Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
П. Петков - специалист
Схемата съм я свалял отдавна, когато се наложи да сменям ключа за скороститe, а също и всички лагери (Вижте постинга по-горе!). Тогава ключа за скоростите го купих от "Ташев и Галвинг".
Сега схемата само съм я понапудрил малко, иначе си я разбирах само аз. Начертал съм я (навремето) като две отделни схеми, ама ме домързя да я преправям генерално. :)
В оригиналното изпълнение на машината има единствено два, трипозиционни ключа - за "реверс" и за "скорост". Те обаче са много мижави, превключват се непрекъснато (ползват се основно за "Старт"-"Стоп"), поради което се повреждат. Затова монтирах допълнителен ПГП-25, чрез който я пускам и спирам (Eдвам се събра в тялото!). Монтирах и две допълнителни ръкохватки за спускане на вретеното (в оригинала бяха само две), с което се улеснява прехващането при големи ходове на патронника. Монтирах и две допълнителни ръкохватки на фиксатора за ограничаване дълбочината на пробиване (в оригиналната конструкция имаше само накатена врътка, която е неудобна). Наскоро смених и Едисоновата лампа със светодиодна. Тъй като на плота съм монтирал "X"-"Y" маса с менгеме и машината я ползвам често за дребни фрезови операции върху пластмаси, за удобство, челният фиксатор на вретеното също е с голяма врътка.
Прикачен файл:
bormashina.JPG
bormashina.JPG (113.17 KиБ) Видяна 4790 пъти
Прикачен файл:
Picture 317.jpg
Picture 317.jpg (59.72 KиБ) Видяна 4834 пъти
На дясната колона от шпилки са изводите "U", "V" и "W", а на лявата "X, "Y" и "Z".
Прикачен файл:
Picture 318.jpg
Picture 318.jpg (63.91 KиБ) Видяна 4834 пъти
Прикачен файл:
Picture 319.jpg
Picture 319.jpg (48.37 KиБ) Видяна 4790 пъти
Дано информацията е полезна някому (Макар и със закъснение!).
P.s.
Електрическата схема и таблицата на ключа за "реверс" съм ги сбъркал, затова има промяна.
Данните от табелата на двигателя и каталога на Стамболиев се различават.
Прикачен файл:
Picture 320.jpg
Picture 320.jpg (45.83 KиБ) Видяна 4790 пъти
Токовете при "триъгълник" и "двойна звезда" също май са обратни.
swetlio - специалист
Здравейте на някой да му се намира книжката за ПН-161 ?
Здравейте, Наскоро се натъкнах на разглобена бормашина 161 и освен много не работещичасти липсват и едната група ремъчни ролки. Възможно ли е някой с подобна машинка да ми прати снимка на цялата предавателна система или да ме опъти от къде мога да се снабдя с такива ролки. Благодаря ви
tsenkov - специалист
Най-лесно но ,не най евтино е с инвертор. Преобразува 220в в трифазен. Допълнителна екстра-регулиране на оборотите. Имам такава но не бих препоръчал да се ползва за толкова финни свредла, особено ако има луфтове по шпиндела. Чупи ги като солети.
За ПН 161 двете ремъчни шайби са с еднакви размери но се различават по металната вложка в тях. Мисля че едната за двигателя е с шпонков канал а тази на шпиндела с 4 канала, но утре ще погледна. Резервни части-някаква Велинградска фирма ги показваше на Панаира.
ulf
Привет.
Модела все още е в производство - води се ПН163.
Имат и резервни части. Взех пружина за около 70 лева.
http://www.kentavar-zmm.com/contacts.htm
шоп - майстор
peatme написа:
Здравейте, Наскоро се натъкнах на разглобена бормашина 161 и освен много не работещичасти липсват и едната група ремъчни ролки. Възможно ли е някой с подобна машинка да ми прати снимка на цялата предавателна система или да ме опъти от къде мога да се снабдя с такива ролки. Благодаря ви
Имам такава бормашина и мога да снимам, но дали на питащият ще му е интересно?
Гледам от 16.02.2018 не е влизал:)))

Тема "Настолна бормашина ПН-161 на 220V" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: