Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
angelfilev - специалист
Mapek написа:
Това е твърде опасно и вредно устройство (викат му "биче"), освен ако не е оригинално (или поне изпълнено със всички екстри)! Казвам го от опит и ще изброя проблемите:
1. Колкото и ниско вътрешно съпротивление да има вторичната, при стартов ток няколко стотин ампера пада е значителен. За да гарантирате необходимото напрежение в режим на старт, на празен ход ще трябва да имате МНОГО по-високо напрежение. От момента на даване "на контакт" до падането на напрежението заради големия стартов ток, имате от секунда до няколко, време, в което подавате към цялата инсталация много високо напрежение. Пораженията могат да бъдат непредвидими, особено за електрониката!
2. Самата възможност, да се върти безпроблемно стартера неограничено време е изключително пагубно за самия стартер. Възможностите му за разсейване на топлината в такъв екстремен режим не са предвидени. Имам предвид, че понякога запалването не е въпрос само на яко въртене, а на някакъв друг проблем (включително и липса на гориво). Вследствие може да "поизгори"...
3. Тези проблеми са "бели кахъри" на фона да ви експлодира акумулатора. На някакви интервали между два пуска се правят паузи необходими за охлаждане намотките на стартера (всъщност несъзнателно, механично). През това време се "нагнетява" много ток, съпроводено с много интензивно отделяне на водород :idea: Няма да ви казвам какво точно ми се случи на мен, защото целта ми не е да ви плаша, но си е страшно!
4. Варианта с разкачена клема от акумулатора при "старт" създава нов проблем - има един пад на ефективното напрежение, който би могъл да се компенсира са кондензатори, но и те са "цифра".
В моя случай, беше за ползване във фирма от всякакви "шофьори". Може би при индивидуално, отговорно, разумно ползване не е чак толкова опасно и все пак не го препоръчвам. При т.н. "оригинални" нещата са изкусорени, но "са цифра" ... избора е ваш!
Аз също не препоръчвам. Имам от двайсетина години малък руски електрожен-исправител.
Той има допълнителни клеми за зареждане и за пуск. Преди години имах Рено 5 със скапан акомулатор и точно 3 пъти му прецаках регулатора на алтернатора. На сегашните коли с компютри не бих посмял да включа това.
shotik - майстор
Съветският ми апарат за зареждане акумулатори и стартиране на мотора работи само когато има напрежение над 8 волта ,може да зарежда от 1 до 10 А ,а когато е стартиращ подава начално 5 А ток и при стартиране към 80-120 А.Когато се чака между два опита за палене ,пак подава 5 А .Имам го от поне 15 г и не съм имал проблеми,мисля че и в някоя статия снимки бях качил.
angelfilev - специалист
shotik написа:
Съветският ми апарат за зареждане акумулатори и стартиране на мотора работи само когато има напрежение над 8 волта ,може да зарежда от 1 до 10 А ,а когато е стартиращ подава начално 5 А ток и при стартиране към 80-120 А.Когато се чака между два опита за палене ,пак подава 5 А .Имам го от поне 15 г и не съм имал проблеми,мисля че и в някоя статия снимки бях качил.
Моя е по-прост, няма такива екстри. На клеми "Пуск" дава 16-17в.
Аз написах за да не се подлъгва някой с обикновен електрожен, или прости самоделки. За старите коли без електроника и с механично реле-регулатор ставаше, сега е опасно.

Тема "220V стартер за автомобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: