• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
a_stoev - майстор
А, ей затова си говорим:
Ако към асинхронния генератор се включат капацитивни съпротивления - кондензатори (фиг.10), които могат да се оразмерят така, че при предписаното напрежение и честота генераторът да даде такъв ток, който по големина и фаза да отговаря на една точка от кръговата диаграма, машината може да работи като генератор, без да взема реактивен ток, т.е. генераторът може да се възбуди чрез кондензатори. Това възбуждане обаче не може да последва, ако напрежението е нула. За да се реализира такова възбуждане, или в машината трябва да има остатъчен магнетизъм, или пък кратковременно да й се подаде напрежение.
Към статорната намотка могат да се включат паралелно кондензатори. По този начин в нея се пораждат три трептящи кръга, които притежават индуктивност със стоманена сърцевина, които както един с друг, така и с ротора са магнитно свързани. Ако роторът започне да се върти и трептящите кръгове в статора под действието на токов удар в ротора или на остатъчния магнетизъм започнат да се възбуждат, при определени условия се пораждат трептения, които остават незаглъхващи, даже и когато причината на възбуждането им вече не е налице. Възбудени веднъж, асинхронните генератори могат да произвеждат енергия. Кривата на напрежението на асинхронните генератори е подобна на кривата при постояннотоковите машини с паралелно възбуждане. На фиг.11 са показани кривите на напрежението при различни коефициенти на мощността. При определени стойности на товара самовъзбуждащите се трептения прекъсват и генераторът внезапно се отвъзбужда.
Използването на асинхронен генератор опростява схемата и експлоатацията на вятърното съоръжение.
това е от твоя линк, ама ги няма картинките.
Кондензаторите вероятно се смятат от индуктивноста на намотката да се получи резонанс на 50Hz.
За съжаление не ми е точно по специалността и не съм наясно
2v6 - майстор
hidrazin написа:
Да, за асинхронния е така стига да има останал в него остатъчен магнетизъм. Все пак не мисля че с асинхронен
ще го забръсне в такова приложение като ветрогенератор. Спокойно може да си вземе от някоя морга един генератор
от кола, барабар с реле-регулатора и то за малко пари.
:partyman:
Стана ми интересно това за работата на асинхронния двигател в генераторен режим.
Чак взех едни стар, неползван с години, 0.55 кВт, 1400 об/мин.

Закачих му три кондензатора по 1 микрофарад.
Само със завъртане на ръка направи 3 волта.
Вече се запалих да го качвам на покрива и да му слагам някаква турбина...
a_stoev - майстор
Е то и без кондензатори ги прави. Аз так меря вентилаторите за по-мързеливо.
Завърти го е дрелка първо, ама му тури една лампа за товар.

От линка по напред, смятано е за двигател 3кв. че му требе кондензатор 50uF, свързани в звезда.

http://solar.sts.bg/forum/download/file ... 04a6164a10
Virtuozo - специалист
Нещо не ми стана ясно. Тоя обратен път нещо ме обърка. Значи статорните намотки в звезда ли трябва да са свързани или в триъгълник а кондензаторите там където по начало се подават фазите за да работи като двигател ли? Или хайде да го кажа по просто ако имаме трифазен двигател който при навиването е направен така,че е свързан в звезда(вътрешно) и от корпуса му излизат три жила,към тези три жила се свързват кондензатори свързани помежду си в триъгълник тъй ли? Ами тогава от кои точки взимаме изходните 220 волта? Паралелно от всеки от кондензаторите?
Хъхъх колко лесно си казвам името пък на обратно не мога -не ми се смейте много #-o
a_stoev - майстор
Кондензаторите трябва да са свързани като намотките на мотора. В твоя случай звезда. Кондензаторите служат за възбуждане.
Напрежението си е на клемите. Звездния център е достъпен и там е нулата
Mapek - специалист
a_stoev написа:
Кондензаторите трябва да са свързани като намотките на мотора. В твоя случай звезда. Кондензаторите служат за възбуждане.
Напрежението си е на клемите. Звездния център е достъпен и там е нулата
Достъпен е, но не винаги. И аз запален от темата днес се заиграх с проби. Едно 250VV-во трифазно на 3000 оборота, без наличен звезден център, му вързах три конденза по 4µF(щото такива имах на 800V) между фазите. Някак си не ми се връзва (без особено замисляне) липсата на връзка между звездния център на двигателчето и на кондензаторите ако и тях да ги бях вързал в звезда, както всъщност си мислех първосигнално? Резултата:
При развъртане, след достигане на някакви доста високи обороти, изкачат ~500V на празен ход. При натоварване с ~50Ώ (голям бързовар), напрежението изчезна, но имаше някакъв ток ~1А.
Изкопах звездния център и утре ще го превържа в триъгълник. Ще видя да намеря и повече капацитет. Ако не съм тотално разочарован, ще споделя резултата :yawinkle:
a_stoev - майстор
ЧЕТЕ ЛИНКОВЕТЕ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ЗА КАКВО ГИ ПОСТВАМЕ??????????????
Има си формула за капацитета. в оня линк дето съм го дал по горе.
Така на слуки най-много да убиете двигателя!


За твоя двигател /250W/ излезе 5 и малко uF. Затворих калкулатора много бързо. Та ти си го уцелил с тези 4uF.
Бързовара е много голям товар и събаря генератора. Също така ако ще ползваш монофазен консуматор ти трябва звезда и звезден център. Това е най-подходящата схема за свързване на генератор.
За пробата утре сложи една крушка или поялник под 80W за да не претоварваш генератора.

По интересни са многополюсни двигатели с ниска номинална скорост, че да стават за директна връзка с перка.
Имаше тема на един колега с едно старо дебело прасе на 750 оборота, то ще е интересно.
Virtuozo - специалист
stoev проблема при мене не е че не гледам линковете (винаги го правя преди да питам) а пробла е по дълбок :?
Гледам точно линка дето са направили генератор и точно това ми щукна аз няма да правя ветрогенератор ами имам излишен бензинов двигател 4 киловата и излишен трифазен двигател 1.5 киловата. Двигателя ми е 4 полюсен 1400 оборота а двигателя бензиновия сега не мога да го видя може и да е 3000 ама въпроса е принципен.
Гледам фиг 1 и не я зацепвам :-D какво е Zt и каквото и да е не е ли в звезда?
Кондензаторите ги гледам че са триъгълник.Ама хубаво майната му абсолютно се съгласявам с тебе че както е свързан двигателя така трябва да са и кондензаторите и преминавам към формулата. Еми мама му стара кух съм! Хем е числен пример и пак не зацепвам как го получиха това 57 микрофарада и отде дойде това 314 или получения резултат е във фаради ли?
След това там говорят за 900 вата от фаза и 4ампера ей богу това го зацепих =D> три фази по 900 вата и ето го техния 3 киловатов двигател,тока и той с неговите 4 ампера пасва на тези 900 вата ама има ли трик някак си тези три по 900 вата да се комбинират да се вържат в паралел че да се дръпне пълна мощност или поне 2 киловата.
Както виждаш прочел съм линка и нищо не вдявам те това е лошото.
Прави ми впечатление,че си изчислил за колегата 5 микрофарада за 250 ватов мотор и това пасва на техните 57 микрофарада за 3000 вата. Това ще дойде ли да рече че за 1500 вата ще са нужни 3 кондензатора по 30 микрофарада (опитвам да разсъждавам логически понеже за сега формулата не мога да я ползвам,а може и да мога щото като разделя 4 на 68090 и калкулатора полудява обаче все пак започва с 5.7 преди да снигне до Е-5 и има нещо с 57)
И накрая но не на последно място капацитета на въпросните кондензатори има ли значение дали системата ще работи в триъгълник или в звезда или той все си е толкова?
a_stoev - майстор
Формулата е ясна. Заменяш 4 твоите ампери на фаза. Другото не го мисли. Май съм се заблудил за свързването на кондензаторите, слагай го в тръгълник като на схемата. Що ми се струва че прочетох че са звезда :? . Действително че на звезда ще трябва по голям капацитет от колкото на триъгълник.
Електродвигателя ти е неподходящ. Ще имаш по 1/2 kW на фаза. Трифазния дава само трифазно дето няма как да го запарелелиш. Все се разминават фазите ;)
Ако консуматорите ти понасят постоянно напрежение може да сложих изправителен мост ларионов и така ще имаш 1,5 kW на разположение. Реално всякакви битови електроники и инструменти с колекторен двигател като пасатори и дрелки ще работят, но което с траф или АД като халдилник няма.
Другото което е че не съвпадат оборотите. Двигателя /ДВГ/ ти вероятно е поне 3000 оборота. Затова най-добре си вземи друг електродвигател. Пробвай с монофазен. Капацитора успоредно на намотката, даже просто ползвай работния.
Virtuozo - специалист
Тъй тъй. За оборотите ми е ясно и на мене че работата няма да стане,за мене е по-важно да хвана принципа на работа а и ми направи впечатление че онези са ползвали трифазен. Нищо де запазих линка в моите архиви и някога като ми попадне някой трифазен за без пари може да се бъзикам. За монофазен хич и не говорим щото ако имах такъв щях за друго да го ползвам :) Пък и де викаш ти ако си спретна някога агрегат аз няма да си включвам хладилника и плазмения телевизор към него ами най-вече бормашината,шлайфа и скарата :yawinkle:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Тема "Направа на динамо" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: