trichko.bg

НаправиСам.bg

Майстори сам с форума на НаправиСам.bg
Бигор-ИН Метални Керемиди и Улуци   Конструктори ЛЕГО на уникални цени   Сублимация.BG   LED осветление   
Дата и час: Сря Юли 30, 2014 4:58 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: Съб Дек 03, 2011 6:56 pm 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Чет Май 22, 2008 10:25 pm
Мнения: 180
Местоположение: Габрово
Слагам нов бойлер и имам известни колебания относно правилното свързване.
Инсталацията е двупроводна като кабела идва директно от таблото с отделен бушон за него.
На стария бойлер беше по следния начин нулата беше леко забелена и захваната за корпуса на бойлера и после края й влизаше в клемата. фазата и тя е на клемата.
На новия бойлер имам тройна клема: фаза нула и земно, като земното от клемата се прехвърля и на корпуса на бойлера.
Кое връзване ще ми препоръчате:
1. Нулата в гнездото за нула и мост към гнездото за земно
2. Нулата да е първо в гнездото за земно и от там мост към гнездото за нула
3. Вариант като на стария бойлер - нулата не се прекъсва, а обикаля първо през корпуса и после в гнездото за нула
Благодаря


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Съб Дек 03, 2011 7:19 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Пон Ное 13, 2006 6:46 am
Мнения: 584
Местоположение: Русе
Най-приемлив е вариант 3, след него е 2 и най-неприемливия е 1.

_________________
Можеше да бъде и по-зле... Можеше да вали.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Съб Дек 03, 2011 9:10 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 29, 2011 8:06 pm
Мнения: 4
Местоположение: Варна
Тук на схемите се вижда
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Нед Дек 04, 2011 9:07 pm 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 21, 2009 8:18 pm
Мнения: 259
Местоположение: Sofia
Тези схеми щяха да са верни ако PEN (както си го написал N) проводника се свърже първо към корпуса за PE и после за нулевата клема за N. ЗАЗЕМИТЕЛНИЯТ ( ЗАНУЛИТЕЛНИЯТ) ПРОВОДНИК Е С ПРЕДДИМСТВО.За първите две схеми.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Нед Дек 04, 2011 10:19 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Пет Окт 16, 2009 3:37 pm
Мнения: 781
Много ги мислим тия бойлери, а днешния стандартен бойлер (с водосъдържател 80 литра) е вече достатъчно икономичен - по 2000 watt и така той не е по енергоемък от прочутите ел.печки с реотани, които са ни спасили от много зими (на снимката)
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Дек 05, 2011 4:27 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Пон Яну 28, 2008 12:15 pm
Мнения: 125
Местоположение: plovdiv
Колега както и да го вържеш ще работи важното е връзките да не са хлабави и естествено да свържеш нулата за коруса, а не фазата, но и дори да го направиш при пускането веднага ще ти гръмне бушона ако си с метални тръби или връзки!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Апр 02, 2012 2:31 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Нед Юни 13, 2010 4:12 pm
Мнения: 64
За да не отварям нова тема да питам тук. Става дума за удължаване на кабел за бойлер. Не достига около 50-60 см кабел до бойлера. Проблема е, че кабела излиза близо до душа (разстояние около 1м от душа) и често ще се мокри. Въпроса е да се сложи ли разклонителна кутия и каква? До колкото разбрах трябва да е IP 44 или IP 54. Другото ми питане е как препоръчвате да се свържат кабелите в кутията. С усукване и самовулканизираща лента, със силиконова грес и термошлаух или с клеми WAGO (http://www.wago.bg/2273/wago-222.html) ?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Апр 02, 2012 2:52 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Пон Апр 02, 2007 3:53 pm
Мнения: 1257
Местоположение: София
Направи нормално свързване с другия кабел като разминаваш връзките и ги запояваш, изолация термошлаух.

_________________
Девет пъти мери,един път режи.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Апр 02, 2012 5:00 pm 
Offline
майстор

Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:32 am
Мнения: 1490
Никак не е добре съединението да е в банята. Потърси възможност да върнеш кабела в коридора или каквото е там сухо помещение и там сложи кутията. Като най-добре е да смениш целия кабел. Ако е двупроводен сега е момента да сложиш трипроводен.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Апр 02, 2012 6:01 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 04, 2009 12:17 pm
Мнения: 1649
Местоположение: най голямото село
Според мене е излишно да се драматизира ако наставянето на кабела стане в банята с противовлажна кутия /ІР44,ІР54/. Все пак крайщата на кабела се свързват в бойлера при условия/влажност,температура/ и начин/клемни съединения/ не по-добър от тези в кутията.
От много години противовлажната разклонителна кутия е доказала приложението си в такива помещения.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Апр 02, 2012 9:00 pm 
Offline
майстор

Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:32 am
Мнения: 1490
Ако се ползва противовлажна кутия със щуцери и уплътнения може. Но има едно НО: противовлажната кутия изисква кръгли противовлажни кабели, за да стане уплътнението.
Ако кабелите са мостови, няма да стане сигурно уплътнение. Те мостовите кабели и без това не са за влажни помещения-просто през социализъма не е имало по-подходящи и евтини за бита.

А при самия бойлер положението е действително по-зле от към уплътнение, но клемната кутия е отдолу и само пряка струя и парата могат да я засегнат.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Апр 02, 2012 9:21 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Чет Сеп 03, 2009 11:23 am
Мнения: 144
crez написа:
Направи нормално свързване с другия кабел като разминаваш връзките и ги запояваш, изолация термошлаух.

и всичко това в кабелен канал с отвори отдолу за изтичане на евентуално влязла вода в канала.

_________________
Всичко свърано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Апр 02, 2012 10:04 pm 
Offline
майстор

Регистриран на: Сря Юни 11, 2008 5:30 pm
Мнения: 7080
PCL82 написа:
А при самия бойлер положението е действително по-зле от към уплътнение, но клемната кутия е отдолу и само пряка струя и парата могат да я засегнат.

Ами явно не ти се е случвало пробит фланец или по-често пробита тръбичка на терморегулатора - тече по всичко дето минава ток. :weedman:
Пък относно наденето на кабел не виждам някакъв проблем ако се прави с акъл.Както казаха по-горе със започване, разминаване на свръзките и термошалаух.
Надяваш едно парче пластмасова тръба на снадката и запушваш тръбата в единия край със силикон.Като стегне силикона от другия край наливаш епоксидна смола.Тази снадка може направо да си я сложиш в мазилката.Вероятността за проблем е толкова, колкото кабела който ползваш да е с фабричен дефект в изолацията. :?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Вто Апр 03, 2012 7:04 am 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Пон Окт 24, 2011 7:43 am
Мнения: 7271
Местоположение: София
Мисля че качествен Бишоп също ще свърши работа.

_________________
Глупости правят умните хора.За останалите е ежедневие.О.Уайлд.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Вто Апр 03, 2012 10:14 am 
Offline
специалист

Регистриран на: Нед Юни 13, 2010 4:12 pm
Мнения: 64
Знам че никак не е добре съединяването да е в банята, но е заварено положение и банята вече е направена.
Иначе от стената излиза мостов кабел.
Засега се очертава варианта с противовлажна кутия където кабелите влизат отдолу и дозапълване на дупката със силикон.

А какво мислите за тези безвинтови клеми?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Вто Апр 03, 2012 8:59 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Чет Юли 22, 2010 8:58 pm
Мнения: 688
Като е с мостов кабел колкото и силиконец да лепаш пак не можеш да уплътниш плосък кабел в кръгла дупка :-D Бишоп жило по жило и отгоре една термошлаухка за визия.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Съб Апр 07, 2012 9:41 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Сря Фев 08, 2006 2:38 pm
Мнения: 1028
PCL82 написа:
Ако се ползва противовлажна кутия със щуцери и уплътнения може. Но има едно НО: противовлажната кутия изисква кръгли противовлажни кабели, за да стане уплътнението.
Ако кабелите са мостови, няма да стане сигурно уплътнение. Те мостовите кабели и без това не са за влажни помещения-просто през социализъма не е имало по-подходящи и евтини за бита.

А при самия бойлер положението е действително по-зле от към уплътнение, но клемната кутия е отдолу и само пряка струя и парата могат да я засегнат.

T.e. това за което говориш колега се нарича водоустойчиво изпълнение Х5 - има разлика с противовлажното Х4 /за което не е нужно кръгло сечение на кабела/, но не винаги гарантира безопасност в баните.
Влизането на кабелите отдолу - винаги гарантира защита Х4, стига кутията да не е монтирана над душа.
Т.е. един съвет - когато се прави противловлажна кутия - старайте се фазата да се изолира и да не докосва нито една от стените на разклонитлната кутия, както и капачката - това е лесно постижими, когато работим с твърди /едножични/ кабели. Силикона може само да задържи влага в кутията - ако дойде от някъде по кабела /от бойлера например/. Силикон може да се използва за промазване на фазовия проводник - но не и за запушване на кутията.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 17 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Boxsi11, Junak и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
POWERED_BY
Направи сам