• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
gogo7777 - майстор
simplex написа:
gogo7777 написа:
"Оная" щипка маса на тоя електрожен ли е?
Да!
Снимай ги, да се посмеем малко. :)
gogo7777 - майстор
grizan1980 написа:
gogo7777 написа:
Айде ся.....правя си ги по-добре от заводските. Не е никак трудно.
Да колега , не е толково сложно да навиеш трансформатор,че дори като си го правиш за себе си - го правиш както трябва :) . Аз си имам една навивачка за проводниците с по-малко сечение , а по големите на ръка :)....
Аз си направих приспособление към струга, а с един калкулатор следях за броя навивки.
gogo7777 - майстор
Покажи снимки, за да стане веселбата
kozl - майстор
Айде ве :shock: щом се намеси Симпли Дарк Вай о лет и темата улете во вселената безширна...............................
Никой няма полза вече да произвежда ТРАЙНИ кютуци. Леко, малко, нанотрайно та даже и за еднократно. Това е тенденцията
ПОТРЕБЛЕНИЕ.
Имам нейде един "мек" голем кютук траф. Беше от зарядно за 12 волта за ауто акумулатори, със селенов изправител. И си работеше, докато аз реших да го модифицирам - неуспешно. Щото му набутах на мекия траф некаква хард схема и нещо ми се не получи.
Но сеги кога имам 5-6 зарядни най-ми се иска да му бръкна вътрешно на акумулатора та да вида да къде шъ му се вдигне оная уйовина на гъстомера :roll:
Това де по напрежението се отгатва какпапацицитета вече не ме удовлетворявя. Требе си отверстие де да си мушна уреда и да смукна от киселата течност. И тогиз по ерекцията на поплавъка да определям колко се е изпразнила батареята.
Здравей те, специалисти . Нов съм в форума и не съм вещ имам нужда от помощ. Опитах да си направя зарядно с опростена схема:Траф , грец диод и ценер15в който замених в последствие с тл431.Трафчето е П образено първичната и вторичната са на общи макари вторичната е 1.5-2мм. Не знам колко ампера е но искам да огранича тока на около 5а с реотан 2.5ом . Кое е по правилно във вторичната преди греца или пред акумулатора. Второ питане :защо при зареждана пада и тока и напрежението! Благодаря предварително.
DMN - майстор
:partyman:
diado12 написа:
Траф , грец диод и ценер15в който замених в последствие с тл431.Трафчето е П образено първичната и вторичната са на общи макари вторичната е 1.5-2мм. Не знам колко ампера е но искам да огранича тока на около 5а с реотан 2.5ом . Кое е по правилно във вторичната преди греца или пред акумулатора. Второ питане :защо при зареждана пада и тока и напрежението!
Аз до тук нищо не ти разбрах, давай нататък.
:partyman:
petrov7111 - специалист
При зареждане трябва тока постепенно да пада, а напрежението да се качва до около 14,5 волта. Тази схема е хубаво да има някакъв ограничител, може и реотан, но това опитно ще го установите колко дълъг да бъде. Разреждате един ЧИТАВ акумулатор до 11 волта, не по-надолу и го вкл. на заряд, тогава ще нагласите опитно реотана на желаните ампери, въпреки, че П-образния траф би трябвало да ограничи тока и напрежението при повече консумация, но зависи колко е голям. За ограничител можете да ползвате и автомобилна крушка, тя е подходяща, защото има нелинейна характеристика и колкото по-голям ток протича през нея, толкова по-голям пад на напрежение прави. Ограничителя се слага преди акумулатора. Мерите напрежението и тока на акумулатора непосредствено.
Последна промяна от petrov7111 на пет яну 12, 2018 6:37 pm, променено общо 1 път.
ivan_v - специалист
https://www.aliexpress.com/item/1pcs-lo ... autifyAB=0
С този регулатор( задължително с двата потенциометъра, защото има и такива регулатори само с един потенциометър) може да се задават максимални стойности на напрежението и тока. Нужен е само трансформатор и изправител. Максималното напрежение на входа на регулатора е 40VDC ( около 28VAC на изхода на трансформатора).
Ако акумулатора е с отворени капачки може да се настой регулатора на 15V ( на празен ход с потенциометъра за напрежение се задава 15V). С втория потенциометър се настройва максималната стойност на тока. Може и директно ампермера ( на обхват 10А) да се свърже на изхода за да се извърши въпросната настройка.
Конкретно този регулатор на 5 ампрера( вх.25V, изх. 13V) се загрява с около 50 градуса над околната температура.
Регулатора го ползвам и с батерията от винтоверта ( 14.4V li ion, напълно заредена 16,5V). В случаите, когато акумулатор ме е изненадвал сутрин и не иска да завърти, след само 3 минути заряд 5А вече може да запали.

Прикачен файл

IMG_20180112_182601.jpg
petrov7111 - специалист
Става и това за зарядно, но по-добре авто-акумулаторите се зареждат импулсно, напр. с един тиристор.
fox_vt - майстор
Какво ще стане ако последователно на зарядно се свърже крушка примерно 55 вата автомобилна и всичко това се закачи за доста изтощен акумулатор. Теоретично зарядното дава максимум 10 ампера колко ще е тока при тази постановка. Като бонус ако крушката я няма зарядното зарежда на максимум 10А. Ха да ви видим.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13

Тема "Зарядно за акумулатор с опростена схема!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: