няколко пъти ми се е налагало да седя в колата с часове без да има нужда да работи двигателя в много студени дни.Наи обикновен газов котлон с две горелки затопля за секунди купето и съм много доволен,ако се сложи една инфра горелка хем ще е по ефикасно заради по високия й КПД, хем и по безопасно.Разбира се това е приложимо ако автомобила не се движи,ако се движи си е доста опасно ако не е закрепено както трябва,но при движение на автомобила вече неговото парно трябва да си работи.
Двигателят на личната ми "Сиера" загрява до около 40 градуса за 5-8 минути работа на празен ход при външна температура около 0 градуса. Ако запаля и потегля, за 3 км градско вдига 90 градуса. Трите километра изминавам примерно за същото време 5-8 минути.
Но със служебния дизел /лек автомобил 2005 година/ картинката е съвсем друга: при работа на празен ход може и да загрее след половин час, а ако е загрял и спреш, като оставиш отоплението да работи даже изстива. Но ако натовариш мотора, загрява значително по-бързо. За същите 3 км равно трасе, за които стана дума при 'Сиера'-та дизелът 'вдига' до около 50 градуса. Но ако го караш студен по наклон нагоре почти се вижда движението на стрелката на температурата нагоре. Та идеята ми е следната: палиш, включваш фарове, нагреватели и т.н. и се молиш да се стопли по-бързо. Иначе при 'Москвич 412' има една ламарина, оформена почти във вид на фуния с отвор от горната страна и захваната над изпускателния колектор, като към тази фуния се свързва тръбата за 'зимното' подаване на въздух към въздушния филтър /респ.карбуратора/. Ако можеш да измайсториш нещо подобно с вентилатор /надявам се двигателят на колата ти няма пропуски на газове от изпускателния тракт/ може да се получи нещо.