Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Gogo55 - специалист
няколко пъти ми се е налагало да седя в колата с часове без да има нужда да работи двигателя в много студени дни.Наи обикновен газов котлон с две горелки затопля за секунди купето и съм много доволен,ако се сложи една инфра горелка хем ще е по ефикасно заради по високия й КПД, хем и по безопасно.Разбира се това е приложимо ако автомобила не се движи,ако се движи си е доста опасно ако не е закрепено както трябва,но при движение на автомобила вече неговото парно трябва да си работи.
Двигателят на личната ми "Сиера" загрява до около 40 градуса за 5-8 минути работа на празен ход при външна температура около 0 градуса. Ако запаля и потегля, за 3 км градско вдига 90 градуса. Трите километра изминавам примерно за същото време 5-8 минути.
Но със служебния дизел /лек автомобил 2005 година/ картинката е съвсем друга: при работа на празен ход може и да загрее след половин час, а ако е загрял и спреш, като оставиш отоплението да работи даже изстива. Но ако натовариш мотора, загрява значително по-бързо. За същите 3 км равно трасе, за които стана дума при 'Сиера'-та дизелът 'вдига' до около 50 градуса. Но ако го караш студен по наклон нагоре почти се вижда движението на стрелката на температурата нагоре. Та идеята ми е следната: палиш, включваш фарове, нагреватели и т.н. и се молиш да се стопли по-бързо. Иначе при 'Москвич 412' има една ламарина, оформена почти във вид на фуния с отвор от горната страна и захваната над изпускателния колектор, като към тази фуния се свързва тръбата за 'зимното' подаване на въздух към въздушния филтър /респ.карбуратора/. Ако можеш да измайсториш нещо подобно с вентилатор /надявам се двигателят на колата ти няма пропуски на газове от изпускателния тракт/ може да се получи нещо.
докера - специалист
На служебния автомобил да не са забравили да му сложат термостата :wink: :-D - щото симптомите са такива ?!
iliq todorov - напреднал
Момци, имах преди около 3 години Wartburg двутактов , на който бях направил такъв кожух около изпускателните колектори. С гофриран маркуч от стара прахосмукачка въздуха отиваше до онова затворено пространство откъдето оригинално отоплителя взима въздух. Номера беше така да огранича външния въздух , че да влиза повече загрят от колекторите. За вентилатор си ползвах този на колата. Кожуха обхващаше колекторите само отстрани и отгоре. Определено имаше ефект , но ако въздуховода беше по-голям щеше да е екстра. Е така и не доразвих идеята... няма го вече Вартбугчо :cry: Опитайте може да се справите по-добре от мен! В най- лошия случай ще ви остане забавен спомен :wink:

Тема "Отоплител за автомобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: