Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
kireto1 - специалист
Реших да сменя електронното управление с обикновено и искам да разбера така ли се свързва

Прикачен файл

shema.jpg
DMN - майстор
Доколкото разбирам бойлера ти е с електронно управление и аз съм с такъв. Обаче това свързване от снимката в началото на темата ме озадачава :? . Ограденото с червено кръгче би трябвало да е анодната защита и се чудя какво прави там единия от белите проводници, който най-вероятно е защитния и би трябвало да е там където сочи синята стрелка. Така в случая нямаш нито зануляване, нито заземяване. Къде е свързан другия край на жълтозеления проводник, който виси?
Прикачен файл:
PIC_0230-1.jpg
kireto1 - специалист
Другият край отива в блока за управление,а така ми го свърза ел техника когато си го купих ( 2008 мисля че беше ) за да ми важи гаранцията.Но по този начин нула имах навсякъде по корпуса,по меките връзки,
а дали е правилно не знам,но вече няма значение защото го направих с обикновено управление ,но другата нула пак е на анода.
PCL82 - майстор
Когато има аноден тестер той измерва каквото измерва между казана и анода. Когато не е натиснат бутона на тестера или тестерът не е поствен, анодът е свързан към корпус.

По тази причина не намирам за правилно свързването от снимката. Защитният проводник трябва да е свързан към лустерклемата или директно към фланеца.

В един бойлер се заземяват фланеца и кожуха. Отделно има връзка за анодната защита.
shadow__01 - майстор
kireto1 написа:
Реших да сменя електронното управление с обикновено и искам да разбера така ли се свързва
Защо нулата ти е през терморегулатора? По-правилно е да е фазата, но и така ще работи. Имаш ли индикаторна лампа на бойлера освен тази в бутона(ако и той има де)?
kireto1 - специалист
По начина по който съм го нарисувал отива фазата,защото ЕЛтехника в магазина, ми каза че от термозащитата излизат на кръст.
Но когато се прибрах и го замерих разбрах че не е така и пуснах фазата през терморегулатора.Лампа имам само в бутона.

Аноден тестер нямаше в този магазин.Утре ще поръчам от друго място,и като го сложа ще преместя втората нула на корпуса.Сега от анода има кабел който се свързва за корпуса и фланеца.
Когато сложа анодния тестер трябва ли да има нула на анода???
DMN - майстор
Белият проводник, който си го свързал на анодната защита(ограденото с червеното кръгче) го махаш от там и го свързваш на едно от двете места където съм посочил - синьото кръгче или синята стрелка.
Прикачен файл:
PIC_0230-1.jpg
Анодният тестер свързваш така(снимката по-долу) - единия проводник на тестера свързваш където е жълтото кръгче, а другия някъде на корпус където си избереш (зелените кръгчета). Ако има обозначение за плюс и минус на тестера, плюса трябва да го свържеш на жълтото кръгче.
Прикачен файл:
PIC_0230-2.jpg
Досега не е бил правилно свързан бойлера ти! Както казах и аз съм с такъв, тези бойлери са една голяма недомислица и недонаправеница, и на мен ми донесе доста главоболия. ЕЛтехниците няма да ги коментирам, видях каква я свърши този, дето дойде да смени електронното табло, след като се скапа на втората седмица след купуването на бойлера. Обърка кабелите на новото и изгори анодния тестер(с операционен усилвател вътре). Та се хванах и си оправих всичко аз както си беше в гаранция.
Така както ти е бил свързан бойлера досега, заземителния ти проводник минава през 10 омов 0.25вт. резистор в таблото свързан към корпус. Това ти е било заземлението на бойлера - без коментар! Анодният протектор е завит на фланеца, но е изолиран електрически от него, електрическата връзка става през тестера или ако няма такъв, с проводник директно свързващ протектора към корпус.

Тема "Проблем с бойлер diplomat" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: