство sunlight има такива батерии те са 12 волта 100 А и ме интересува например ако тествам батерията на 5 часа на 20 А до колко е допустимо да падне напрежението за да се каже че батерията още я бива :) някъде има ли ги тези норми написани за да си види чул съм че не трябва да пада под 11,3 волта но не знам дали има къде да проверя някакви таблици ? ровя тука из нета ама няма никой :-D :shock:
lz1wvm - специалист
20А са недупостим так за този акумолатор.Теста можеш да направиш по следния начин.Зареждаш акумолтора до напрежение 14-14.5 волта с ток не по-голям от 10 ампера.След това включваш консуматор с ток не по-голям от 10 ампера и виждаш за колко време ще се разреди акумолатора.Така определяш капацитета(активната маса) който е останал в акумолатора.Колкото по-малък ток черпиш от него КПД-то му се повишава.Но за 100 амперчасов акумолатор тока на заряд и разряд не трябва да превишава 10А.
stefan_gb - специалист
За изпитване на киселинни акомулатори има товарни вилки но има и други начини. Зареждаш го както каза колегата винаги с ток равен на 1/10 от собствения му капацитет , плътноста на електролита трябва да стигне 1,28 а напрежението за цялата батерия 14,4V, поставяш го на колата и вкл. стартера като през това време мериш колко пада напрежението. Не трябва да пада под 10 - 10,5V за добър акомулатор.
ELEMENTAL - специалист
Офтопик: при напрежение под 10,8 волта електродите на акумулатора се пасивират.
stefan_gb - специалист
Зависи , може и да не пасивират под 10,8V :) има и други фактори това е теоретично описано, а на практика как ще докажеш че границата е 10,8 V :)
lz1wvm - специалист
При опита който иска да направи stevebradata.А именно да дърпа 20 ампера от акумолатора акумолатора почва да кипи.Образуват се балончета около електродите,които повишават и вътрешното съпротивление на акумолатора.И както каза ELEMENTAL напрежението при тази ситуация не трябва да слиза под 10.8 волта.Това прави 1.8 волта на клетка-както пише и в дъртите книги.
Поздрави
hygro - майстор
Допустимото минимално разрядно напрежение зависи от консумирания ток. Това се дължи на физически причини, най-вече на ограничената скорост на дифузията на електролита в плочите на акумулатора. Всеки производител публикува графики с препоръчителни стойности. Можеш да се ориентираш по пунктирната линия на лошата графика по-долу, но по-добра сега не намерих. При разряд с 20A минимално допустимото ти напрежение е грубо около 9,6V

@lz1wvm, разрядни токове от 0,2C са напълно нормални за оловни акумулатори. Специализираните за стартерни цели и за UPS позволяват спокойно 3-минутен разряден режим, в студено време понякога дори до 1,15V на клетка. Веднага след прекратяване на разряда напрежението се вдига до "безопасните" стойности, което показва, че не сме преразредили акумулатора. А това с кипенето се случва само при силно сулфатизирали, негодни акумулатори.

За сложни товарни профили има методика на разчет, ама понеже е дълга или може би щото ми се пише кратко :wink: , ще я изложа само, ако някой много настоява.

Прикачен файл

dh.jpg
dh.jpg (61.64 KиБ) Видяна 8345 пъти
Последна промяна от hygro на чет апр 30, 2009 11:57 pm, променено общо 1 път.
stefan_gb - специалист
Чел съм дъртите книги :-D и говорих общо взето на практика какво се получава. В веригата акомулатор стартер може да протекат доста по големи токове кратовременно (например 300А) и пада на напрежение е голям естествено. Имам наблудения поне на над 100 АБ годишно , отделно АБ на електрокари и при такива граници на напрежението под товар акомулатора си го бива .
lz1wvm - специалист
Имаше конкретен въпрос 20А за 5 часа от 100 амперчасов акумолатор.Предполагам че трябва да отговорим на човека.
hygro - майстор
Точната оценка на капацитета се прави при номинален разряден ток, най-често при 0,1C, т.е. с 10A, а не с 20A. Оценка на работоспособността се прави с натоварваща вилка при около 1-2C.

При 20A 5 часа няма да станат, защото с увеличаване на разрядния ток се увеличават и загубите. По-скоро ги брой 4 - за по-точно виж в каталога на конкретния производител, защото има разлики при различните модели.

Тема "Проверка на акумулаторни батерии" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: