Търсих подходящо място за темата но не намерих. Става въпрос за следното .Имам 100 литров бойлер Теси . Имаше 5 годишна гаранция която изтече преди 2 месеца. Тук в Пловдив водата е лоша и остава много котлен камък . Това го зная от опит със стария бойлер на Елпром. За една година събираше една кофа от 10 литра котлен камък .Желая да направя профилактично чистене на бойлера .Проблема е че не съм отварял такъв моля някой от съфорумците ако е отварял подобен бойлер да ми даде насока за разглобяването.
Ще започна с това че поддържането на битовите ел. уреди и тяхната профилактика е от изключително значение за тяхната надежност и работоспособност. Може някои да са се смяли на темата и да се чудят тоя пък какво са го прихванали. Аз не желая да се отнася за мен поговорката за майстора и скъсаните обувки. До момента в който изтече гаранционния срок.Дори съм говорил в сервиза не правят ли през този период профилактика.Отговора еднозначен .През този период не съм се интересувал за това само защото е гаранционен. Писах но вероятно никой не е правил такова нещо. Аз се занимавам с ремонт на телевизори и нямам пряк поглед върху тази работа .Затова и писах с надежда някой да ме светне малко как стоят нещата.За съжаление нямаше такъв. И започнах сам за го отварям. Оказа се че е много по лесно от старите бойлери. И за да има нещо написано по този въпрос по долу давам пълно описание на целия процес на работа.
Почистване на котления камък
на електрически бойлер модел ТЕСИ 100 литра вертикален монтаж
Необходими инструменти :
1. Голяма отверка тип звезда .
2. Отверка нормална за клемата.
3. Гаечен ключ или глух ключ 13 за демонтаж на фланеца.
4. Малка отверка звезда за демонтаж на клемореда.
5. Плоски клещи за демонтаж на зануляването.
Начин на работа.:
Бойлера предварително трябва да е изстинал
Изключва се бойлера от централното ел.захранване
Завива се крана за студена вода и развиваме холендъра на меката връзка към вентила. Отвиваме леко холендра на топлата вода от към бойлера. По такъв начин бойлера започва да източва студената вода. След като водата се иозточи.
Отвива се пластмасовия капак и се изваждат автомобилните пера от ключа за включване . Демонтират се кабелите от клемореда и зануляването като се запишат по цветове за удобство при възстановяване на ел.инсталацията .Изважда се термо регулатора. След това с гаечния ключ отвиваме фланеца. Трябва да с постави някой леген под фланеца в който да се събира останалата вода и котления камък. След развиване на болтовете леко с по голяма отверка се отлепя леко фланеца от уплътнението. Внимателно се изважда от балона. Нагревателя е свит и трябва внимателно да се изтегли . През това изтича останалата вода ио започва да пада насъбралия се котлен камък. Отвора на фланеца е достатъчно голям и с ръка почистваме основата от насъбралия се котлен камък .Почиства се и фланеца ,нагревателя и се измиват. След това започваме с монтаж на фланеца .Затягат се всички болтове Отново се завиват холендрите към топлата и студената вода . Отваряме крана и започваме пълненето на бойлера с вода. За контрол оставяме отворена на една една батерия топлата вода . След напълването тя протича .Затваряме крана и внимателно гледаме за течове . Ако има такива ги отстраняваме. След това по обратния ред монтираме терморегулатора и останалите връзки. Възстановяваме зануляването и затваряме пластмасовия капак.. Включваме захранването на ел.енергията и с това работата е приключена.