• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
stefsto - напреднал
Прахосмукачката спря и като отворих - платката за управление (Самсунг, 1.500 вата с регулиране на силата на двигателя) имаше изгорели пътечки. Пооправих ги, но при опит за включване, двигателят заработи, но пътечките изгоряха отново и пак спря. Предполагам, че двигателя е "изгорял" т.е. има намотки на късо. Как да проверя дали двигателя е изправен? Едно време ми казваха да се включи последователно през крушка 100 вата. Мога ли да го проверя така или има някакъв друг начин?
vvk79 - специалист
Няма какво да проверяваш , иди си купувай нова.
stefsto - напреднал
vvk79 написа:
Няма какво да проверяваш , иди си купувай нова.
Натам отива работата.
Neno Er - специалист
vvk79 написа:
Няма какво да проверяваш , иди си купувай нова.
Това е най–лесното решение, но Стеф пита за проверка на мотора. Нали сме "Направи сам".
vvventsi - специалист
stefsto написа:
Прахосмукачката спря и като отворих - платката за управление (Самсунг, 1.500 вата с регулиране на силата на двигателя) имаше изгорели пътечки. Пооправих ги, но при опит за включване, двигателят заработи, но пътечките изгоряха отново и пак спря. Предполагам, че двигателя е "изгорял" т.е. има намотки на късо. Как да проверя дали двигателя е изправен? Едно време ми казваха да се включи последователно през крушка 100 вата. Мога ли да го проверя така или има някакъв друг начин?
Я го включи дирекно без регулатора и виж как ще работи!
stefsto - напреднал
Я го включи директно без регулатора и виж как ще работи![/quote]
Не смея да го включа защото се страхувам, че ще стане страхотно късо. Между другото в един друг форум споделих, че съм сменял лагер на ротора и ме предупредиха, че поради високата честота на въртене и невъзможността да се балансира ротора двигателя няма да издържи дълго.
vvventsi - специалист
stefsto написа:
Я го включи директно без регулатора и виж как ще работи!
Не смея да го включа защото се страхувам, че ще стане страхотно късо. Между другото в един друг форум споделих, че съм сменял лагер на ротора и ме предупредиха, че поради високата честота на въртене и невъзможността да се балансира ротора двигателя няма да издържи дълго.[/quote]


Просто шунтирай регулатора и виж как ще работи вътре във прахосмукачката,ако те е страх да не стане късо вържи нещо мощно последователно на мотора да кажем някой нагревател 2kW,можеш направо някоя печка да я вържиш последователно на прахусмокачката, така ако стане късо печката ще ограничи тока и няма да гърми!
аз винаги така правя като пробвам неща за който ме опасятват да не дадът на късо,вържа или някоя крушка или някой нагревател!
stefsto - напреднал
Просто шунтирай регулатора и виж как ще работи вътре във прахосмукачката,ако те е страх да не стане късо вържи нещо мощно последователно на мотора да кажем някой нагревател 2kW,можеш направо някоя печка да я вържиш последователно на прахусмокачката, така ако стане късо печката ще ограничи тока и няма да гърми!
аз винаги така правя като пробвам неща за който ме опасятват да не дадът на късо,вържа или някоя крушка или някой нагревател![/quote]
Да, това е идея - през печка два киловата.
rettere - специалист
vvventsi написа:
Между другото в един друг форум споделих, че съм сменял лагер на ротора и ме предупредиха, че поради високата честота на въртене и невъзможността да се балансира ротора двигателя няма да издържи дълго.
Това са глупости

Можеш да го пуснеш и през кондензатор 10 - 20 µF.
MrMurdjo - майстор
Не пряко по темата, за лагера. Тези лагери трябва да са със заводска хлабина, заради високите обороти. Иначе може да прегрее и заклини.
  • 1
  • 2

Тема "Проверка изправността на двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: