• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 61
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
от Krass » вт окт 16, 2012 7:05 pm
Преди това са сменили предпазители. И като зная, че слагат тел за бали сено... Ако трафото е имало скъсяване,маслото завира, изпарява се и в един момент се възпламенява.
от Andri01 » вт окт 16, 2012 7:17 pm
Krass написа:
Junak написа:И сега елекрическата система по корабите е с изолиран звезден център и има само фази. Или така наречената схема IT.

То и да искаш на кораба не можеш да заземиш звездния център :lol: Най близката суша е морското дъно.

Има кораби/беше на доста години/ с закорпосен звезден център. Нямаше трансформатори 380/220V. Японска постройка беше.
от John » вт окт 16, 2012 8:57 pm
fikata,моите уважения.Ама за кои защити говориш? Тези в подстанцията или в трафопостта?В трафопоста се видяха защитите 3 броя предпазители.На транформатора по,принцип трябва да има клапан който да сработва при такива случаи.Този тип трансформатори са без разширител и са "херметизирани".
от Krass » вт окт 16, 2012 9:29 pm
Този траф има само предпазители и разширител. Няма клапан. Такива има само при трафа високо на средно напрежение и самият клапан е стъкло което се нарича мембрана. и няма никакви
термометри,нивосигнализатори,газови защити-бухолцово реле
от fikata » вт окт 16, 2012 9:49 pm
Трансформаторът е 400 кVА /според медиите/ и трябва да има газова защита/бухолцово реле/.
от John » вт окт 16, 2012 10:01 pm
Съгласен съм с Krass,с едно уточнение ,този траф няма разширител.
от hidrazin » вт окт 16, 2012 10:42 pm
Сори фика, ама нямат бухолцово реле тия малките трафчета. Явно при оня взривил се траф е имало дъга. Маслото на трафа
при дъга образува газове с примерен състав: водород (Н2) - 60%, ацетилен (С2Н2) - 30%, метан (СН4) - 5% и етилен (С2Н4) - 5%. :weedman:
Кой ли от тях не образува взривоопасни смеси с въздуха? :? :lol: Ако имаше Бухолц твърде вероятно е да изключи преди диференциалната
защита. Ама що ли си мисля че диференциална няма там, ами само едни БАШОНИ. :lol:
Пък относно разширителите - някои имат, някои нямат и разширителя не е критерий за наличие на бухолцово реле. Ако един малък
трансформатор има разширителен съд означава, че е калпаво направен и има малък коефициент на разширение. На добре направените
този коефициент достига 1,3.
По-точно, няма ли разширител не може да има бухолцово, ако има разширител може да има, а може и да няма газово реле.
Ето тук може да видиш, че и 3000kVA се правят херметични или само с предпазител:
http://www.acm-bg.com/index.php?m=320&lang=1&catid=259
Тъй че Krass е прав. Никой няма да ти слага Бухолц в такъв траф.
:partyman:
от fikata » вт окт 16, 2012 11:00 pm
hidrazin
Работил съм с 630 и 1000 кVА. Приемам да сте прави но тук пише друго за газовата защита и при силов т-р 400 кVА /но май само при подстанции с дежурен персонал/:
http://energia.elmedia.net/bg/2010-2/editorials/%D1%81%D1%8A%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%B8-%D1%84%D1%83%D0%BD%D0%BA%D1%86%D0%B8%D0%B8-%D0%B2-%D0%B7%D0%B0%D1%89%D0%B8%D1%82%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8_00087.html
:prost:
от Krass » вт окт 16, 2012 11:12 pm
Фика, мислиш ли, че в този трафопост има прекъсвач, защото газова защита без прекъсвач... все едно я няма.Трансформатор херметичен без разширител не бях виждал. Явно са по нови изпълнения. Не съм гледал снимки и на този в Бургас, но ме съмнява , че е мой набор. Е тук малко се изхвърлих :wink:
Последна промяна от Krass на вт окт 16, 2012 11:37 pm, променено общо 1 път.
от Junak » вт окт 16, 2012 11:21 pm
Трансформатора е пернишки - “ЛЕМИ-ТРАФО”
от Krass » вт окт 16, 2012 11:41 pm
fikata написа:hidrazin
Работил съм с 630 и 1000 кVА. Приемам да сте прави но тук пише друго за газовата защита и при силов т-р 400 кVА /но май само при подстанции с дежурен персонал/:
http://energia.elmedia.net/bg/2010-2/editorials/%D1%81%D1%8A%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%B8-%D1%84%D1%83%D0%BD%D0%BA%D1%86%D0%B8%D0%B8-%D0%B2-%D0%B7%D0%B0%D1%89%D0%B8%D1%82%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8_00087.html
:prost:

Аз пък съм работил с 200 MVA :razz:
от hidrazin » вт окт 16, 2012 11:57 pm
/но май само при подстанции с дежурен персонал/

По принцип газовата защита не изключва трансформатора при малко насъбрал се газ, а само сигнализира и трябва да видиш какво става.
Чак второто ниво изключва трафа автоматично. Поне при мен е така. Първото ниво ще го изключи автоматично ако има задействала и някоя
друга защита едновременно - диференциална или МТЗ. Понякога газовите защити дават погрешни аларми и ако няма кой да го провери
какво правим? Та газови защити има в подстанции с дежурен персонал и напоследък без дежурен персонал, но с дистанционно управление
и изградена SCADA. Така диспечерът без да е в подстанцията може да вземе решение какво да предприеме.
Обаче дано се досещаш че става дума за доста пари и няма кой да ти го монтира в такова малко трафо. Мислиш ли, че в този трафопост е имало
нещо повече от това?
Изображение

Пък Krass няма стигане. Я кажи сега, размерът има ли значение? :shock:
:partyman:
В репортажа една жена спомена че е изгорял единия бушон преди ден.
Дошли сменили го и си тръгнали. А защо е изгорял никой май не е проверил.
Тук май се крие разковничето.
от VLADO66 » ср окт 17, 2012 7:37 am
По нейните думи е имало искрене на проводниците водещи до трафопоста което означава претоварване на линията.Умниците сигурно са вдигнали защитата на АП-тата до максимум и е станала белята.
от Krass » ср окт 17, 2012 10:16 am
1.Относно газовите защити: Биват 2 вида. Такива, които се слагат на янсена и на казана. Тези на янсена действат само на изключване. Тези на казана на сигнал и изключване. Първата степен никога не изключва. Ако има задействала и диферинциална защита ще изключи от защитата, а не от първата степен на газовото реле. Във всички случаи, в които има изключване от газова защита се взема проба газ, и след анализ дали гори, може трафото да се включи. Ако има задействала и дефиринциална, може само след измерване на трансформатора от служба РЗА. Преди години един автотрансформатор 200MVA изключи от газ и дефиринциална.Никой в BG не се съгласи да му направи повторна проба.Сложиха му колелетата и го пратиха в СССР директно. Описаното до тук обаче няма нищо общо това трафо в Бургаз.

2.
В репортажа една жена спомена че е изгорял единия бушон преди ден.
Дошли сменили го и си тръгнали. А защо е изгорял никой май не е проверил.
Тук май се крие разковничето.


Как според теб се проверява, защо е изгорял предпазител на високата страна. Никак. Освен това правилникът по експлоатация допуска едно повторно включване на съоръжение без оглед. По това време тук имаше гръмотевици ААД (активна атмосферна дейноист) :-D , така че е нормално. Друг въпрос е какви предпазители са сложили след това.

3.
По нейните думи е имало искрене на проводниците водещи до трафопоста което означава претоварване на линията.Умниците сигурно са вдигнали защитата на АП-тата до максимум и е станала белята.


Пълни глупости. Тя тая е била вътре и е видяла точно кои проводници искрят.Искренето не може да бъде от претоварване, а от слаба връзка. Освен това искрене на 10 или 20 kV няма как да стане без да премине във волтова дъга и кабелната глава да се издуха.

Моето обяснение е следното: В следствие пренапрежение се е получил пробив в изолацията м/у навивките в трафа (пръстен в магнитно поле). Такова късо няма как да бъде хванато от МТЗ, МТО или З.З. Маслото се изпарява, в един момент се и запалва. И хората от горния етаж барабар с плочата отиват при тока, за съжаление.
от sstefanov » ср окт 17, 2012 11:56 am
Не чухте ли новините, че трансформаторът не е гръмнал, а е останал цял?
VLADO66 написа:По нейните думи е имало искрене на проводниците водещи до трафопоста което означава претоварване на линията.Умниците сигурно са вдигнали защитата на АП-тата до максимум и е станала белята.

тоя който е менял изгорелите високоволтови предпазители след изключване на високото е заземил за безопасност при смяната при което може да прескочат искри
според мен са гръмнали газовете от маслените пари,по горе hidrazin спомена какви газове се отделят
въпроса е как се е стигнало до интензивното газоотделяне
късо в трафото-изгаря предпазител
някъде четох че някой може да си е точил масло,липсата на масло ъщо води до повреда в трафото
от Krass » ср окт 17, 2012 5:32 pm
При смяна на предпазители, при обезопасяване т.е. при поставяне на стационарно или преносимо заземление няма как да изкочат искри. Там нямаш напрежение. Преди предпазителите има разединител.
sstefanov написа:Не чухте ли новините, че трансформаторът не е гръмнал, а е останал цял?

Е и?
Пример:
Газова бутилка изпуска газ в помещение, следва взрив, но бутилката е цяла.
От това следва ли че не е виновна тя?
от Krass » ср окт 17, 2012 8:15 pm
Явно взривът не бил в машината, а извън нея. Личи си почеркът на алкайда :lol:

P.S. Как сте, как сте в Бургас?
-Ааа бомба сме :lol:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 61

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Електротехника”